verbrande neus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:09

Ik heb ook wel eens mensen gezien die en masker te duur vonden en gewoon om een oud halster een lapje over het neusgedeelte naaiden, bijna het zelfde effect als de maskers alleen dan beschermt het de ogen niet.
Maar het is wel stukken goedkoper!

LusitanaJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:10

mirgino schreef:
sn0tjj schreef:
er zijn toch ook schimmels in het wild? Ik neem aan dat die wel verbranden?

nee, een schimmel heeft een donkere huid met witte haren

en appaloosaa`s hebben een roze huid

Schimmels kunnen gewoon aftekeningen hebben, en die (aftekeningen)hebben roze huid en verbranden dus ook gewoon.
Verder zijn er ook nog witte paarden met roze huid (eigenlijk bonten zonder vlekken), bonten met gedeeltelijk roze huid, albinos, cremellos, isabellen etc. Genoeg kleuren bij de wilde paarden die een roze huid hebben, hoor.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:23

nou die kleuren die jij opnoemt zal je in het wild toch niet veel tegenkomen.

daar hadden we het nl over!

hoe paarden in het wild het doen.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:57

ik denk dat die paarden die aftekeningen hebben, inderdaad gewoon verbranden.
Maar daar hoeft gelukkig geen hoofdstel overheen.

Quartertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:25

Mijn paardje heeft hier ook last van. Ik heb nu zo'n kapje bij de paardendrogist gekocht. Gisteren zat deze al los omdat een van zijn vrienden deze hadden losgetrokken. Heb hem gisteren weer vastgezet en nu hopen dat ie blijft zitten. Anders moet ik het lapje maar laten vastzetten aan het halster. Ik gebruik ook zonnecreme van loreal (voor kinderen), factor 50 ++ met sunblock en deze is ook waterbestendig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:08

Taj, waarschijnlijk allemaal al genoemd+ Je hebt van die speciale maskers, van de Paardendrogist, ideaal.
Of gewoon Sunblock erop, zo´n hoog mogelijke factor. Je hebt ook speciale dingen voor paarden, zoals Hippo Solaire van de Groene Os. Aftersun mag je ook gebruiken, lekker verkoelend voor aan het einde van de dag. Zit meestal vitamine E in, dit voedt en hydrateert de huid zo weer.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 07:25

Janna_ schreef:
Ik heb ook wel eens mensen gezien die en masker te duur vonden en gewoon om een oud halster een lapje over het neusgedeelte naaiden, bijna het zelfde effect als de maskers alleen dan beschermt het de ogen niet.
Maar het is wel stukken goedkoper!

Klopt dat heb ik ook 2 zomers gedaan. Maar die stof wordt gauw nat als ze op het gras staan en daardoor wordt de neus weer kwetsbaarder. De klep van de paardendrogist is van speciaal stevig spul gemaakt wat geen water 'opzuigt' en daardoor de neus ook niet natmaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:01

Ja, dat doen sommige mensen ook met zo'n lap.
Maarja, ik zou liever dan maar meer betalen en weten dat je speciaal, stevig materiaal hebt wat geen vocht oid opneemt.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 08:05

een sunblocker daar kan geen zon door heen je hebt ze als een stick.

Smudges

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:38

Ik heb vorig jaar de tip gehad om de neus lekker dik in te smeren met vaseline/uiercreme en dan flink vies laten worden. De viezigheid zorgt automatisch voor een beschermlaagje. Werkt best goed maar je hebt dan wel een paard met altijd een vieze neus want je moet het er natuurlijk niet elke dag weer afpoetsen.

Beesje

Re: verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:44

Hm...en is dat wel goed dan? Als ik altijd maar mijn lippen met Labello bewerkt kan ik op een gegeven moment niet meer zonder, weet ik uit ervaring. Of valt dat bij paarden wel mee denk je?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:27

Ja, dat heb ik ook met lippenbalsam enzo, erg vervelend!
Ik zou gewoon lekker óf zo'n speciaal ding kopen, of sunblock
erop met hoge factor + waterproof.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:43

Quartertje schreef:
Mijn paardje heeft hier ook last van. Ik heb nu zo'n kapje bij de paardendrogist gekocht. Gisteren zat deze al los omdat een van zijn vrienden deze hadden losgetrokken. Heb hem gisteren weer vastgezet en nu hopen dat ie blijft zitten. Anders moet ik het lapje maar laten vastzetten aan het halster.

Was bij mij ook zo, ik heb hem gewoon door de schoenmaker aan een halster laten naaien en zo zit hij al het hele seizoen op zn plek.