Wie laten komen voor probleem SI-gewricht?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:14

ik wil je wel helpen met je paardje hoor!
ik ben dierenfysiotherapeute, dus misschien kan ik wat voor je betekenen.
zo niet, ff goede vrienden;-)

groetjes,
linda

Fitzroy

Re: Wie laten komen voor probleem SI-gewricht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 14:07

Mijn paard had het niet aan zijn nieren bij Goosen, dus dat ze het altijd aan de nieren hebben is weer een beetje een van 'horen zeggen' verhaal.
Ik was zeer tevreden over Goosen, alleen bij mijn paard keerden de problemen steeds terug en hier had hij ook geen oplossing voor behalve altijd gecontroleerde beweging. En dat wilde ik mijn paard niet aan doen.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:32

Mieke schreef:
Misschien kun je dhr. Goossen vragen? Hij schijnt ook wel goed te zijn.

Ja daar gaat het juist over, die wil ik ook maar het is niet zo makkelijk een afspraak met hem te maken, hij kan geen tijd zeggen. Over hem had ik het in mijn eerste bericht. Maar hij is nog steeds mijn eerste keuze die ik ga proberen. Enige probleem is zijn vrouw/vriendin.

Paardfysio, dank je wel, maar mijn merrie wordt al behandeld door een fysio, waar ik erg tevreden over ben. Maar ik zoek nog zo iemand als Goosen die er ook naar kan kijken.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:30

Ik vermoedde het al een beetje ja, dat het over dhr. Goossen ging... Het verhaal over zijn vrouw deed een belletje bij mij rinkelen... Je schijnt het op maandagmorgen te moeten proberen heb ik via iemand gehoord!

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 08:23

Oh, bedankt voor de tip! Dan mag hij zelf opnemen?

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:45

IK heb begrepen van wel ja!! Succes!!

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 09:21

Nou even een update! Gisteren werd ik gebeld dat hij die avond zou komen. Dat was dus mijn kans en hoewel ik al een afspraak ergens anders had gemaakt (maar pas over 2 maanden) wilde ik dit toch proberen. Het was heel bijzonder. Hij vroeg wat het probleem was en voelde daarna op haar rug bij de si-gewrichten. Aan de rechterkant dook ze helemaal in elkaar. Vervolgens pakte hij haar rechterachterbeen, gaf er een ruk omhoog aan waar ik helemaal eng van werd. Toen trok hij nog aan haar staart. Vervolgens drukte hij weer op die plek, en wat denk je...geen enkele reactie!! Ze stond gewoon met haar oortjes naar voren te kijken, zelfs toen hij er met zijn nagels keihard in drukte. Daarna spoot hij die plek nog in met iets. En hij zei dat ik weer moest gaan rijden. Hij zei ook dat het de eerste dagen wel erger kon zijn, maar daarna zou het weer beter gaan. Ik was erg onder de indruk van wat hij deed!

Ik heb haar daarna nog gelongeerd en zag al wat verbetering. Het hupje was er nog wel maar ik denk dat je ook niet kan verwachten dat zoiets in 1 keer weg is. Als dat zo zou zijn zouden alle paarden van Nederland bij hem op een wachtlijst staan. Ik ben heel benieuwd of het nu beter gaat worden!

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:03

Ik hoop echt voor jullie dat de behandeling van Henk aangeslagen is. Ik ben heel benieuwd. Bij Fitz deed hij goede dingen!!

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 10:25

Kwam hij voor of na Steffi bij jou, want die kwam toch ook? Fijn dat je tevreden bent! Ik ben ook heel blij met wat ik gisteren zag. Ik denk alleen wel dat je bij zo'n 'probleem'paard vaker moet behandelen. Net als bij mensen, met 1 keer kraken ben je er ook niet.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:02

Ver voor Steffi. Ik ben daar nog geweest toen ik volgens mij bij jullie stond in MB of iig kort daarna.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:15

Ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken. Fijn dat hij al snel kon komen!

kukeleku

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:55

Jura schreef:
Het is zo'n beetje zeker dat mijn merrie een probleem heeft aan haar rechter SI-gewricht. Maar nu weet ik niet goed wie dat het beste kan behandelen. Ik weet een hele goede (denk ik) en die komt ook soms bij ons op stal. Maar die belde ik net, en ik werd zo onbeschoft behandeld dat ik er nog verdrietig van ben... Ik weet dus niet goed of ik daar nog bij wil, en of dat lukt want er is dus geen afspraak mee te maken.

De andere is Erik Laarakker, maar die komt in principe niet voor 1 paard aan huis. Misschien krijg ik hem zo ver als ik zeg dat ik vlak bij sta. Maar hij gaat eerst door meten met al die druppels heb ik begrepen, en dat is al zo vaak gedaan. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in. Ik wil gewoon dat het probleem behandeld wordt.

Wat ik zéker niet wil is een kraker die met spierverslappers en hamers te werk gaat, ik weet namelijk 100% zeker dat je dat echt nooit moet doen bij je paard (tenzij je alles al hebt geprobeerd misschien).

Dus...wie weet een goede...?

hoi hoi

ik heb dus hetzelfde probleem met me paard alleen die van mij heeft het aan allebei de kanten.
maandag komt de veearts pieter de vries uit haarlem het probleem verhelpen.
en daarna flink aan huiswerk. haha
balkjes laopen etc

groetjes vera

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:04

Slotje gezien de leeftijd van het topic gaat er een slotje op.