Enorme haaruitval, wie herkent dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Re: Enorme haaruitval, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:25

Mijn shetlandpony had het ook. Volgens de DA kwam het door stress, er kwam een nieuwe shet bij de kudde, die nogal de baas speelde en daarvan is ze helemaal ondersteboven geraakt. Pas nadat de rust in de kudde weer terug was stopte de haaruitval. Een verhuizing uit Frankrijk zal idd ook wel de nodige stress met zich mee brengen, lange reis, heel vreemde omgeving enzo.

TheaD

Re: Enorme haaruitval, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:33

mijn paard verliest ook al haar haren op haar rug en schouders schimmel kan het niet zijn denk ik want de ander pony's hebben nergens last van, verder heeft ze een gave huid niet met wondjes ofzo

Jasper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 17:38

SplashIsLief schreef:
Dit lijkt me verdacht veel op wat mijn pony heeft:
Vandaag is de DA geweest en heeft ze een vitaminestoot gekregen en iets tegen allergiën. Hij staat ook voor een raadsel, maar denkt dat het komt door vitaminegebrek of door een of andere allergie. Misschien is de kans dat jouw ezel hetzelfde heeft, want ik vind het er wel op lijken Let wel op met de kale plekken, ivm fel zonlicht!!

Dat ziet er heel erg hetzelfde uit. Van de veearts hebben wij Prequine Biotine gekregen. Diervoeder voor paarden, pony's en race-kamelen, staat er op de verpakking Een biotine en zinkpreparaat. Dat moeten we nu een maand bijvoeren.
Lodewijk zijn kale plekken vertonen nog geen nieuwe haren. Wel zie ik dat de huid verkleurd (hij wordt bruin van de zon).
Groeit er al wat bij jouw pony?

@Sylverster: Ik heb contact gehad met de Donkey Sanctuary in Engeland. Zij waarschuwden niet zozeer voor bloedwormen maar voor een infectie van Onchocerca-parasieten. Die leven vlak onder de huid. Wanneer je ontwormd met Equest, sterven die parasieten af en scheiden daarmee een gif af wat voor problemen kan zorgen.