paard kreupel, maar voel en zie niks

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 17:39

In dat opzicht....zou het mogelijk zijn, maar de ijzers waren nog niet dun of iets , de hoef groeide er nog niet overheen, ze stond er nog mooi op.
En zo is het al jaren....alwel 10 jaar.

Het enige wat wel mogelijk kan zijn is dat ze inderdaad niet meer de jongste is, vandaar dat mijn hoefsmid ook zei: om mischien rond de 10/12 weken te gaan.

Avanoort, kijk zoals je nu reageerd, dat vind ik ook een goed antwoord en daar heeft iemand ook iets aan, maar zoals je vorige antwoord, tja....daar heeft niemand wat aan......

Maar in ieder geval bedankt.

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:37

Hi Libiris,

Ik zou als ze nog steeds niet goed loopt er toch maar eens aan denken om een DA te bellen. Je zou het ook voor kunnen leggen tijdens een telefonisch spreekuur. Dan leg je je verhaal uit en kijk je wat zij ervan zeggen.

Als het een hoefzweer is moet de hoef warm aanvoelen en kun je inderdaad een "digitale" pols voelen.

Maar warm aanvoelen en een "digitale" pols kunnen niet alleen duiden op een hoefzweer er zou meer in de hoef zelf kunnen zijn.

Grt.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:36

Dat hoeft niet hoor dat de hoef warm aan voelt bij een hoefzweer

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:43

Joh bel gewoon de dierenarts, het heeft nu toch lang genoeg geduurd? Hij/zij kan in ieder geval veel dingen uitsluiten! Veel succes ermee!

Montreux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:20

Nu toch echt een kwestie van de dierenarts bellen. De kreupelheid heeft nu lang genoeg geduurd en de hoefsmid heeft niets kunnen vinden. Wat houd je trouwens tegen om een dierenarts erbij te halen?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:20

pwaaijer schreef:
Hi Libiris,

Ik zou als ze nog steeds niet goed loopt er toch maar eens aan denken om een DA te bellen. Je zou het ook voor kunnen leggen tijdens een telefonisch spreekuur. Dan leg je je verhaal uit en kijk je wat zij ervan zeggen.

Als het een hoefzweer is moet de hoef warm aanvoelen en kun je inderdaad een "digitale" pols voelen.

Maar warm aanvoelen en een "digitale" pols kunnen niet alleen duiden op een hoefzweer er zou meer in de hoef zelf kunnen zijn.

Grt.

Je bedoelt denk ik "distale pols" ipv digitale pols? Distaal betekent: van het lichaam af, dus betreft de uiteinden (benen/voeten) van het paard.

Verder een goed tip: da bellen, kijken wat die zegt. Als die het niet vertrouwt->visite afspreken.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 11:56

leuk grapje tussendoor.....digitale....Had het zelf niet eens zo gelezen....

Mijn paard staat momenteel weer lekker in de wei, stap en galop zijn goed en draf is ook een stuk beter, nog niet helemaal, maar wel een eind in de goede richting. Denk toch dat ze zich verstapt heeft, wie weet is het vrijdag nog beter, zo niet dan komt de DA

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:21

ja sorrie dat zal het zijn ik wist ook niet zeker of het digitaal was vandaar dat ik tussen aanhalingstekens had gezet. Mijn smid had het mij uitgelegd (maar begin waarschijnlijk toch doof te worden), heb het waarschijnlijk verkeerd verstaan.

zou toch even de DA bellen, al was het maar gewoon even om zijn mening te checken