nerveuze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:55

Annemeik,

Wat kost dit voer per zak?

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:37

felicity schreef:
Ik heb ook een gigantische stresskip. Zolang alles het zelfde blijft op stal is er niks aan de hand. Maar er hoeft maar een dingentje te veranderen
en mevrouw schiet in de stress. Dan is ze niet te houden staat te trillen enz.
Ik heb ook nog niet iets goeds gevonden. Dus ik lees even mee.

O dit is zó herkenbaar.
Mijn paard is zó'n paniekvogel, er hoeft maar iets anders te zijn, een voerton voor zijn stal oid. en meneer gaat compleet door het lint.
Hij is de afgelopen maanden 2 keer flauwgevallen in zo'n paniekaanval, en vanmiddag stond hij ineens rechtop op de wasplaats.
Hij is ontzettend stressgevoelig, we werken veel met homeopathie en dit werkt tot nu toe heel goed.
Ben dan ook erg benieuwd naar die spray van Marleen!

djoeka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

Ik ben ook heel benieuwd. Zou het voor ons ook misschien een uitkomst kunnen zijn?

Die van ons is gewoon lekker voorwaarts niet echt druk of zo maar loopt gewoon lekker door.
In de binnenbak in ze heel goed te rijden maar in de buitenbak ho maar.
Aan 1 kan van de bak waar struiken staan is ze ontzettend kijkerig en springt constant weg. Wil je een volte rijden en ze komt er in de buurt stopt ze en zet ze hem in zijn achteruit. Het is echt geen spelletje van haar ze vindt het gewoon echt eng. We hebben haar in een andere buitenbak geprobeerd en exact hetzelfde verhaal. De ene kant van de bak is ze goed te rijden maar aan de andere kant helemaal niet.
Met buitenrijden is ze ook kijkerig en wil dan ook wel wegspringen.
Maar echt hyper is ze niet...alleen heel erg oplettend......wie o wie heeft een tip?

Zaterdag een wedstrijd in de buitenbak. Deze wedstrijd is verplaatst anders was ze niet eens ingeschreven. Zal me het proefje wel worden.
Maar we gaan het gewoon weer proberen.

marliesje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 21:09

hoi
ik heb mijn paard tijdens een rust periode nervo gegeven kan je gewoon kopen bij een paardenwinkele enz. 1kg kost ongeveer 34 euro en je doet er erg lang mee je kunt ook even kijken op www.paardendrogist.nl
groetjes en sucses