Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
khorizon schreef:Ik ga volgende week mijn zadel na laten kijken omdat ik steeds meer het idee krijg dat hij last van zijn rug heeft door het zadel. Als blijkt dat het zadel niet goed is ga ik naar zijn rug laten kijken want die zit ongetwijfeld ergens vast.
Hier heeft hij last van:
Vreselijk nukkig met opzadelen. Proberen te bijten draaien enz.
Niet willen stilstaan met opstijgen.
Vooral in wendingen (linksom) kort gaan lopen.
Weigert zijgangen en probeert hier onderuit te komen door niet te reageren op hulpen.
En onregelmatig lopen maar er is niks met zijn benen.
Dierenarts is 10 dagen geleden geweest omdat hij niet helemaal rad liep. Zijn benen waren goed en het probleem leek eerder uit de rug of schouders te komen.
Olympia96: ik las jou stukje en herkende er veel in. Wie weet heeft die van mij een soortgelijk probleem
. Waarschijnlijk zit hier al een groot gedeelte van de oorzaak van de problemen. En volgens deze zadelmijnheer spannen veel mensen het paard hierbij achter de wagen. Die gaan eerst naar de therapeut (van wat voor soort dan ook) maar gaan na lange tijd pas eens nadenken of het zadel misschien niet nagekeken moet worden...
, maar ik had me bedacht dat rug nakijken weinig zin heeft als je zadel niet goed is...