Thermografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Re: Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:45

Ik ben benieuwd of je paard verbeterd in de toekomst, hou je ons op de hoogte hier?

Succes!

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 20:48

Ik zal jullie op de hoogte houden! We moeten vrijdag 19 mei weer terug! Dan weten we dus weer meer.

dihjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:47

Effe een voorbeeldje van thermo camera:

Deze ruin had wat problemen overgehouden aan zijn tuig van de marathon kar. Je ziet duidelijk de knelpunten op schoft en borst

Afbeelding

Ook super handig om te kijken of het zadel wel lekker op paard ligt, hoefzweren op te sporen en peesblessures te zien.

Maar diagnose moet je wel door een DA laten doen. Je ziet alleen maar warmteverschillen aan de buitenkant, maar er kan nog van alles aan de hand zijn binnenin.

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:48

Op deze foto vind ik het nog niet eens zo heel duidelijk. De foto's die de Vallei maakt (waar ts geweest is), zijn nog veel duidelijker. Daar zie je ook verschillende kleuren op.

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:19

Mijn merrie heeft dus 4 mei thermografie gehad in de vallei. Ook hier kwamen diverse knelpunten bij haar schoft en bekken omhoog. Op dit moment wordt zij hiervoor behandelt door aquatherapie.

Zelf heb ik ook problemen met mijn linkerarm en die is dus ook even onder de thermografie ding geweest. Maandag moet ik naar het ziekenhuis en ik neem hem mooi mee.

De uitkomst van zo'n thermografie is heel duidelijk.
Vanuit hier dus positieve ervaringen, maar ik lees dat je allang bent geweest.

Groetjes Monique

Sandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:53

@dihje; Ik vind deze foto ook niet zo duidelijk. De thermografie is vele mate duidelijker.
@Motje; Gelukkig dat er voor jou paardje ook iets is uitgekomen!
Over jou schouder heb ik met m'n knieën, ineens zegt tie veearts jij heb last van je knieën hé, ik stond helemaal met m'n mond vol tanden, het is dus wel degelijk waar, en na vele onderzoeken enz. konden de artsen niet vind wat het is. Nu hoorde ik van PolitieTed dat je de foto's ook kon laten mailen. Daar wil ik de volgende keer even naar vragen, zodat ik ook even langs m'n huisarts kan met deze foto's (van de thermografie)

Motje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:19

Weer een late reactie van mij. Maar het klopt ik heb de rontgenfotos en de thermografie op cd-rom mee gekregen. Je moet wel al je programmas afsluiten anders slaat hij op hol, maar ook op je eigen pc is het dan duidelijk te zien. Ik zie dat je morgen terug moet! Succes ermee. Ik hoop dat wij morgen m'n merrie op kunnen gaan halen. Ze staat bij de dierarts thuis voor de training. Wie weet kom ik je nog tegen haha.

Groetjes Monique

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:50

He motje...staat jouw paard ook bij de aquatraining??Welke stal?? Die van mij staat er ook. Tot morgen dan want ik haal hem morgenmiddag op.

Motje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:01

Je hebt een PB