Even een vraagje... waardoor werd het veroorzaakt? En wat was het nou precies?
Image is allergisch voor neopreen (ja dat spul dat tegenwoordig in alle paardenartikelen is verwerkt ) ... ze had al eens wat bultjes gekregen van haar singel en we hebben toen een andere singel gekocht.
Haar strijklappen waren echter ook van neopreen en daar was niks mee aan de hand. Ook had ze peesbeschermers van neopreen gehad en dat was ook geen probleem. Nu waren de oude kapot en kreeg ik via via nieuwe.
Op de een of andere manier ontstonden er 2 kleine wondjes... binnen drie dagen zaten beide voorbenen onder de 'mok' ... DA zei ook dat hij nog nooit zoiets had gezien en zei dat dit niet kwam door de allergie *wat dus wel zo was, maar oké* Toen de korstjes weg gehaald, schoon gemaakt en met mokzalf ingesmeerd... uiteindelijk ging het wel weg...
Haar been zag er ook zo uit en daarom heb ik ook nooit echt gedacht dat het mok was... maar goed... het is nu over en ik weet dus nog steeds niet wat het was... daarom ben ik geïnteresseerd in wat dit dus wel was
Bij Beo zijn het schurftmijten die de boel hebben veroorzaakt. En nee; het zijn geen vetbulten, maar echt vleesbulten. Met een mooi woord wordt dit ook wel over-granulatie genoemd, het overmatig vlees produceren om een wond te dichten. Thanks voor de reakties! By the Way; Waarom is mijn titel veranderd en door wie?