Maden in de hoef van me paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:07

Weet je al wat meer Jimmy???Laat het ons even weten!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:11

en? hoe ging het in de kliniek?

cisslevy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:08

hoii, ik had net ook een topic hierover geopend..(wist niet dat dit topic er al was) maar moet je maar ff in kijken, een van mn reactie's die ik heb, staat het best duidenlijk beschreven wat het is.
viewtopic.php?f=3&t=590834&hilit=

succes! en ik ben ook benieuwd naar wat je DA heb gezegd.

jimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:49

hallo allemaal,ik heb hier even een update,ben geweest vandaag en ze hebben ze hoef helemaal uitgesneden tot op het leven ,en ze kronkelden idd alle kanten op erg goor.volgens mij da zat er geen wondje zweer of iets anders,maar gewoon een vlieg geweest die eitjes heeft gelegd in ze hoef op het moment dat ie lag.ze hebben het helemaal schoon gemaakt en er spray opgedaan,tegen de maden en om ze te doden.nu moet ik het elke dag goed schoonmaken en thats it,dus dat gedeelte valt heel erg mee gelukkig!!!!!
maar daar had ie dus niet ze dikke been van en was ie ook niet kreupel van(ik haalde hem namelijk zat op 3 benen ze landje uit)
even in t kort,hij heeft een peesblesure gehad linksvoor dit was genezen en vandaar dat ie alleen op een klein stukje(land) staat,zaterdag kwam ie hier dus kreupel uit,toen ik gister al die maden vond in ze linker voor hoef dacht he!m,isschien zit er wel een ontsteking en heeft ie daarom een dik beentje en is ie kreupel maar helaas,het was weeeeeer ze pees en niet zomaar een probleem nee echt dikke pech.ze tussenpees is helemaal kapot op meerdere plekken dus erger dan dit kan eigenlijk niet..hij moet nu 3maanden boxrust en 10 min stappen en dat per 4weken met 10 min opvoeren ,over 3 maanden gaan we weer scannen en dan hopen op verbetering,rijden met hem was allang opgegeven,maar nu kan ie ook niet eens meer normaal buiten spelen.ons doel is nu dan ook om hem weer zo te krijgen dat ie gewoon lekker pijnloos kan grasmaaien..

echt dikke pech dus en hij is pas 10 jaar,ik baal zo ik ging voor een paar maden en kom terug met de mededeling dat het gewoon zwaar K*L*OT*E is met ze peesje.mijn arme jimmy
hij krijgt nu onstekingsremmers inz e bloed ,en pijnstillers,en pretnison,en verder maar veel koelen koelen en rust houden.

dus ja de update van de maden valt mee,we waren er op tijd bij.
maar voor de rest is het drama..

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:00

jennifer..wat is dat..het lijkt wel of er een soort van witte wormen uit je schoen kruipen

nee..arme arme jimmy..ik hoop echt dat het goed met hem komt..hij kan niet eens buitenspelen..ik weet nog dat ik 2 maanden met girley stapte 10 á 20 minuten per dag..die werd er ook niet vrolijk op..hopelijk is na die 3 maanden de pijn een beetje weg .. arm paard..

Boyzone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:44

Jen, ik had het al gehoord van je, maar het blijft zwaar pech hebben. Ik duim heel hard met je mee dat het weer goed komt.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:11

gelukkig valt het mee. Nu maar hopen dat het verder alleen hier bij blijft en dan komt het helemaal goed.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:28

Nou echt meevallen????Het lijkt mij zwaar karel utrecht tango als je voor een paar wormpjes gaat en je krijgt te horen dat het mis is met zijn pezen!Waardeloos hoor, en dat nu het mooie weer er aan komt!Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en duim dat het weer helemaal goed komt met jimmy!

Splinter

Re: Maden in de hoef van me paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:29

sterkte meid wat een pech

Ik hoop voor je dat het weer goed komt

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:37

Ik duim ook voor je! Mijn paardje heeft ook problemen met haar linkervoor peesje, echt balen hé...

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:17

jeetje Jennifer!
wat erg! voor jou en voor Jimmy..
Echt heel veel sterkte ermee!!

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:09

ik zou me ook doodgeschrokken zijn hoor als is zomaar al die maden zag.
Ik het echt zo erg met die pezen dat het nooit meer goed komt?
Meestal doet een jaartje landrust wonderen.

Kinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:11

Ag lieve Jen. Ik vind het zó vreselijk voor je! Arme Arme Jimmy! Maar we gaan duimen! Hij móet weer kunnen grasmaaien!
Heel veel sterkte ermee!
Liefs van je kind!

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:20

Jeetje wat een pech ! Ik hoop voor jou en jimmy dat het naar die boxrust beter gaat met hem heel veel sterkte toegewenst ! gelukkig is het wel zo goed als opgelost met die maden

jimmy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 19:54

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties,het gaat met de maden goed,althan eigenlijk want ze zijn dood:),en ik heb ze na dinsdag niet meer gezien!!!! we duimen hier zelf ook allemaall heel hard voor ze peesje dat het beter word en dat ie gewoon weer lekker op het land kan..

danielle1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:11

Nou veel succes ermee. Hopelijk gebeurt t niet meer!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:54

Veel sterkte en succes verder. Zo te horen komt het wel goed