knoflook vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:43

Onze paarden krijgen ook knoflookpoeder door het voer heen. Rond januari/februari beginnen we er mee voor het goede resultaat tegen de vliegjes in de zomer. Rond oktober houden we er ook mee op.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:47

Ik geef mijn verzorgpony af en toe een teentje knoflook fijngesneden door het voer. Knoflook zuivert het bloed en weert insecten (en mensen die niet van stank houden ) af

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:43

Mijn pony krijgt het ook bij het eten beginnen ongeveer februarie tegen de vliegjes en rond oktober stoppen we er weer mee..

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:59

Ik voer het liefst snippers maar ook wel poeder. Ik geef 1 maatschepje (die erbij in zit) over het voer per dag.

Onyx88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:24

En die snippers, ruiken die wel net zo sterk als verse? Is er een verschil in effectiviteit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:14

Ik gaf destijds granulaat, het was toen Feneknof trouwens. Dus met Fenegriek erdoorheen.
Nu geef ik een volledig kruidenmengsel, waar ook knoflook doorheen zit. Ook in granulaatvorm. Poeder vond ik niet altijd even handig, moet je het voer bevochtigen, anders blaast madam even boven het voer en tja, dan snap je het nut er verder van wel.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:13

Ik voer knoflooksnippers.
Ik begin al in maart/april.Zo raakt het systeem van je apard vast gewent aan het gekke spul en tegen de tijd dat de vliegen komen werkt het op zijn best.

Ik voer het niet het hele jaar door,dat schijnt bloedarmoede te veroorzaken.

Prescious

Re: knoflook vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:39

mijn paard krijgt heel de winter door iedere dag knoflook door dr eten, en doe er gewoon wat bij ze heeft knoflook gemengd met zeewier, dit zit in 1 pakje en ze glimt ervan , hoest nooit en is nooit verkouden

Kiftje

Re: knoflook vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:12

Ik heb ergens gelezen dat knoflook niet goed zou zijn voor paarden, maar ben vergeten waarom dat ook weer was. 'k Moet et misschien toch eens terug opzoeken want ik wil toch weten wat het was, alleen weet ik niet meer waar ik het heb gelezen...
Als ik het vind, laat ik het jullie weten!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:52

knoflook is goed voor paarden, onderanderen voor het bloed e.d.

het voeren van knoflook tegen muggen e.d heeft eigenlijk weinig zin, omdat je dan knoflook in zo'n grote hoeveelheden zou moeten voeren. en wanneer je het alleen in de zomer maanden voert is het eigenlijk zowieso nutteloos omdat de stof dan nog niet genoeg in het bloed opgenomen is om ook daadwerkelijk werking te hebben.