help wat heeft mijn verzorgpony ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:10

FlairS schreef:
Een dier medisch noodzakelijke hulp onthouden is strafbaar!Misschien kun je als tegenprestatie dat je mag rijden(als je er niets voor betaald)zelf de DA bellen?

Inderdaad! Goed idee trouwens, een tegenprestatie leveren

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:11

Iets met andermans eigendom doen zonder zijn/haar toestemming is ook strafbaar.
Ik zou naar de eigenaar bellen en zeggen dat hij echt hulp nodig heeft. Als ze niets wilt doen, vragen of jij de DA mag laten komen.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:12

Misschien als we ooit een paarden peace in het leven roepen dat het er beter gaat uitzien voor een hoop paarden maar zo'n grote organisatie hebben we jammer genoeg nog niet!En vergis je niet Schimmelig ik ben het voor een groot gedeelte echt wel met je eens, maar het ligt allemaal gewoon niet zo makkelijk! Dit is waarschijnlijk een meisje ( heb niet in het profiel gekeken ) wat nog op school zit! En denk je dat haar ouders willen betalen????

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:14

Ik ben het ook eens dat een dier altijd hulp moet krijgen als het in nood is, begrijp ook mij niet verkeerd. Maar je moet voorzichtig zijn rond eigendomsrecht en die dingen. Niemand wil dat dit meisje in een juridische kwestie belandt omdat ze voor de pony wou zorgen.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:14

Gaat het om strafbaarheid, of om goede intentie tonen? Waar gaat de wereld toch heen?

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:15

Heb even snel in het profiel gekeken en inderdaad je zit nog op school. Maar er staan nog meer paarden?? Allemaal van de zelfde eigenaar? Anders een van deze mensen bellen ( als het nog steeds niet goed gaat ) misschien hebben die meer invloed op de eigenaar!

Merr

Re: help wat heeft mijn verzorgpony ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:16

Eigenaar verzoeken toch de dierenarts te bellen, en anders idd vragen of jij hem mag bellen.
Ook al was het niet m'n eigen paard, ik had gebeld! Dan maar op mijn kosten, ik zou zowieso de dierenarts bellen! Misschien kan hij door de telefoon al wel vertellen wat hij denkt dat het is of wat er aan gebeuren, en misschien zegt hij ook wel, ik kom morgen kijken (dat het toch niet zo ernstig is), maar dan heb jij er in iedergeval aan gedaan wat je kunt!

Je moet zelf weten wat je ermee doet, maar dan weet je zeker dat je straks niet denkt...had ik maar...(en dat je dan te laat bent).

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:19

Bel alsjeblieft de DA!!
Jij bent niet de eigenaar, de eigenaar is niet echt de aardigste lees ik. Maar hij is uiteindelijk verantwoordelijk voor dit dier.
Bel de DA, leg het uit, laat hem langskomen en iets doen. De eigenaar ziet zelf toch ook wel dat deze pony niet gezond is?!!
Misschien zijn de kosten wel voor jou, of heb je misschien problemen met de eigenaar.

Maar wat heb je liever: Een zieke pony die zelfs kan overlijden terwijl jij er WEL wat aan had kunnen doen = schuldgevoel en geen verzorgpony meer. Of wil je zo snel mogelijk de DA bellen en dit diertje redden? Heb je nog wel een verzorgpony, misschien niet meer omdat de eigenaar er een probleem van maakt, maar toch.. een paard dat misschien wel overlijd terwijl je iets had kunnen doen, dan voel je je toch heel erg schuldig?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:21

Juultj schreef:
Bel alsjeblieft de DA!!
Jij bent niet de eigenaar, de eigenaar is niet echt de aardigste lees ik. Maar hij is uiteindelijk verantwoordelijk voor dit dier.
Bel de DA, leg het uit, laat hem langskomen en iets doen. De eigenaar ziet zelf toch ook wel dat deze pony niet gezond is?!!
Misschien zijn de kosten wel voor jou, of heb je misschien problemen met de eigenaar.

Maar wat heb je liever: Een zieke pony die zelfs kan overlijden terwijl jij er WEL wat aan had kunnen doen = schuldgevoel en geen verzorgpony meer. Of wil je zo snel mogelijk de DA bellen en dit diertje redden? Heb je nog wel een verzorgpony, misschien niet meer omdat de eigenaar er een probleem van maakt, maar toch.. een paard dat misschien wel overlijd terwijl je iets had kunnen doen, dan voel je je toch heel erg schuldig?

* Diepe zucht * dank je wel

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:24

Misschien als de da belt heeft ze ook geen vz pony meer...
ik weet niet of die eigenaar zo is, maar als hij de da al niet belt voor die pony, stuurt hij haar miss bij het minste of geringste al weg...

Ik ben het er mee eens dat er echt snel een dierenarts moet komen maar ik weet niet hoe die baas is en hoe hij zal reageren. Ik denk niet dat ik had gebeld...
Hou het goed in de gaten, verder kan je denk ik niet veel doen...

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:27

lieniminnie schreef:
Misschien als de da belt heeft ze ook geen vz pony meer...
ik weet niet of die eigenaar zo is, maar als hij de da al niet belt voor die pony, stuurt hij haar miss bij het minste of geringste al weg...

Ik ben het er mee eens dat er echt snel een dierenarts moet komen maar ik weet niet hoe die baas is en hoe hij zal reageren. Ik denk niet dat ik had gebeld...
Hou het goed in de gaten, verder kan je denk ik niet veel doen...

Ja zo kun je doorgaan, wat wil je liever, geen verzorgpony meer omdat ik dood is gegaan nadat erg geen dierenarts werd gebeld, of geen verzorgpony meer omdat jij z'n leven hebt gered, door wel te bellen!

Ik snap dat het erg moeilijk is omdat het niet jou paard is, maar ik had toch echt gebeld!

Weet je trouwens hoe het nu met de pony gaat?

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:29

Eehm sorry hoor.
Maar je kan haar hoe dan ook niet verantwoordelijk stellen om een DA te bellen. Ze zou natuurlijk wel naar het dier toe kunnen gaan en nog wel even met de eigenaar de situatie bespreken. Maar meer kan ze niet doen....Hoe oppervlakkig het ook klinkt.
Wij hebben makkelij praten aan de andere kant van de computer

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:30

Sisco4life schreef:
Eehm sorry hoor.
Maar je kan haar hoe dan ook niet verantwoordelijk stellen om een DA te bellen. Ze zou natuurlijk wel naar het dier toe kunnen gaan en nog wel even met de eigenaar de situatie bespreken. Maar meer kan ze niet doen....Hoe oppervlakkig het ook klinkt.
Wij hebben makkelij praten aan de andere kant van de computer

Inderdaad. Als je ouder bent en het geld hebt om de DA te bekostigen, dan nog moet je dat met het weten van de eigenaar doen, niet op eigen houtje.

Monchou

Re: help wat heeft mijn verzorgpony ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:04

Nou, het is niet zo dat de eigenaar nou echt zo`n klojo is ofzo,...
Maar het is echt zo`n oud boertje, beetje lax...*niet dat alle oude boertjes zo zijn...*
Hij denkt zegmaar al gauw van: Ach zal wel meevallen...

Ik vind ook dat de dierenarts gebeld moet worden, maar of ze dat nou zelf moet doen... Het klinkt heel banketstaaf, maar opzich is het haar verantwoording ook niet. Het is haar paard niet. Ze houdt heus wel van Brownie hoor, als je dat in twijfel zou nemen ken je haar niet...
Het paard staat trouwens alleen maar met paarden in de wei die van die man zelf zijn...dus helaas kan niemand anders invloed op de eigenaar uitoefenen

(PS: Ik ken haar persoonlijk, ik was er ook bij toen Brownie dat deed)

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:09

Sisco4life mee eens, ze word trouwens echt aangevallen omdat ze niet belt
FreiaLover, sterkte ik hoop dat jet goed komt!

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:14

lieniminnie schreef:
Sisco4life mee eens, ze word trouwens echt aangevallen omdat ze niet belt
FreiaLover, sterkte ik hoop dat jet goed komt!

Ja, maarja wat wil ze dan horen?
Ze kan toch ook niet verwachten dat wij gaan zeggen: jij hoeft niet te bellen. (Vind het eigenlijk vrij logisch dat er zo gereageerd wordt).

Maarja het is nu idd vaak genoeg gezegd, en er is ook gezegd wat wij denken dat het is.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:20

Ik vind dat iedereen die hier schreeuwt dat ze moet bellen uit verantwoordelijkheidsgevoel, zelf dan maar moet bellen ipv van een meisje een nog groter schuldgevoel aan te praten als er iets zou gebeuren.
Bel dan zelf, als jullie het allemaal kunnen, wie zegt dat de TS de mogelijkheid heeft om te bellen/te betalen aan de DA??

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:28

Ok, ik bied!

Ben best bereid 1/10 deel van de behandeling, voorrijdkosten e.d. te betalen! Geen leugen. Wel nog 9 andere Bokkers nodig die bereid zijn hetzelfde te doen...

De TS mag mij PB'en. Bij deze!

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:37

mischien heeft ze wel droes heeft mijn verzorg pony ook gehad en kreef dat ook zou ermee langs de dierenarts gaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 18:39

Mijn paard is heeft ook twee keer een slokdarmverstopping gehad. Door omstandigheden hebebn we niet direcht de DA er bij kunnen halen. (Ergens in niemandsland op weg naar wedstrijd/training) En hij leeft nog steeds. De laatste keer was op weg naar een wedstrijd, zou hem door een DA laten na kijken op de wedstrijd, hij heeft hem gewoon goed gekeurd en hij is toch echt levend uit de wedstrijd gekomen. Nu kun je me dierenbeul of wat dan ook noemen, dat maakt me niks uit. Kan er tegen.

Een DA er na laten kijken is het beste op dit moment. Maar om het de TS'er kwaad te nemen dat een DA het beestje niet ziet? Nee, dat vind ik niet kunnen, hoe dan ook.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:16

Wat zijn precies de verschijnselen van slokdarmverstopping als ik vragen mag? En wat gebeurd er al je niets doet? Zal ze dan op een gegeven moment stikken?

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:21

Wat wordt er hier door een aantal zo makkelijk gedaan over dat ze zelf maar een DA moet bellen zeg!
het is haar pony niet, en de eigenaar kan haar altijd weg sturen, dan zou ik mij er ook niet lekker bij voelen als ik even een boel geld heb uitgegeven aan die pony!

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:57

FreiaLover schreef:
Wat zijn precies de verschijnselen van slokdarmverstopping als ik vragen mag? En wat gebeurd er al je niets doet? Zal ze dan op een gegeven moment stikken?

Het kan vanzelf oplossen maar er kan ook voer in de luchtpijp terecht komen.De kans bestaat dan dat het dier een longontsteking krijgt.De verschijnselen zijn dat het lijkt of het paard moet overgeven.Maar dat kan een paard niet.Ook komt er vaak voer terug door de neus.

Monchou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:03

Ja dat is precies wat er bij Brownie gebeurde...

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:05

Is topicstarter al bij de pony geweest om te kijken of het alweer wat beter gaat?