Paard kan voorbeen niet verplaatsen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Paard kan voorbeen niet verplaatsen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 15:06

Arrabel schreef:
Citaat:
Trauma Vetsem en Arnica

Wat zijn dit voor middeltjes dan?

TraumaVetsem is een homeopatisch eerste hulp bij verstuikingen/verzwikkingen/kneuzingen enz. middel. (www.puurnatuur.nl of Paardendrogist)
Arnica is een enkelvoudig homeopatisch middel en helpt tegen zwelling en blauwe plekken e.d. Tabletjes arnica kun je zo bij de drogist krijgen, wat ik heb zijn druppels met een hoge potentie, wat je ook als EHBO-middel gebruikt zeg maar... Arnica hoogpotentie geef je maar een paar keer, daarna ge je over op een lagere potentie (zoals die pilletjes van de drogist).
Maar als je met enkelvoudige middelen aan de gang wilt kun je dat 't beste via een homeopatisch dierenarts doen (komen mijn middeltjes ook vandaan), want wat veel mensen denken: 'al baat het niet dan schaad het niet', gaat NIET altijd op. Je kunt wel degelijk dingen verkeerd doen met homeopatie, met alle gevolgen van dien.
De samengestelde middelen van VSM die je via Puur Natuur of de Paardendrogist kunt bestellen kunnen weinig kwaad, die kun je rustig als zelfhulpmiddelen gebruiken.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:15

Wat fijn dat het niet erstig is Francis

elmo1

Re: Paard kan voorbeen niet verplaatsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:13

Heej dat komt me bekend voor, een paar maanden geleden troffen we onze arabier precies zo aan toen hij net uit de wei was gehaald en na het eten uit de stal moest om te gaan rijden.
Hij kon zijn linkerbeen niet meer naar voren plaatsen, de dierenarts kwam meteen en dacht dat hij een verrekte spier had.
Hij speelt veel met de andere ruinen op de wei.
Er is een spierverslapper gespoten en de volgende dag kon hij weer lopen wat een grote opluchting was.
We hebben een weekje rustig aan gedaan en daarna was hij weer de oude.
Vreemd maar wat hij heeft gedaan daar komen we nooit achter denk ik.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 18:28

Nou, wat 't ook is/was, 't hersteld in ieder geval snel. Eind van de middag met haar wezen wandelen en ze liep weer als een kiviet. Enigzins stijf in stap, maar niet eens echt kreupel meer.
Toen ik terug was heb ik haar nog heel even op de wei gezet en toen draafde ze ook even, dat ging nog wel wat moeizamer, maar als ze rustig stapt zie je er eigenlijk nauwelijks wat van (iemand die er niet op let ziet denk ik niks).
Blij van dat het zo mee valt, had natuurlijk al weer allerlij doemscenario's in m'n hoofd.
Ga nog even door met de druppels, maar denk dat ze met een paar daagjes weer helemaal de oude is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:02

Jeetje wat een opluchting Francis, fijn!!!!

__Suzanne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:04

Fijn dat ze zo gauw weer opknapt!

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:12

Fijn dat het weer zo goed met haar gaat.

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:22

Nu pas tijd om bij te lezen.
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met haar en dat het achteraf dus waarschijnlijk allemaal blijkt mee te vallen.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:48

Blij te horen dat Dot weer in orde is! *mist enorm opgeluchtsmiley*