oude paarden en tanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 08:07

Ben ik ook wel benieuwd naar.. Mijn tandarts is behalve heel vriendelijk en leuk met de paarden ook gewoon goed. Hij vertelt wat het paard heeft, laat mij eraan voelen. Geeft gewoon algemene info, zegt wat je eraan kan doen etc.
Maar goed; We gaan offtopic

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:12

mijn knollie is 34 en heeft alleen nog 3 voortanden. En boven nog wat tanden. Geen kiezen meer... hij sabbelt nog wat op het gras en voor de rest krijgt hij slobber, gemengd met geraspte wortel, vitaminepoeder, lijnzaadolie, en in water opgeloste PAVO summer fit. 1 keer in de maand krijgt hij ook een vitamine stoot.

En hij gallopeert nog steeds!

We laten 1 keer in het half jaar de tandarts komen, die wat tandsteen weghaalt en controleert op rotte plekjes.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:19

Onze tante van 29+ heeft nog kneiterharde keizen waar die bloedmooi gefokte KWPN-ers jaloers op zijn volgens de tandarts.
Of deze zijn werk goed doet moet je uit ervaring achterkomen. Heb wel het idee dat wij in de noordkop van Noord-Holland het erg treffen met Hans Ruigrok. Heeft het beste met het paard voor en rekent inderdaad niets als er alleen gecontroleerd is en moet er wel wat gebeuren dan vind ik het ook schappelijk. Is rustig maar staat wel zijn mannetje als er een een beetje tegenwerkt. Gelukkig geen praatjesmaker want die zijn er al genoeg onder de paarden"vakmensen".

pilou

Re: oude paarden en tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:04

er schijnen in Nederland maar 5 gecertificeerde gebitsverzorgers te zijn, dus wat dat betreft kan Shanneen wel gelijk hebben............ deze verdoven je paard ook niet, hetgeen dus wettelijk verboden is zeggen ze. Je moet hier apart de dierenarts voor laten komen, wat op zich natuurlijk weer jammer is ivm de extra kosten. Er zijn wel een aantal ''tandartsen'' die wel verdoven. Ook die uit Noord Holland.