Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) eten uit een bak tijdens het bekappen, en toen stond ze weer helemaal stil en deed ze niets meer..

Yvonniej schreef:Zoek een hele goede smid op, ik weet niet waar je woont maar ik kan je Henk Kroese aanbevelen.
Ik heb een paard van bijna 1.80m die 3 jaar geleden echt niet te hanteren was bij de smid. Geduld van de smid en de juiste handelingen zijn erg belangrijk. De eerste keer is hij 10uur met mijn paard bezig geweest. Maar hij stond op ijzers. Nu 3 jaar laten is hij in een uurtje, anderhalf klaar.
als de pony de smid al zag aankomen was ie al helemaal gestressd. die smid had echt zoiets van als je het niet wilt moet je maar voelen (en toen was ie nog maar een jaarling) dus niet zo'n aardige man. Tranquigel en alles geprobeerd maar dat vond ik een verschrikkelijke oplossing! Daarbij werd de pony ook nog een keer bevangen zodat hij helemaal een angst ontwikkelde voor iedereen die bij zijn hoeven zat.
.. heb geen harde hand gebruikt., en goed beloont. en nu weet ze het.. en nu is ze braaf ook bij de smid
fransje23 schreef:Het sederen voor een bezoek van de smid is natuurlijk een lapmiddel. Er moet ee nieuwe goede basis komen.
Ik heb al vele goede tips voorbij zien komen. Rust en geduld zijn het belangrijkste.
Wat ik mij afvraag kan het niet zo zijn dat het paard problemen heeft met het op 1 achterbeen staan. Iets medisch dus.

Noon schreef:tjah, ik ken het met mn jaarling. die heeft vandaag weer een praam kapot geslagen en bijna mn 2e hoefsmid. mn hoefsmid is wel heel voorzichtig vooral na zn eerste klap maar hij blijft hem gelukkig wel doen. normaal wordt hij gespoten maar vandaag kreeg hij de spuit er niet eens in. en de praam kregen we ook iedere keer net niet op. hij wordt gewoon 2x zo groot en is super sterk, en slaat om zich heen. mn hoefsmid heeft gewoon alle geduld van de wereld en als die spuit er eenmaal in zit--> na 2uur worstelen dan is hij met een 15 - 20 min wel half van de wereld, iig zodanig dat je hem wel redelijk kunt bekappen. ik zou niet weten wat je anders zou moeten doen. misschien naar andere oplossingen vragen bij je DA? iig heel erg geduldig zijn.