FlairS schreef:Een dier medisch noodzakelijke hulp onthouden is strafbaar!Misschien kun je als tegenprestatie dat je mag rijden(als je er niets voor betaald)zelf de DA bellen?
Inderdaad! Goed idee trouwens, een tegenprestatie leveren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
FlairS schreef:Een dier medisch noodzakelijke hulp onthouden is strafbaar!Misschien kun je als tegenprestatie dat je mag rijden(als je er niets voor betaald)zelf de DA bellen?
Juultj schreef:Bel alsjeblieft de DA!!
Jij bent niet de eigenaar, de eigenaar is niet echt de aardigste lees ik. Maar hij is uiteindelijk verantwoordelijk voor dit dier.
Bel de DA, leg het uit, laat hem langskomen en iets doen. De eigenaar ziet zelf toch ook wel dat deze pony niet gezond is?!!
Misschien zijn de kosten wel voor jou, of heb je misschien problemen met de eigenaar.
Maar wat heb je liever: Een zieke pony die zelfs kan overlijden terwijl jij er WEL wat aan had kunnen doen = schuldgevoel en geen verzorgpony meer. Of wil je zo snel mogelijk de DA bellen en dit diertje redden? Heb je nog wel een verzorgpony, misschien niet meer omdat de eigenaar er een probleem van maakt, maar toch.. een paard dat misschien wel overlijd terwijl je iets had kunnen doen, dan voel je je toch heel erg schuldig?

lieniminnie schreef:Misschien als de da belt heeft ze ook geen vz pony meer...
ik weet niet of die eigenaar zo is, maar als hij de da al niet belt voor die pony, stuurt hij haar miss bij het minste of geringste al weg...
Ik ben het er mee eens dat er echt snel een dierenarts moet komen maar ik weet niet hoe die baas is en hoe hij zal reageren. Ik denk niet dat ik had gebeld...
Hou het goed in de gaten, verder kan je denk ik niet veel doen...
Sisco4life schreef:Eehm sorry hoor.
Maar je kan haar hoe dan ook niet verantwoordelijk stellen om een DA te bellen. Ze zou natuurlijk wel naar het dier toe kunnen gaan en nog wel even met de eigenaar de situatie bespreken. Maar meer kan ze niet doen....Hoe oppervlakkig het ook klinkt.
Wij hebben makkelij praten aan de andere kant van de computer
lieniminnie schreef:Sisco4life mee eens, ze word trouwens echt aangevallen omdat ze niet belt![]()
FreiaLover, sterkte ik hoop dat jet goed komt!

FreiaLover schreef:Wat zijn precies de verschijnselen van slokdarmverstopping als ik vragen mag? En wat gebeurd er al je niets doet? Zal ze dan op een gegeven moment stikken?