hallo allemaal,ik heb hier even een update,ben geweest vandaag en ze hebben ze hoef helemaal uitgesneden tot op het leven ,en ze kronkelden idd alle kanten op erg goor.volgens mij da zat er geen wondje zweer of iets anders,maar gewoon een vlieg geweest die eitjes heeft gelegd in ze hoef op het moment dat ie lag.ze hebben het helemaal schoon gemaakt en er spray opgedaan,tegen de maden en om ze te doden.nu moet ik het elke dag goed schoonmaken en thats it,dus dat gedeelte valt heel erg mee gelukkig!!!!!
maar daar had ie dus niet ze dikke been van en was ie ook niet kreupel van(ik haalde hem namelijk zat op 3 benen ze landje uit)
even in t kort,hij heeft een peesblesure gehad linksvoor dit was genezen en vandaar dat ie alleen op een klein stukje(land) staat,zaterdag kwam ie hier dus kreupel uit,toen ik gister al die maden vond in ze linker voor hoef dacht he!m,isschien zit er wel een ontsteking en heeft ie daarom een dik beentje en is ie kreupel maar helaas,het was weeeeeer ze pees en niet zomaar een probleem nee echt dikke pech.ze tussenpees is helemaal kapot op meerdere plekken dus erger dan dit kan eigenlijk niet..hij moet nu 3maanden boxrust en 10 min stappen en dat per 4weken met 10 min opvoeren ,over 3 maanden gaan we weer scannen en dan hopen op verbetering,rijden met hem was allang opgegeven,maar nu kan ie ook niet eens meer normaal buiten spelen.ons doel is nu dan ook om hem weer zo te krijgen dat ie gewoon lekker pijnloos kan grasmaaien..
echt dikke pech dus
en hij is pas 10 jaar,ik baal zo ik ging voor een paar maden en kom terug met de mededeling dat het gewoon zwaar K*L*OT*E is met ze peesje.mijn arme jimmy
hij krijgt nu onstekingsremmers inz e bloed ,en pijnstillers,en pretnison,en verder maar veel koelen koelen en rust houden.
dus ja de update van de maden valt mee,we waren er op tijd bij.
maar voor de rest is het drama..