Wie zijn paard is nu eens ècht 100% gezond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:16

hmzz die van mij is ook, denk ik, 100% gezond......... goed hij heeft een lelijke bult op zijn sprong rechtsachter.. maar dat is oud trauma en heeft hij geen last van.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:16

Mijn pony mankeert werkelijk niks.

Geen stalondeugden, braaf met rijden wel voorwaarts maar netjes.
100% van binnen gezond en van buiten.
Staat mooi recht op haar benen. ( btw ze is de kleindochter van
el beauty ) beroemde dekhengst (is nu dood).
Ze is nu 8 jaar. Ze is ook nooit ziek geweest.
Gewoon een toppertje
En ik ben super blij met haar... ik wil haar ook nooit meer kwijt:)
btw. ze is een D-pony

Ineke2

Re: Wie zijn paard is nu eens ècht 100% gezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:22

Dit is de goden verzoeken

Tot nu toe is Levi helemaal gezond hoor, elk paard heeft toch wel eens iets? Mok of een keertje schimmel of een keertje vastgelegen o.i.d....

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:48

Mijn paardje heeft totnutoe niks en is kerngezond *klopt af.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:53

Bij mij hebben ze allemaal wel wat.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:53

Mijn verzorgpony kreeg laatst ineens bulten van het kuilgras en jeukte die open. Nu ze op hooi staat heeft ze daar geen last meer van.
een paar maanden terug ook iets aan haar tiet gehad. Ze had een dikke tepel en DA was bang voor ontsteking, maar dat was gelukkig niet zo. Haar hormoontjes waren op hol geslagen en nadat ze aan de varkenspil heeft gestaan is dat gewoon weerover gegaan.
Nu mankeert ze eigenlijk helemaal niks en is ze gewoon gezond

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:56

ik heb nu gelukkig twee 100% gezonde. Wiz heeft op een hoefzweertje na nog nooit iets gehad.

Lan heeft een erge virusinfectie gehad ooit en een sarcoid. Maar die is al een jaar weggebleven na de behandeling. En ze luchtzuigt maar aangezien ze daar prima gezond om is, tel ik dat niet mee. Ze is verder zo fit als een hoentje. Kreupel o.i.d. is ze nog nooit een dag geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:33

Mijn paard is helemaal gezond en heeft geen psychische problemen. Nu wel even afkloppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:23

Mijn vierjarige vos heeft OCD, is hier aan geopereerd..........en heeft nooit 1 pas kreupel gelopen. Dus ik durf wel te zeggen dat die 100% gezond is! Mijn vierjarige bruine is zo hard voor haarzelf, die loopt zichzelf nog een keer dood. Of ze 100% gezond is weet ik niet, maar kreupel loopt ze nooit, al gaat ze 3 keer plat op der bek.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:28

mijn pony was 100 % gezond (heb haar pas een jaar) totdat ze een hoefzweer kreeg. en nu heeft ze last van de schoft van het zadel (pas ontdekt, zadel komt er ook niet meer op voor t goed is). ook al is je paard 100 % gezond (wat al niet bestaat lijkt mij), dingen als een hoefzweer, gevolgen slecht passend zadel, blessures kunnen altijd voorkomen. die liggen niet aan de gezondheid van het paard. en qua karakter is ze 80 % goed

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 23:39

tot zijn 14e is mijn paard nooit ziek geweest. Nu peesblessure en waarschijnlijk sacroid. O, nee. Hij heeft ook lichte bonchitus, Is een paar keer kreupel geweest door klap op een zenuw. Ongelofelijk last van zijn hoeven gehad toen de ijzers er af gingen, nog een keer kreupel door een wond aan zijn voorbeen. Poeh he: even nadenken, en d'r mankeer(de) van alles aan. Gelukkig zit ie wel lekker in zijn velletje. En dat vind ik het belangrijkste. aan mij mankeert ook vast wel het een en ander, maar zit toch ook wel lekker in mijn vel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:11

Zazoo schreef:
ook al is je paard 100 % gezond (wat al niet bestaat lijkt mij), dingen als een hoefzweer, gevolgen slecht passend zadel, blessures kunnen altijd voorkomen

Tuurlijk, is ook zo. Maar 'kleinigheden' zijn niet echt van belang. Onder gezond versta ik gewoon dat het paard geen chronische gebreken heeft, die het in zijn functioneren belemmert.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:25

Wat toevallig zeg, gisteravond toen ik op stal was dacht ik daar namelijk ook bij na: wat heb ik toch een mazzel dat ik twee super gezonde paarden heb die nooit wat mankeren!

Mijn ruin is inmiddels 15 en heeft ooit eens een gebroken griffelbeentje gehad door aantikken (nóóit losgooien zonder bescherming) en is hieraan geopereerd.
Hij heeft geen dág geen pás kreupel gelopen in zijn hele leven (okay, vanaf zijn 3e want toen kocht ik hem). Hij is ook echt kei- en keihard (voor zichzelf). Hij blijft bij mij tot zijn dood maar ik zeg altijd: Imago? Die gáát niet zomaar dood, die vecht door tot het bittere einde! Imago is lichamelijk echt súpergezond en mankeert nooit wat. Hij heeft geen stalondeugden maar is wel heel heet, kijkerig en schrikkerig van karakter en hangt altijd de boef uit!

Secret heb ik vanaf haar 4e jaar en zij heeft helaas het Herpes virus (bij mensen een koortslip) op het oog. Dit speelt zo heel af en toe eens op en dan moet ik gewoon een paar dagen druppelen en dan is het ook zó weer weg. Dit uit zich alleen in een wat dikker oogje en het traant dan. Ik moet zeggen dat ze er al een jaar geen last meer van heeft. Buiten dat….100% super in haar velletje, om over haar karakter maar te zwijgen want qua karakter is ze helemaal fantastisch!

Keukenkast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:41

Mijn paard staat 100% goed op haar benen, geen stalondeugden, verkeersmak, geen last van haar hengstigheid en ze heeft een 100% lief en eerlijk karakter.

Maar helaas, verder mankeert ze op de een of andere manier altijd wat aan haar rechtervoorbeen (blessure, hoefzweer etc.) en nu is ze herstellende van een longontsteking En ben er altijd goed ziek van!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:54

Tja, mijn idee was altijd wel dat Amethyst 100% gezond was. Tot ze ineens ziek werd (oorzaak onbekend). Dan is het altijd de vraag, kwam dit nou zomaar uit de lucht vallen of heeft er altijd onder de oppervlakte al wat gesluimerd? Maar dat zullen we wel nooit weten.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:56

Even afkloppen... maar bij ons hebben de paarden eigenlijk nooit wat. De paarden die ik zelf rij zijn nooit kreupel of ziek of wat dan ook. 2 hebben er 1 keer een hoefzweerTJE gehad, was er zo uit. De fokmerries zijn absoluut nooit ziek oid. En dat fokken ze ook door: gezonde paarden, hard op de benen en goed op de foto's. Misschien ligt dat aan 1e klas voer ofzo, of gewoon een paard een paard laten? Ik klop ff af...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:59

Mijn paard durft wel eens luchtzuigen, verder niks mee aan de hand

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:00

Tot op heden is mijn 4jarige helemaal inorde. Op wat kale plekjes op zijn hoofd na, deze stoot hij met regelmaat in zijn enthousiasme mensen te begroeten..

Hoop dat het nog lang zo blijft.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:06

Mijn 4 jarige is ook helemaal gezond!
Ik ben hem net aan beleren en hij is net vorige week helemaal gekeurd en is echt kerngezond.

Ik klop het nu even af hier... want je weet het nooit!

Groetjes

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:11

Mijn 5 jarige wat tot voor zijn peesblessure altijd 100% gezond, lichamelijk gezien..... Correcte bouw, goede stand van de benen en verder ook helemaal gezond.....

Geestelijk gezien zal ie nooit 100% worden want hij spoort gewoon écht niet Gelukkig wel in de goede zin van het woord... Hij is erg prettig gestoord en wie em kent zal dat zeker bevestigen. Hij is echt een clouwn !!! Maar voor mij een heerlijk dier om mee om te gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:24

Veel dingen die je (TS) opnoemt komt door mensenhanden, dus dat is de mens zelf verwijtbaar. Maar wie van de mensen mankeert er niets??

Ik denk dat het een irreeel streven is bij een organisch mechanisme dat voortdurend qua cellenmechanisme in de weer is. Juist het zelfhelend mechanisme is er niet voor niets. 100% gezond is een fase die opgevolgd kan worden door mankement, maar als de paarden zelf mogen zorgen voor hun gezondheid en steeds het laatste woord hebben, zullen veel, heel veel dingen niet eens voorkomen.

Ik denk dat de mens in deze zich eens achter het oor moet krabben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:15

Pfff hád ik maar een 100% gezond paard..

Die van mijn moeder heeft Kissing Spines (en dan een 5), en ineens kreupel terwijl er niks te zien is op foto's en scans en toch wordt het niet beter. Ook hoest ze wel snel.

Die van mijzelf maak ik ff een lijstje van:
Allergie voor de pollen van beuken, soort hooikoorts dus.
Eén scheef voorbeentje waar hij lichte hoefkatrol aan heeft nu.
Slechte gevoelige rug.
Slecht kantelende bekken.
Gevoelig voor stof.
Tegen chronische bronchitus aan.
Stro is soms eigenlijk te stoffig voor hem, maar hij kan niet tegenzaagsel. Dus we wisselen af
Slecht evenwicht af en toe.
Gevoelig voor wondjes, benen lopen snel op.
Kan niet met en ook niet zonder peesbeschermers

Ik zal maar even stoppen nu.

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:20

Mijn vorige paard Dino, een welsh cob ruin was het enige paard dat ik heb gehad dat lichamelijk helemaal gezond was. Nooit iets gemankeerd voor zover ik heb kunnen nagaan.
Helaas had hij door mishandeling in het verleden wel wat gedragsproblemen. Dus nee, helemaal 100% was hij niet.

De andere paarden die ik heb gehad, hadden allemaal wel iets: koliekgevoeligheid, zwakke rug, oude peesblessure, dat soort dingen. Ik vond dat nooit zo erg, trouwens.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 22:06

Voordat de mijne begon met hoofdschudden, was ie 100% ok.
In de 8 jaar dat ik hem ken heeft ie nooit iets gehad.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:00

HAHAHAHAHA... dacht : dit wordt een ernstig "leeg" topic.
Maar tot mijn verbazing reageert iedereen met een paard wat "bijna" 100% is maar toch........en dan komt het.

Zo zie je maar dat elk paard wel wat heeft of meemaakt, gelukkig kunnen we er meestal wat aan doen.

Zullen we een topic openen welk paard het meeste ellendfe heeft gehad??
ik weet zeker dat ik win !!!!