Aimee schreef:Prrrr schreef:En een DA, zeker een academische DA,
Als het goed is zijn er alleen maar academische dierenartsen....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Aimee schreef:Prrrr schreef:En een DA, zeker een academische DA,
Als het goed is zijn er alleen maar academische dierenartsen....

Prrrr schreef:Ze geven alleen niet allemaal les in een academisch ziekenhuis, he...
Ik had het gelijk opgevat als Aimee 
Prrrr schreef:Maar was wel wat ik bedoelde met een academische DA: een dierenarts in een academische setting.
Ik ga er zomaar vanuit dat bekend is dat een DA een academische opleiding achter de rug heeft, en dat ik met een academische DA dus iemand bedoel die in Utrecht paarden binnenstebuiten keert.
Maar als dat niet helder was: bij deze mijn excuses...
Aimee,
Vind het ook niet erg hoor maar ik probeer me ook in te leven in de situatie van de persoon die zo'n beslissing moet maken. Dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk vind dat dat de juiste is.Zilion schreef:Daarnaast hoeft het veulen niet te lijden. Wil jij ook een spuitje slimmerik wanneer jij naar de dokter gaat en een infectie heb die 1 2 3 niet verholpen is.!!!
slimmerik schreef:En ik vind het egoïstisch een veulen te laten lijden.......
Zep schreef:Maar waar ligt die grens voor jou dan Slimmerik? Zo gestelt namelijk betekent dat je een veulen met een flinke droes ook maar meteen moet afspuiten omdat het egoistisch is hem daarmee rond te laten lopen.
Aimee schreef:Ik heb chronisch ontstoken kniebanden.... door aanvankelijk onjuiste en daardoor later te late behandeling, kan er nu weinig meer aan gedaan worden, behalve verdere irritatie voorkomen. Moet ik nu maar naar het ziekenhuis om ingeslapen te worden?
Aimee schreef:Dan nog snap ik je bericht niet Prrrr... Waarom zou een dierenarts in Utrecht minder dan dierenartsen in andere klinieken kijken naar de 'opbrengst' voor een veulen?
Zep schreef:Maar waar ligt die grens voor jou dan Slimmerik? Zo gestelt namelijk betekent dat je een veulen met een flinke droes ook maar meteen moet afspuiten omdat het egoistisch is hem daarmee rond te laten lopen.
Citaat:Ik doe daar niet moeilijk over. Ben eigenaar van een grote boerderij en als ik bij iedere koe, varken paard of hond er alles aan moest doen om het maar te "redden" dan was ik op de eerste plaats hardstikke bankroet geweest maar had ik ook allang "Lekker Dier" in mijn voortuin gehad.
Citaat:Nee maar jij hoeft niet de hele dag door de wei heen te kreupelen zonder dat je begrijpt waarom dat is. En bovendien ben je bij machte deze beslissing zelf te nemen. Maar zou je die beslissing nemen dan zou ik dat respecteren hoe moeilijk ik het ook zou begrijpen.
Prrrr schreef:Omdat in een opleidingssituatie de nadruk vanzelf wat meer op de behandeling komt te liggen, in plaats van het nut ervan voor de patient.