Klophengst onder het mes ERVARING??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: Klophengst onder het mes ERVARING??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:56

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 21:29

hey amigootje,

Fijn dat je toch nog je foto's aan me heb laten zien, ik wist niet dat het via die lies ging waar het bij jou paardje geschoren is. best wel een zwaare oparatie!!zo te zien hoelang heeft de genezing geduurt?

Knavia: in Groningen kost alles een stuk goedkoper en het is ook nog eens een erkend bedrijf (veearts) dus denk niet dat het prutsers zijn!
Utrecht is erkend bedrijf, alleen zou ik daar niet graag me paard heen willen brengen.

Mijn paard is toen met spoed naar utrecht gebracht (zand koliek)
en moest toen injecties krijgen maar omdat daar allemaal mensen waren die in opleiding zaten hebben ze 7x mis geprikt! , en als jouw paard zo ziek is en er word zo veel mis geprikt vind je die mensen ook al snel prutser op dat moment vond ik mijn paard een proef konijn.

amigootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:58

Hij had 1 bal niet ingedaald, ze doen alle 2 de ballen via de lies, ze worden 'afgbonden' en er word een spul ingespoten dat ze 'krimpen' ik had zoiets van; ach, maak toch stiekem foto's,

Hij heeft daar 12 dagen gestaan,eigelijk gelijk daarna is hij weer rustig aan aan het werk gezet, dit mocht gewoon. binnen een maand was hij weer in zijn normalen 'werk' terug. Na een 2 weken mocht ik zelf de hechtingen der uitknippen, allemaal best makkelijk om te doen.

Ik ben zeer tevreden over deze operatie. het lijkt zwaar, maar in prakijk valt het echt mee. Ze gaan met een camara naar binnen via de lies, en nog meer apartuur, zo kunnen ze op het beeldscherm zien waar de bal zich bevind...

Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel !!

Overgens... toen in utrecht heb ik duidelijk aangegeven dat ik ablsoluut niet wou dat er leerlingen aan mijn paard kwamen. wel toen ik hem bracht kwamen ze even kijken, er werd aan hem gevoeld, ( je kan voelen of de linker of rechterbal niet ingedaald is) en dat gingen ze allemaal even doen

Tijdens de operatie was er veder niemand bij, dan alleen de artsen.

squitward

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:52

De fries van mijn vriendin is geholpen in Wolvega, 1 bal zat 'verstopt' in het lieskanaal. De dag voor de operatie hebben wij hem heengebracht, en 2 dagen na de operatie weer opgehaald.
Het is super gegaan, goede verzorging daar enzo. Volgens mij was het iets van 350 euro als ik me kan herinneren...

Missbambie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 20:56

squitward, ik denk dat die uit wolvega het zelfde is als ik bedoel!, er komen alleen dan nog 12,50 euro bij voor tetanis prik!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 08:49

Hallo mensen

Ik zou weer een berichtje hier neer zetten waneer het zou gaan gebeuren.
Ik had in mei gebeld naar de kliniek in mitwold (wolvega) en moest eind juni begin juli bellen nu had ik gisteren gebelt voor een afspraak, en hij kon aanstaande maandag al terecht in de kliniek om geoparreerd te worden.. Spannend!!! ben best zenuwachtig hoe dit gaat verlopen!!! we moeten 2 met de trailer rijden voor we er zijn en dan zien ik hem 4 a 5 dagen niet meer:-(

ik hou jullie op de hoogte!!!

groetjes Syl

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:46

Hallo mensen, Go jij! Go jij!

Andor is maandag middag meteen geholpen, we hadden een hard hoofd in dat Andor mee zou werken aan de injecties die hij zou krijgen, uiteraard hadden we de kliniek van te voren al gewaarschuwd van zijn gevaarlijke praktijkjes. Hij zou in het begin wel een beetje paniekerig geweest te zijn maar doordat zij rustig met hem te werk gingen liet hij zich over. Hij werd gelijk onder het mes gezet en de bal was makkeljik te vinden, de volgende ochtend was hij bij getrokken en stond weer heerlijk te eten! Pling we mochten mits het goed ging hem morgen (donderdag) al op komen halen en de klophengst van de boer meteen mee brengen. zo goed gig het met hem, alleen kunnen we hem pas vrijdag ochtend op halen i.v.b. werk Verdrietig dus ik moet nog heel even geduld hebben deze kliniek hebben mij vriendelijk te woord gestaan en geholpen goed verzorgde kliniek.
Wel moet ik 2 weken lang een flink stuk met hem lopen of aan de longeer lijn laten lopen i.v.b gezwel wat anders op zet. dus ik ben de aan komende 2 weken flink onder de pannen!! maar ben super blij dat hij nu ruin is!!
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Cool Cool Pling Cool Knipoog Haha!

Groetjess!!!! Syl