Tommy10 schreef:
Als de wond dicht is kan je moeilijker beoordelen of het vocht of etter/ pus is wat de verdikking veroorzaakt. Ook als de bovenkant van de wond genezen is (gaat t eerste dicht), kan er onder troep zijn opgehoopt (een abces). Het feit dat de wond dicht is geeft dus geen garantie dat er geen troep meer onder zit. Ik zou het in iedergeval nog even goed in de gaten houden. Wordt de verdikking erger, ook als je er weer meer mee aan het werk bent, zou ik er toch iemand naar laten kijken. Ook als het gebied bij de wond warm blijft, kan dat een teken van een infectie zijn.
Wat het spuiten van allerlei spulletjes betreft; de meeste wonden genezen het snelst aan de buitenlucht en als je er zo min mogelijk aan komt. Natuurlijk is het goed om het te desinfecteren en het bij een vieze wond steeds schoon te spuiten, maar ik zou zelf iig niet te lang doorgaan met allerlei spul er op te spuiten.....
Succes ermee!
hi
bedankt voor je reactie.
spul spuiten ben ik zelf geen voorstander van nee, ben daar ook al met een paar dagen mee gestopt. ik houd de wond steeds goed in de gaten en spuit ook nog dagelijks af, af en toe was ik hem even met betadine.
verder is de wond niet warm ofzo. maar koelen doe ik zowiezo nog wel omdat de kogel bij de wond in de buurt sochtends nog wat dik is, na arbeid is het been zoals op de laatste foto.
als ze verder goed loopt kan ik haar vrijdag dan gewoon mee nemen naar orun examen? (2 x kwartier dress. en 2 x kwartier springen) en is het dan een idee om het been te bandageren? ik weet niet of er een strijklap omkan.
[/quote]