Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
serenta schreef:Zijn moeder is een few spot, en zijn vader is een vosje, dus er zit geen schimmel in. Als ik hem "nat"maak zie je op zijn huid allemaal witte vlekken waar nu nog bruine haren op zitten. Ik denk dat die plekken ook nog wit gaan worden
loeckie schreef:ik denk ook (ondanks m'n gebrekkige kennis) gelijk aan ringworm, hoewel ik wel weet dat dat beesje echte ringen achterlaat op de vacht (heet niet voor niets ringworm
)
foto van paard met ringworm:
http://www.horseproblems.com.au/Photo's/Veterinary%20Photos/ringworm.jpg
(bron horseproblems )
*edit: als je gaat google'en op ringworm wordt je ook niet vrolijk, wat een plaatjes af en toe...)
Luckystory schreef:Vreemd, Ik ken wel een pony die volgens een vriendin van mij oorspronkelijk grijs-bont was maar na een soort schimmelinfectie helemaal wit is geworden. Ik heb haar zelf nooit als bonte gekend, maar mijn vriendin heeft mij verzekerd dat ze echt bont was.
Die pony is nu dik in de dertig, dus echt schadelijk zal het alleszins niet zijn.![]()
Die pony is trouwens van iemand hier op bokt (teigetje) Misschien kan je eens bij haar informeren. En vragen of het echt waar is, zodat ik weet dat mijn vriendin mij niet voor de gek houdt.
paars schreef:....dat dachten de 2 blanke ouders ook die een donker gekleurd kindje kregen...bleek toch echt hun eigen kind! Echt gebeurd!