Iemand ervaringen met MEGA bloeduitstortingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:12

toch ff langs een kliniek rijden, deze bult moet opengemaakt worden als hij daar rijp voor is

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:59

Zou er zeker naar laten kijken !!
Als het kan maken ze het open maar het is niet gezegd dat dat mogelijk is.
Verder kreeg ik voor de plek op mijn paard Trombagel.
Dit is speciaal voor spierscheuringen en kneuzingen.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:49

Die van mij had vorig jaar ook een redelijk grote bloeduitstorting achter haar oksel, waarschijnlijk door een trap van een ander paard.
Dit was wel warm, en best pijnlijk (het is ook wel een mietje ). Toen hebben we van de DA een soort gel gekregen, wat erg hielp. Dat spul haalde het vocht eruit. Het is ook goed voor blauwe plekken vertelde de DA .

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:02

Ja ik zal het allemaal overleggen met de stal DA. Daaruit volgend zal ik actie ondernemen.
Ik denk dat ik wel langs de kliniek ga om het te laten openprikken. Pff ik stress nu al voor de trailer, ze is niet de makkelijkste om de trailer op de krijgen

cynthiar

Re: Iemand ervaringen met MEGA bloeduitstortingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:57

Mijn paard had december 2004 een trap gehad op de zijkant van zijn kont, had ook een bloeduitstorting maar niet zo'n dikke. Hij liep wel kreupel. Moest toen 3 weken stappen. Maar daarna verrekte hij zijn kniebanden. (tijdens even longeren om te kijken of hij weer goed liep) dus toen nog weer langer gestapt.
Je voelt nu (dus dik een jaar later) nog steeds harde schijven op zijn kont. Dit is bindweefsel. Maar hij heeft er geen last van.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:18

jeetje wat een bult... dat die huid zo snel kan uitrekken zeg!
was het echt vocht wat uit die bult kwam of was het echt bloed? (aantal berichten terug werd er over gepraat )
succes ermee!

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 20:31

Als het goed is komt er bloed uit (gestolt) en vocht, niet echt prettig dus

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:57

Mijn paard heeft ooit een bloeduitstorting op zijn borst gehad, ook een behoorlijke. DA erbij gehad. Oh, smeer het maar in met groene zeep. En ja hoor het verdween haast net zo snel als dat het was gekomen.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:58

Bij mijn paard kwam er deels gestold deels niet gestold bloed uit. Vocht trekt wel weg. Daarom nemen ze vaak een punctie voor ze besluiten te snijden.

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:20

Ik heb van een stalgenootje die Arnica D druppels gehad, ik ga dat eens proberen.
De bult is al wel wat minder geworden

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:51

vorig jaar kreeg mijn paard een goed klap op zijn schouder.
wat een grote bult gaf, maar geen beperkingen in zijn gewricht
heb het toen een paar dagen gekoeld en ingesmeerd met traumeel en lekker de wei in.
de bult begon langzaam te zakken naar de boeg en werd steeds kleiner, na een maand was er nauwelijks meer wat te zien en is in de loop van de tijd weggegaan.
ik heb het in het begin ook reglematig gemasseerd om verklevingen tegen te gaan.

ps een blessure is vooor ieder paard anders, ik zou het advies van je DA gewoon opvolgen.
als de bult niet groter wordt of gaat ontsteken lijkt mij dat geen reden om te twijfelen aan zijn diagnose.

succes

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:53

Ik twijfel ook niet aan zijn diagnose, het is echter zo dat de bult van Zarina al bijna weg is.
Dus het lijkt mij zeer sterk dat een bloeduitstoring zo snel weg gaat...
Misschien dat het een insectenbeet was, gepaard met een allergische reactie.

De DA had het namelijk over maanden dat de bult weg zou gaan, en het is nu al kleiner dan de helft zoals het was....