Citaat:Mijn eigen dierenarts heeft de oorzaak weg genomen van de ataxie en met medicatie er voor gezorgd dat het weg gebleven is.
Dit begrijp ik niet zo goed... Kan je de oorzaak van ataxie wegnemen? Als de zenuwen daadwerkelijk beschadigd zijn is er niets meer aan te doen volgens mij...
Mijn paardje heeft net 2 weken op zware pijnstilling gestaan om te ontdekken of hij pijn heeft of niet. Ik mocht er een half uur op en 16 rondjes draven. De fysio vond hem afgelopen woensdag 90% goed in zijn lopen. Dat is wel een goed teken, want ataxie wordt van pijnstilling niet minder. Zij weet het aan zijn normale herstel. Maarr nu wordt het toch spannend wat hij gaat doen zonder die pijnstilling aankomende week... Vandaag de 1e dag, brrr...
Ze dachten dat er vocht tegen zijn zenuwen aanduwde (veroorzaakt door een trauma) en dat dat die atactische verschijnselen veroorzaakte. Maar het duurt nu wel erg lang, waardoor de dierenarts daaraan ging twijfelen. En mij al heeft verteld dat ik maar moet gaan nadenken wat ik met zo'n paard wil doen
) en omdat het eigenlijk nogal gevaarlijk is om met haar te rijden. (ivm het omvallen)