(oudere) Pony wordt opeens mager + ongelukkige uitstraling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:03

Goh, jullie zijn de eerste die dat zeggen... dat ik er niet te zwaar uitzie. Ben vanmiddag met dr wezen wandelen, alles komt dan weer helemaal terug, de vrolijkheid/oplettendheid ... Heb het dus ook niet kunnen laten om er 2 min op te gaan zitten... bah. zo moeilijk allemaal..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:49

Oh, bij deze ook namens mij; ik vind je zeker niet te zwaar!

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:07

Ga maar lekker met haar andere dingen doen dan rijden als je je daar niet goed bij voelt. Kijk dan eens of ze opknapt. Ze kan best van stress(verdriet) afvallen. Sress zorgt ook voor een vermindering van de weerstand veroorzaken.

veel sterkte!

SanneJea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:47

myrth;;
ik weet dat het heel moeilijk is, en weet ook niet precies wat het zou kunnnen zijn. Ik weet dat je heel veel met dr doet, en altijd als je er bent knuffelen en poeten; dan staat ze ook echt te genieten! het ligt er denk ik niet aan dat ze gaan "aandacht"krijgt, want dat krijgt ze wel veel. Ik denk dat het dan ook zou kunnen liggen aan het rijden, dat je dr niet meer rijd.. Ik weet dat je dat heel moeiljk vind, en dat gaat ook gewoon niet meer.. ze zeggen hier allemaal wel van het valt wel mee.. maar op die foto valt het ook wel mee ;; als je jou in het echt ziet zie je irena ook echt lopen van .. oe hoe moet ik dit dragen, en ze vind het wel heel leuk:) maar 't is te zwaar voor haar denk ik.. Heel veel sterkte drmee lieverd!(L) beavJou hea
xxX Sanne(F)

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:09

Ik zou ook eens bloedonderzoek laten doen naar cushing, daar kunnen ze door de bijbehorende diabetes ook behoorlijk mager van worden. Ik hoop dat dat het niet is, maar je kan het maar beter zeker weten.

simodi

Re: (oudere) Pony wordt opeens mager + ongelukkige uitstrali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:07

Ik zou proberen om haar een soort van werk te laten doen. Ik merkte bij mijn merrie (22) vorige zomer nl toen ik haar vanwege de leeftijd niet meer reed, dat ze m.n. ook het belonen erg miste. Als je rijdt zeg je regelmatig "braaf" en "goed zo" en dat soort dingen als er iets goeds gebeurt. Het zou kunnen dat met de activiteiten die je nu onderneemt (zoals mee aan de hand) ze eigenlijk niets hoeft te presteren en jij dus ook geen complimentjes geeft, zoals ze vroeger gewend was.
Ikzelf doe nu dus regelmatig grondwerk en longeren, waarbij ik haar dan veel overgangen etc laat doen en telken goed beloon als ze goed luistert. Misschien mist jouw pony dit soort opbeurende aandacht ook, ook al is ze wel bij je in de buurt.

Daarnaast natuurlijk haar medische toestand checken (temperatuur, goed eten). Oude paarden hebben ook wel vaak een dip in de verhaarperiode die veel energie kost. Wat lijnzaadolie door het voer helpt het verharen.

MyrtheJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 18:06

Temperatuur ben ik al in de gaten aan het houden, ze eet goed, en ze krijgen nu ook wat meer gevoerd. Ik merk, dat nu ik dr afgelopen week meer aandacht gaf, dat het een stuk beter met dr gaat. De vrolijkheid komt weer terug.. ik denk dat daar een groot deel van het probleem gezeten heeft.

Ook heb ik haar gewicht in de gaten gehouden, zelfs dat gaat wonder boven wonder weer ietsje omhoog.

Majah, nu is mn andere paardje jaloers/beledigd... Bah, moeilijk... 2 jaloerse paarden hebben.

Thanks voor de tips.. Houd jullie op de hoogte!