En ik durfde er eerlijk gezegd ook niet aan te komen, veel te bang om haar pijn te doen
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:En ik ben geen meid, maar die man die op die foto staat
biancaremijn schreef:jeetje zeg het ziet er akelig uit op de foto. Ik hoop dat alles weer goed komt zeg. Maar hoe het verder gebeurd is en hoe het komt is niet te achterhalen? Veel succes ermee hoor.
Marije_jiplover schreef:Het is inderdaad normaal dat ze zo'n diepe wond openlaten. Aangezien er een flink stuk hout tot in de diepte een behoorlijke tijd in heeft gezeten en het niet zeker is dat alle houtsplinters eruit zijn, kun je bijna zeker van te voren al zeggen dat de wond geïnfecteerd raakt en als de wond dan zou worden dichtgehecht, kan de rotzooi er niet uit. Eventueel had er wel een drain aangebracht kunnen worden, zodat er ook echt diep in de wond gespoeld kan worden met (steriele) fyiologische zoutoplossing bijvoorbeeld, hoewel dat wel meer kliniekwerk is.
Verder vraag ik me af of er antibiotica is voorgeschreven? Dat zou ik in dit geval wel doen, denk ik, ook om een eventuele infectie te remmen.
remi schreef:Brrrrr wat een bizarre foto's , moet er niet aan denken om mijn paard zo te vinden. Spoelen lijkt mij ook wel logisch , misschien nog even overleggen met je VA. In de Kliniek waar ik gewerkt heb gingen de VA eerst een paar dagen( of om de dag) langs om AB en eventuele pijnstilling in te spuiten ( en om gelijk de wond te controleren) en daarna op ABpoeder. Komt de VA bij jou ook nog voor controle?
En cole's linement op een open wond...................maar dat was al duidelijk geloof ik
CarpeDiem schreef:spoelen met betadine oplossing en water kan nooit geen kwaad. Verder zou ik niet te veel aan de wond doen. Maden vreten het dode weefsel wel weg.. Maar met een beetje pech / of geluk net hoe je het ziet komen die vanzelf.
Behalve spoelen en afspuiten en aB zou ik ook niet weten wat je zou moeten doen. Ik ben benieuwd hoe het geneest, en idd leg het eens vast op fotos, je verbaast je later over hoe iets kan opknappen!!
libke schreef:CarpeDiem schreef:spoelen met betadine oplossing en water kan nooit geen kwaad. Verder zou ik niet te veel aan de wond doen. Maden vreten het dode weefsel wel weg.. Maar met een beetje pech / of geluk net hoe je het ziet komen die vanzelf.
Behalve spoelen en afspuiten en aB zou ik ook niet weten wat je zou moeten doen. Ik ben benieuwd hoe het geneest, en idd leg het eens vast op fotos, je verbaast je later over hoe iets kan opknappen!!
Aub zeg ik mag niet hopen dat er maden in de wonde komen te zitten das één bron van infectie ..dit moet je echt niet vergelijken met wat in ernstige gevallen begeleid met mensen wordt gedaan !!!deze wonde juist zo netjes mogelijk houden .Wel vreemd dat de Da pas over 10 dagen terugkomt voor controle bij je paard ..Nog een paar keer dagelijkse controle had ik wel fijn gevonden om de wonde op infecties te checken en je paard zijn koorts te nemen ..Zijn er geen spieren ofzo geraakt ?