SPOED: Paard met heel veel teken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:05

Defendog hoor ik wel goede ervaringen over. Maar dan niet over het hele paard, maar alleen de benen geloof ik.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 07:49

De benen zitten ook onder, de hals en het hoofd ook. Een enkeling heb ik op de rest van het lichaam gezien.
Ik ga straks bellen...

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:43

Succes!! Ik zou anders wat teken bewaren in een potje en met Utrecht bellen. Daar schijnt een mevrouw onderzoek te doen naar de reactie van paarden op verschillende soorten teken. Stuur anders een PB naar Bluebalance. Die heeft nl hetzelfde probleem bij haar paard in teekrijke gebieden.

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:53

En heb je DA al gebeld? Ben erg benieuwd wat hij heeft gezegd. Lijkt me geen fijne gedachte dat je paardje, elke keer onder de teken zit.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:21

had je harm nog gebeld? wat zei hij er van?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:39

Ik had de DA nog gebeld, ik moest haar daar weghalen en naar huis halen zodat ik haar kan behandelen en in de gaten houden. Ondertussen ging de DA kijken wat hij kon doen, hij had dit in deze hoeveelheid nog niet meegemaakt en moet dus even uitzoekwerk doen. Zodra ze thuis staat moet ik wat teken aan hem geven en weet hij hopelijk wat ik kan/moet gaan doen.
Dus Renske... Wanneer heb je tijd om mee te gaan met de trailer

Jinthe1

Re: SPOED: Paard met heel veel teken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:05

Jee, dat is wel verschieten! Ziet ze er eindelijk beter uit en gaat het weer beter met haar exceem en nu dit weer!!
Had inderdaad gezien dat ze helemaal onderstond. Waren er niet zomaar een paar helaas.......

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:11

Heb helaas ook hier teken...gelukkig niet zo extreem als bij jou wei maar toch ook genoeg om bezorgd te worden..

Let je wel op dat er een "nieuwe" soort in Nederland gearriveerd is....Zal je Veearts wel weten maar toch voor de zekerheid meld ik het maar even.
Hier staat er wat meer over vermeld ... http://www.byebites.nl/page.php?id=787

Ik heb tot nu toe ook nog niet echt iets preventief voor paarden gevonden...

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:26

Ik gebruik al een paar jaar Butox Por on tegen muggen op de paarden. Het is van de firma Intervet. Ik heb navraag gedaan daar mijn paard ook onder de teken zat maar deze waren gelijk dood na zich te hebben vast gezet. Het blijkt door de Butox te komen. Hoe eerder ze doodgaan hoe minder kans op besmetting. De eerste twee uur na vastbijten kunnen ze nagenoeg nog niet besmetten. Dus met dit middel is de kans klein op Borreliose en de andere tekenziektes. je hoeft ze alleen nog maar weg tehalen en de bijtplek te ontsmetten

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:28

griebels schreef:
Dit was ook mijn bedoeling, alleen nu wordt het een spoedje om haar thuis te halen... Ik bel maandag meteen. Ik had nog frontline staan alleen was die maar goed tot 2004, zal dus niet veel meer helpen en heb hem weggegooit.

Frontline over de datum is zwaar vergif. Kunnen dieren heel ziek en zelfs dood aangaan.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:58

Ik heb hem ook weggegooit

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:16

Hadt ik ook gelezen maar was meer bedoeld voor mensen die misschien niet wisten dat dit zo slecht was. En die zijn er geloof me.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 08:36

Xox schreef:
Ik gebruik al een paar jaar Butox Por on tegen muggen op de paarden. Het is van de firma Intervet. Ik heb navraag gedaan daar mijn paard ook onder de teken zat maar deze waren gelijk dood na zich te hebben vast gezet. Het blijkt door de Butox te komen. Hoe eerder ze doodgaan hoe minder kans op besmetting. De eerste twee uur na vastbijten kunnen ze nagenoeg nog niet besmetten. Dus met dit middel is de kans klein op Borreliose en de andere tekenziektes. je hoeft ze alleen nog maar weg tehalen en de bijtplek te ontsmetten

Heeft Intervet ook een website of zo?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:42

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar...Waar haal je dat?

dihjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:44

Tegen teken helpen middelen met combinatie van piperonyl en pyrethrinen erg goed. Die zijn in NL alleen nog niet te koop voor het paard als doeldier (voor zover ik weet)

Frontline is volgens de fabrikant zelf NIET geschikt en zelfs giftig voor paarden !!! Hun reactie: we kunnen wel waarschuwen, maar de mensen spuiten maar wat.....

In Amerika haal ik Endurance, en dat werkt super en is geregistreerd voor paard ! Er zijn daar nog een tiental andere goedwerkende middelen verkrijgbaar.

Wil iedereen die ook een paard met (vermoeden) van Lyme heeft mij PM-en om meer inzichten te verzamelen voor de Nederlandse eigenaren en DA's.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:01

jeetje ik wist helemaal niet dat die beesten zo gevaarlijk waren voor paarden!

Mijn paardje had er laatst een en die heb ik er gewoon uitgetrokken (met kop).
Moet ik er dan nog betadine opdoen in het vervolg?

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:02

Dit is dus precies wat ik ook tegen ben gekomen op mijn paardje: teken. Gelukkig waren het er maar twee..maar ik vroeg me af of ze gevaarlijk zijn voor paarden en zo ja, wat de eventuele gevolgen ervan zijn.

Heb ze er geprobeerd af te halen maar de kop ging niet mee...rotbeesten...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:22

kan je dierenarts niet ter preventie al middelen tegen lyme geven? ik bedoel, het lijkt me beter om het preventief even te doen inplaatsvan dat je het pas te laat merkt..
wat vreselijk vervelend voor je paardje, lekker verwennen en elke dag controleren op symptonen van lyme en de teken allemaal handmatig verwijderen, zo goed als mogelijk!