Rug klachten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:12

die wichelroede was waarschijnlijk om aardstralen en wateraders op te sporen, paarden kunnen daar gezondheidsklachten van krijgen.

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:34

khorizon schreef:
Ik ga volgende week mijn zadel na laten kijken omdat ik steeds meer het idee krijg dat hij last van zijn rug heeft door het zadel. Als blijkt dat het zadel niet goed is ga ik naar zijn rug laten kijken want die zit ongetwijfeld ergens vast.

Hier heeft hij last van:
Vreselijk nukkig met opzadelen. Proberen te bijten draaien enz.
Niet willen stilstaan met opstijgen.
Vooral in wendingen (linksom) kort gaan lopen.
Weigert zijgangen en probeert hier onderuit te komen door niet te reageren op hulpen.
En onregelmatig lopen maar er is niks met zijn benen.

Dierenarts is 10 dagen geleden geweest omdat hij niet helemaal rad liep. Zijn benen waren goed en het probleem leek eerder uit de rug of schouders te komen.

Olympia96: ik las jou stukje en herkende er veel in. Wie weet heeft die van mij een soortgelijk probleem

Dit heeft de mijne ook allemaal. Ik ben bij de DA geweest (kliniek) en paard en ik kregen de diagnose 'hoefkatrol' mee. Op de foto's was er echter niets aan de hand. Nu is vandaag eindelijk een echt goede zadelmaker hier geweest en wat bleek... Mijn zadel was hardstikke scheef en fout opgevuld . Waarschijnlijk zit hier al een groot gedeelte van de oorzaak van de problemen. En volgens deze zadelmijnheer spannen veel mensen het paard hierbij achter de wagen. Die gaan eerst naar de therapeut (van wat voor soort dan ook) maar gaan na lange tijd pas eens nadenken of het zadel misschien niet nagekeken moet worden...
Nu wil ik niet zeggen dat ik zo slim ben , maar ik had me bedacht dat rug nakijken weinig zin heeft als je zadel niet goed is...

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:00

JollyJumper: We hebben gisteren iemand gebeld die naar het zadel komt kijken. We hebben de dierenarts er gisteren ook naar laten kijke en zij vond het zadel te smal. En het drukte vooral rechts. Ze heeft ook zijn rug nagekeken. Vlak bij zijn schoft zit een gevoelige plek.

Als de zadelman volgende week is geweest dan gaat het hopelijk beter met hem.