sebacil.... hoe en wat precies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:34

10 ml sebacil in 10 liter water. Draag handschoenen. Paard er helemaal door en doornat mee maken. zodat ook echt de huid er nat mee wordt. Dan minimaal een half uur laten zitten en weer uitspoelen, óf niet uitspoelen. Als je paard weer in de groep de wei in moet, waar zijn weidemaatjes lekker aan hem gaan knauwen, etc, kun je het beter wél uitspoelen, als er geen gevaar is dat er gekrauweld gaat worden, kun je het best laten opdrogen.
Na 10 dagen nog een keer herhalen en als het goed is ben je dan van de luis af.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:03

weet je wat ik nou niet snap...... waarom krijgen mensen het advies handschoenen, mondkapjes en weet ik wat veel meer te gebruiken, terwijl je je paard er van kop tot teen mee insmeert? tenslotte kunnen paarden net zo goed kanker krijgen.... vind dat dan weer vreemd, ben ik daar de enige in?:)

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:10

Heb het een aantal jaren geleden gebruikt voor zeer hardnekkige mok bij mn paard. Hoeveel dagen er tussen hebben gezeten weet ik niet meer... wel weet ik nog dat ik geen mondkapje heb gebruikt (wel handschoenen) en daarom 2 weken geen stem heb gehad... maar kan ook aan mij liggen, want krijg t ook van de Cubarmix...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:13

roossie22 schreef:
weet je wat ik nou niet snap...... waarom krijgen mensen het advies handschoenen, mondkapjes en weet ik wat veel meer te gebruiken, terwijl je je paard er van kop tot teen mee insmeert? tenslotte kunnen paarden net zo goed kanker krijgen.... vind dat dan weer vreemd, ben ik daar de enige in?:)

Tja, bij jouw paard heeft het middel nog een functie, namelijk een de aanpak van de schurftmijt. Je gebruikt het dus nog met een reden.

Net als bij Hyrdrocortiderm voor mok, zitten weer cortisonen in, huidverdunnende werking; je mag het dus ook niet te lang gebruiken en zelfs gebruik je, dus logisch, handschoenen.

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:06

Miirthe schreef:

Tja, bij jouw paard heeft het middel nog een functie, namelijk een de aanpak van de schurftmijt. Je gebruikt het dus nog met een reden.
.

tuurlijk gebruik je het met een functie, dat snap ik!
maar als iedereen zo 'bang' is voor kanker wat je er van kunt krijgen, zoals ik lees... waarom neem je dan het risico dat je paard kanker krijgt, luizen zijn ook met andere middelen te bestrijden, alleen is de behandeling langduriger en minder werkzaam, maar dat neemt niet weg dat het niet kán..
snap je wat ik bedoel... ik vind het krom gedacht dat je jezelf van top tot teen beschermd maar wel je paard er helemaal mee in smeert, ondanks die functie

MaiNat

Re: sebacil.... hoe en wat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:50

Ik heb ook een tijdje terug 3 shets gewassen met Sebacil. De Da had het speciaal gedoseerd in een spuitje aangezien hij er heel moeilijk aankwam en zodoende me liever geen hele fles meegaf. Na exact een week moest ik de shets er weer mee wassen. Moest ook handschoenen aan en voor de staart en manen heb ik gewoon een plantenspuit gebruikt. Voor t hoofd en lijf een spons.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:53

Kun jij dit in Nederland krijgen??
Is alleen in Duitsland verkrijgbaar,

Ik heb nog een bijsluiter liggen. Scan het vanavond wel even voor je in!

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:53

roossie22 schreef:

Als je er veelvuldig mee in aanraking komt!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:04

Utrolig schreef:

Via je dierenarts is het wel in Nederland verkrijgbaar.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:54

[/quote]

Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Het is geregistreed en dus getest/ veilig bevonden op koeien. Niet op paarden getest dus en daar zit het gevaar.
Een koe is geen paard. De spijsvertering is al anders en zo ook de huid.
( frontline/ fipronil verhaal........veilig voor kittens va 2 dagen oud, dodelijk voor konijnen die al volwassen zijn)
Ivermectine wordt zeer slecht opgenomen door de huid en werkt dan wel tegen wormeieren op de vacht, maar zeker niet tegen wormen IN het paard.
Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat het tegen luizen werkt.[/quote]

En weet je waarom? De druppels mag je wel gebruiken. De spray is vermengd met alcohol en daar kunnen konijnen niet zo goed tegen.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:55

Marije_jiplover schreef:
Utrolig schreef:

Zeg mij maar hoe, ben assistente en kan het niet bestellen. AUV heeft het wel maar wil het niet afsturen in Nederland. Heb al verscheidene keren geprobeert.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:12

Utrolig schreef:

Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Het is geregistreed en dus getest/ veilig bevonden op koeien. Niet op paarden getest dus en daar zit het gevaar.
Een koe is geen paard. De spijsvertering is al anders en zo ook de huid.
( frontline/ fipronil verhaal........veilig voor kittens va 2 dagen oud, dodelijk voor konijnen die al volwassen zijn)
Ivermectine wordt zeer slecht opgenomen door de huid en werkt dan wel tegen wormeieren op de vacht, maar zeker niet tegen wormen IN het paard.
Bovendien ben ik er niet van overtuigd dat het tegen luizen werkt.
[/quote]

En weet je waarom? De druppels mag je wel gebruiken. De spray is vermengd met alcohol en daar kunnen konijnen niet zo goed tegen.
[/quote]

Beetje off topic maar ik wil hier toch op reageren.........
Ook de druppels zijn giftig voor konijnen. Het ligt aan de Fipronil die er in zit.
(Wil je er meer over weten, bel maar even met Merial)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:37

Utrolig schreef:
Marije_jiplover schreef:

Zeg mij maar hoe, ben assistente en kan het niet bestellen. AUV heeft het wel maar wil het niet afsturen in Nederland. Heb al verscheidene keren geprobeert.
[/quote]
Hoe precies weet ik niet, heb nog geen eigen praktijk. Maar in Utrecht schrijven ze het voor als er luis is geconstateerd en in een aantal praktijken waar ik stage heb gelopen ook. Je krijgt dan geen flesje mee, maar een afgepaste hoeveelheid om twee keer een paard mee te wassen. Het exacte kanaal hoe ze het bestellen weet ik dus niet, maar wel dat er aan te komen is. En dan zal het ook wel toegestaan zijn, want anders worden dat soort dingen niet zomaar via de buitenpraktijk in Utrecht aan paardenhouders meegegeven.