Tekort bekapt..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Tekort bekapt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:25

ja lastig hè, om uit te pluizen wat nu het beste voor je pony is je kan op ritjes haar zelf de bodem uit laten kiezen, zacht of hard. dan zit je altijd goed. en vaak lukt het in de bak ook wel, omdat de grond zacht is. maar beweging is zeker goed en het liefst lekker buiten staan. de hoef is elastisch (al zou je dat niet zeggen) en door veel te lopen blijft het bloed er goed doorheen stromen wat ook de groei weer bevorderd.

xxrobinxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 19:56

Citaat:
ja lastig hè, om uit te pluizen wat nu het beste voor je pony is je kan op ritjes haar zelf de bodem uit laten kiezen, zacht of hard. dan zit je altijd goed. en vaak lukt het in de bak ook wel, omdat de grond zacht is. maar beweging is zeker goed en het liefst lekker buiten staan. de hoef is elastisch (al zou je dat niet zeggen) en door veel te lopen blijft het bloed er goed doorheen stromen wat ook de groei weer bevorderd.

Ik moet wel toegeven dat m'n ouders zeiden dat ik gewonn kon rijden maar alleén in de bak duss..
Ja zo'n donkerbruin vermoede had ik al van dat het paard gewoon moest lopen mja..

xxrobinxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:16

Het is over, hij heeft geen last meer en loopt niet meer op eieren.
het was een lichte irritatie en inderdaad is dat na een paar dagen weer voorbij.Het is verder niet ernstigs.Iedereen weer blij
Hij loopt weer als een kievit(!)en is weer happy de peppie......

bedankt voor de reacties,

Groeten

xx robin

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:49

Pellie schreef:

ik mishandel mijn paard ook
. gam loopt ook weer gevoelig en ik loop ook met hem over het harde. geen hele ritten maar wel stukjes. het hoefmechanimse werkt ook prima op het zachte maar iets beter op het harde. daar is op zich niks mis mee.

en ijzers zijn niet altijd de oplossing. je kan gewoon een tijdje rustig aan doen met je pony, de hoeven groeien vanzelf weer aan, ongeveer een centimeter per maand.

dit vat ik niet..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:17

Chubby schreef:
Mijne is vorige week maandag te kort bekapt. Haar hoeven waren erg droog en door een paar keer een buitenrit over het harde waren haar hoeven erg lelijk gebrokkeld en afgesleten. De smid kon weinig anders dan rond maken, waarbij hij niet kon tegengaan dat ze daardoor te kort bekapt werd.

Zeker de eerste dagen wilde ze absoluut niet lopen over het harde. In de weide en op stal (zaagsel) gaf het minder problemen.

Nu een week verder (ze heeft een week rust gehad om te herstellen) kan ik weer in de bak rijden. Op het harde rijden laat ik nog een poosje achterwege.

Ik snap niet dat TS met een paard wat pijn heeft aan haar hoeven, toch buiten over het harde gaat rijden. Dat neigt naar mishandeling. Sorry.

hierom, maar chub kent mij wel dus ik vond dat ik me die uitspraak wel kon permiteren