van veel bewiging naar weinig beweging:?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:49

kan me niet voorstellen dat t goed is voor die pony.
kunnen ze er niet iemand bij nemen?

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:53

@ Moniquebosch
-Dat wordt net steeds uitgelegd.. Dat wil de eigenaar niet omdat er al 2 meiden zijn.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:32

Urielle schreef:
of jullie bespreken het eens met alle verzorgsters samen en verdelen de dagen zodat er gewoon elke dag iemand met die pony aan de gang is. Het is toch te gek dat jullie met vijf verzorgsters zijn en dat er dan nog een pony staat te verpieteren?

Je haalt de woorden uit m'n mond. Moet toch te redden zijn met z'n 5-en. allemaal 1 dag per week; En als niemand er een 2e dag bij kan nemen, dan de overige 2 dagen alleen maar in de wei en 's winters los in een paddock.

@xNirvje: is dit niet een hele goede reden om je stinkende best te doen op school (en dan vooraf natuurlijk met je ouders afspreken dat je met verbetering op school vaker naar de pony mag!!) en wat dat stinken betreft... wellicht apart je paardenkleding op stal laten liggen en je daar omkleden? Of bij thuis komst, direct onder de douche...

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:44

Er zijn 5 meiden en 3 paarden.
1 voor Erik
2 voor Gijco
en 2 voor Pien

Allen het meisje van Erik doet er niet echt wat mee.. (voor zover ik weet)
Kim rijd Gijco ibjna elke dag, en het andere meisje kan amper lopen omdat ze iets met haar agillespees had ofzo.. en moest geopereerd worden.. dus die komt nu nog maar 1 of 2 dagen in de week voor Gijco.
Ik doe Pien op vrijdags..
En Daan doet hem op zaterdag en maandag..
dat is niet goed verdeeld, maar dat zijn gewoon de dagen die uitkomen. We hebben allebei school.. en ik mag het gewoon voor derest niet.. ja in de vakanties.. maarja..

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:45

god zulk soort mensen gun ik niet eens 1 pony!

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:46

Javayo schreef:
Urielle schreef:
of jullie bespreken het eens met alle verzorgsters samen en verdelen de dagen zodat er gewoon elke dag iemand met die pony aan de gang is. Het is toch te gek dat jullie met vijf verzorgsters zijn en dat er dan nog een pony staat te verpieteren?

Je haalt de woorden uit m'n mond. Moet toch te redden zijn met z'n 5-en. allemaal 1 dag per week; En als niemand er een 2e dag bij kan nemen, dan de overige 2 dagen alleen maar in de wei en 's winters los in een paddock.

@xNirvje: is dit niet een hele goede reden om je stinkende best te doen op school (en dan vooraf natuurlijk met je ouders afspreken dat je met verbetering op school vaker naar de pony mag!!) en wat dat stinken betreft... wellicht apart je paardenkleding op stal laten liggen en je daar omkleden? Of bij thuis komst, direct onder de douche...

Op school doe ik ook mn best, maar het is gewoon te moeilijk en voor de rest vind ik niet dat jij je met mijn school bezig hoef te houden.
En dat stinken, als ik daar 1 min ben dan ruiken ze het al.. de stallen staan namelijk in kassen, dus die pis en poep lucht blijft daar heel erg hangen. vandaar.

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:50

En hij staat meestal wel in de kraal/paddock met andere.
Maar ook gewoon savonds, als er niemand is, dan eet hij het ook gewoon.. ik ben van plan om zo'n bal voor hem te kopen.. en een liksteen te plaatsen, en ik ga maar hopen dat het helpt..

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:00

xNirvje schreef:
Op school doe ik ook mn best, maar het is gewoon te moeilijk en voor de rest vind ik niet dat jij je met mijn school bezig hoef te houden.

Hé rustig maar! Als je niet naar een paard mag omdat het slecht gaat op school dan ga ik er niet vanuit dat je het te moeilijk voor je is. Daar heb ik dan ook wel een mening over, maar ik zal me niet met jou school bezig houden

Het feit blijft dat 'Pien', dus alleen op vrijdag, zaterdag, soms zondag en maandag krijgt. Dus 3 dagen per week staat die zich dood te vervelen... erg sneu.

Maar goed, er zijn al oplossingen zat genoemd. Als die niet 'geschikt zijn', tja dan zit er helaas niets anders op dan dat het ponietje nog verder weg zal kwijnen... al zou het op de wei lopen toch al voldoende moeten zijn? Zo niet dan dan kan je alleen symptomen bestrijden, maar dat zou een slechte zaak zijn.

Nog een oplossing waar de eigenaar misschien wel wat mee kan: verkopen!!

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:08

Hij wordt 3 dagen niet gereden. Hij staat meestal gewoon in de kraal..
En 1 ding is zeker; Pien wordt nóóit verkocht.
En hij gaat nu al weer de wei op.. dus wel beter..

Urielle

Re: van veel bewiging naar weinig beweging:?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:12

Als ik Nirvje goed begrijp:

ma: Gijco en Pien worden gedaan door Kim en Daan, Erik staat stil
di: Gijco wordt gedaan door Kim, Pien en Erik staan stil
wo: Gijco wordt gedaan door Kim, Pien en Erik staan stil
do: Gijco wordt gedaan door Kim, Pien en Erik staan stil
vr: Gijco en Pien worden gedaan door Kim en Nirvje, Erik staat stil
za: Gijco en Pien worden gedaan door Kim en Daan, Erik staat stil
zo: Gijco wordt gedaan door Kim, Pien en Erik staan stil.

Wat vinden jullie daar nu zelf van als je dat zo eens ziet staan?

Ik snap dat je daar als kind weinig over te zeggen hebt, wanneer je uit huis mag maar mensen, neem dan geen verzorgpony en laat hem over aan kinderen die wel regelmatig kunnen komen! Ontzettend lief van je dat je een bal wilt kopen maar dat gaat het probleem niet oplossen.
Als ik even heel hard en eerlijk mag zijn: Mocht ik de eigenaar zijn, dan kon Kim blijven voor Gijco en de rest van de verzorgsters vloog buiten.
Wat is er met dat meisje van Erik, waarom doet die haar pony niet? Als ze hem toch niet doet, eruit! Kan zij niet bijspringen met de verzorging van Pien? Hoe zit het met de zondag, zijn de eigenaren zwaar christelijk en mag je niet komen?
Kunnen Daan of Nirvje de woensdag niet extra komen, het arme dier staat drie dagen op rij stil als Kim er geen tijd voor heeft? Kan dat meisje met de achillespeesblessure geen vervanger sturen die dan wat met Pien aan de slag gaat?

Nogmaals: ik begrijp echt goed dat je zelf wilt doen wat in je macht ligt en dat je het heel goed bedoeld maar dat kan zo toch niet verder?

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:16

Ehm Urielle... ik interpreteerde het de zin "Allen het meisje van Erik doet er niet echt wat mee.. (voor zover ik weet)" als dat dit meisje niets met Pien doet; wel met Erik mag ik hopen, want heeft dat paard geen verzorgster

Edit: verder vond ik het lekker scherp opgemerkt, en ben ik het met je eens.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:18

Ow okay Ik dacht dat ze niks met Erik deed, ik dacht al 'waarom heb je dan een verzorgpony?!!' Maar zou die geen tijd hebben om een of twee daagjes in de week wat bij te springen? Ik bedoel: rij die pony een half uurtje en hij is waarschijnlijk al stikgelukkig!

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:21

Als gijco gaat rijden staan pien en erik in de bak of kraal.. ze worden wel losgegooid enzo.. maar niet echt wat mee gedaan., dat bedoelde ik ermee

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:23

Dat meisje deed hem vroeger altijd, reed hem (voor zover ik weer) maar nu werkt ze en mest ze hem alleen uit.. maar, Erik en Gijco lopen wel voor de kar.. maar Erik is dan wel altijd bezweet..

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:23

En het is niet verzorgen,, het is ''leasen'' .

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:25

Dan Pien maar achter de kar binden?

ff zonder gekheid, zou mooi zijn om een karretje voor Pien te hebben, dan kan de eigenaar zelf een stukje met de pony gaan rijden doordeweeks.

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:27

Dat doet de eigenaar denk ik niet, en já we zijn al op zoek naar een karretje voor hem, (daan en ik) en de eigenaar zei al lang geleden dat hij voor een karretje voor hem zou kijken.. omdat we toch naarmate tijd te groot voor hem worden...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:32

Maar als jullie te groot worden is het toch logisch dat er een nieuwe kleinere verzorgster komt, dan maakt iemand die te groot is plaats.

En er zijn toch andere dingen die je met de pony kunt doen? Longeren, wandelen. Ga eens oefenen om de pony mee te nemen aan de fiets. Of mooier, als je een buitenrit zou maken met 1 van de grotere paarden, de pony er aan de hand naast... Maar goed, voor die 2 laatste dingen zou Pien dan wel heel braaf aan de hand moeten zijn...

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:37

Longeren doen we al, Wandelen doen we ook al..
Aan de fiets.. dat gaat níet werken ! Dan rent hij regel recht weg, en trekt hij je mee Dat is níet zo geslaagd.
En hij si te klein daar voor. De tuiger is heel groot, en redelijk snel, in stap moet pien al draven.. Dat werkt ook niet..

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:38

Maar we gaan aan de eigenaar vragen of we met Pino Keuringen mogen starten, want daar is het misschien wel een typetje voor En anders, het is gewoon ook wat afleiding, en de dag erna kan hij dan lekker uitrusten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:11

zo ff een paar uur weggeweest gelijk weer een pagina erbij.

maar het is zo miran die heeft weinig tijd door de werk. en die past er ook niet meer op. en carmen past er ook niet op.en die hebben beide ook weinog zin er iets mee te doen.

leo en ik hebben de zin wel maar niet de tijd.

horsesjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:06

Hallo Kim,

Het is ook niet goed om je paardje één dag wel goed te doen en de volgende dag dus bijna niks te doen. Maar als je er geen tijd
voor hebt kan je er ook niet zoveel aan doen.

Probeer anders wat afspraken te maken met die andere verzorgers,
of schrijf ergens op wat je gedaan heb zodat ze niet ineens van
hard werken naar niks doen gaan of andersom!

Nou ik hoop dat ik je een beetje help!

-x- Ies

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:21

horsesjumper schreef:
Hallo Kim,

Het is ook niet goed om je paardje één dag wel goed te doen en de volgende dag dus bijna niks te doen. Maar als je er geen tijd
voor hebt kan je er ook niet zoveel aan doen.

Probeer anders wat afspraken te maken met die andere verzorgers,
of schrijf ergens op wat je gedaan heb zodat ze niet ineens van
hard werken naar niks doen gaan of andersom!

Nou ik hoop dat ik je een beetje help!

-x- Ies

he dat kan ik inderdaad wel doen.
b.v maandag gereden
dinsdag - opgejaagd
woensdag - rust
donderdag - gewandelt of opgejaagt( meer wil dat meisje egt niet doen)
vrijda - gereden
zaterdag- gereden
zondag - gelongeert en gewandelt

bedoel je zoiets.
ik kan het overleggen met die ene van erik. want dir doet hem ook 2 dagen maar zij doet helemaal niks niet eenms poetsen ofzo. ook mnet der eigen paarrd niet.

horsesjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:42

Ja probeer het eens! Wie weet lukt het wel en zal het paardje zich ook niet meer vervelen!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:12

ik heb het dan toch overlegt. nadat ik eerst heel boos was geworden. hij was van de week namelijk ontsnapt. ze naam die 2 tuigers ewn die kliene tegelijk mee maar sinds kort is die bang om over de brug naar de wei te gaan. dus moet je daar even de tijd voor nemen ( gelukig gaat die vanaf morgen naar een andere wei). maar ze kon ze van de week dus niet alledrie houden en toen onsnapte pien. zij pien de wei ingejaagd. maar ze kreeg hem niet te pakken toen had ze hem laten staan met halster + halstertouw nog om. enm was ze naar huis gegaan.,

toen heb ik haar opgebelt en gevraagt waarom dat was. zegt ze ik kreeg hem niet in 1 x te pakken en heb geen zin omn er rondjes achteraan te rennen. dus k zeg zo van nou das lekker an hij had zijn nek wel kunnen breken. zegt zij dus van nou dat zal mooi zijn . het is toCh maar een poedersuiker. dus ze neemt daar niet eens de tijd voor.

als ik zo iets zal heebben zal ik het egt broberen er af te halen. stel je voor hij staat er zelf op of hij bijft ergens achter hangen. moet er niet aan denken wat er mee gebeurt.

maar alsnog is er geen oplossing