Hoefsmit beslaat 2de paard kreupel.....Hoekse Waard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Hoefsmit beslaat 2de paard kreupel.....Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:15

Michelle_Don schreef:
Afbeelding

Dit is de foto van het beslag. De foto is gemaakt de dag dat het ijzer er onder is geslagen. Je ziet de nagels uitsteken waar een paard zich ook flink aan kan bezeren. Zeker als ze even raar doen in de wei.

Hij heeft hier een eggbarijzer. Die bieden aan de achterzijde extra steun. alleen dit ijzer is veel te klein. Hij heeft dus geen enkele steun. En daardoor knikt hij door met zn benen.

De hoefsmit bij de dierenkliniek zei dat het te vergelijken is met iemand die bv maat 39 van schoenen heeft. Ze geeft een maar 37 dat past niet waardoor ze je kleineteen moet wegsnijden....dan pas het wel.
Toen mijn nieuwe smit er weer nagels in sloeg, zei hij dat het leek of hij in de boter sloeg. Zo dun is het horn geworden.

Hij heeft nu ook platvoeten zoals je op de foto kunt zien. dat komt omdat de aan de achterkantveel te veel weghaald.

Ik kan er gewoon niet over uit dat iemand dit een dier aan doet en als je er op en nette manier iets van zecht je alleen te horen krijgt. IK HEB TOCH GENOEG KLANTEN.
Mijn pony heeft pijn.....dat kan haar blijkbaar niet schelen!!!

Sorry hoor maar ik ben hier echt heel boos en verdrietig om.

Gr. Michelle

Zow die staat er echt slecht op..

ik zou direct een andere nemen...

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:28

Ik ben 25 jaar met mijn paarden bij van Nassau geweest.
Echt super hoefsmeden hoor (2 broers).
Maar ik heb sinds kort een ander.
Noodgedwongen omdat ze mij gewoon 3 keer vergeten zijn en dus niet op de afspraak verschenen.
Mijn ene paard stond kreupel en men wilde het niet opkomen lossen terwijl ik al 10 weken daarvoor een afspraak gemaakt had met hem.
Ik moest minstens 8 weken van te voren een afspraak maken anders was er geen plaats meer.
Je kunt alleen maar 4 avonden in de week naar ze bellen tussen 19.00 uur en 22.00 uur en dan kreeg je nog 9 van de 10 keer een antwoordapparaat.
Ik vind het heel erg jamer dat ze mijn paarden niet meer doen maar ik was het zat dat de afspraken niet na worden gekomen.
Ik ben overigens nu ook vele euro's goedkoper uit.

CooLLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:22

De smid heeft niet de ijzer aan de hoef aangepast maar de hoef aan het ijzer wat een goeie smid dus nooit zou doen...

dollydot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:12

hoefsmiD is trouwens met een D en niet met een T

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:19

is het woordje belangrijk in deze??????

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:25

Ik heb zelf helaas ook een slechte ervaring met een hoefsmid.

Mijn paard is de laatste keer zo slecht beslagen dat ik ook naar Roosendaal kon. Er is aan het licht gekomen dat hij artrose heeft, dit kan natuurlijk niet direct door hoefbeslag komen, maar het slechte beslag heeft in dit geval wel gezorgd dat het aan het licht kwam.

Dus in dit geval zie ik er wel het positieve van in, ook al was ik er allerminst blij mee!

Ik heb een andere vrouwelijke hoefsmid die in de hoekse waard beslaat, ik had al een berichtje gehad van Dimitri met de vraag welke smid ik had.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:11

Ik zat altijd bij van Nassau, nu een ander omdat hij paar keer afbelde en ik toch echt smid nodig had.
Toevallig had ik toen paar maanden een vriend die smid (www.hoefsmidtange.tk) was en die heeft haar gedaan en doet haar nu dus gewoon maar altijd (lekker makkelijk; niet reizen meer).

Joey ken ik van verhalen; hoor dat hij ene keer stopt en andere weer begint.

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:13

Vreselijk gewoon zo gewoon je paard verzieken
hopelijk word ze wel snel beter!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:54

ik ben er wel benieuwd naar hoe het paard nu op zijn hoeven staat. foto's??

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:33

ik vindt het grof dat ze zeggen dat een vrouw geen hoefsmid mag zijn
omdat deze vrouw het niet kan wil het niet zeggen dat alle vrouwen het niet kunnen.

ik vindt het ook erg naar voor jou maar staat jou paard op een manege? ja toch?
dan is het toch de verantwoordelijkheid van de staleigenaar als hij die hoefsmid laat komen

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:23

had je trouwens die hoefsmit zelf in gehuurd of is dat de manege hoefsmit?

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:45

Wil je haar naam door PB'en?
Paardje bij ons heeft ook speciaal beslag (van een vriendin) en die is ook 1keer door een vrouw beslagen, wat niet goed ging!

snaauwtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:46

Hallo allemaal , ik begrijp ook wel dat dit niet goed is of was , maar men van nassou kan dan wel de beste smid zijn maar maakt ook fouten ,ik ben ook pas bij de kliniek geweest in roosendaal en hij vertelde mij ook dat mijn hoefsmid niet helemaal goed was , maar bij ons op stal zijn er meer geweest, en die hebben een andere smid als ik , daartegen vertelde hij het zelfde, het rare van alles is dat elke hoefsmid de zelfde cursis krijgt , maar beslaan allemaal op hun eigen manier , BEGRIJP MIJ NIET VERKEERD met jou vrouwelijke hoefsmid want er zijn er inderdaat die je paard kunnen verziekken , maar pas ook op dat je niet te snel een andere hoefsmid vertrouw op zijn praatjes , ze willen zich allemaal verkopen aan nieuwe klanten veel succes met je nieuwe smid knuffies snaauwtje

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:52

baaah wat stom zeg, mijn vriendin is zoiets ook over komen, de hoefsmit had de hoef wel besneden maar de straal niet.... dus dat paard moest 3 weken medicijnen en elke dag een soja bad en het been in een plastic zak echt een domme fout, zoiets moet je weten als hoefsmit.... gelukkig houd jou paard er niets permanents aan over...

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:24

Ik wil even terug komen op mijn uitdrukking:

'vrouwen moeten geen hoefsmit worden'

Ik was behoorlijk van slag, door de hele toestand met de hoeven van mijn pony, en de pijn die hij hiervan had.

Ik weet ook wel dat het niet om vrouwen gaat. Maar om een smit die haar vak niet verstaat. Maar het zat me zo hoog.

Ik zal trouwens ZSM eens nieuwe foto's maken. Dan kunnen jullie het verschil zien!!

Groetjes Michelle

Michelle_Don

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:30

tessyke schreef:
omdat deze vrouw het niet kan wil het niet zeggen dat alle vrouwen het niet kunnen.

dan is het toch de verantwoordelijkheid van de staleigenaar als hij die hoefsmid laat komen

Nog erger...ze is mijn stal genootje. En het paard van de staleigenaar was net zo de dupe!

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:47

tessyke schreef:

Ik denk dat je een beetje snel conclusies trekt. Als paardeneigenaar/esse bepaal je nog altijd zelf welke smid en welke DA er bij je paard komt. Dat zou wat moois zijn... dat een ander beslist over jouw eigendom. Ik sta al járen op een manege, en alle paardeneigenaren hebben hun eigen voorkeuren, er komen dus verschillende hoefsmeden en verschillende DA's bij ons op de manege. En ik kan me niet voorstellen dat het in België anders geregeld is!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:12

idd, bij mij beslist de stal eigenaar ook niet wie er de hoefsmid is of de da
daar ga ik zelf over
maar wat onwijs balen dat deze smid zulk beroerd werk heeft geleverd

boschhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:23

Ik wil jullie even laten weten dat ik een hele goed ehoefsmit heb uit Breda, het is al een wat oudere man, rond de vijftig, maar kent zijn vak, neemt alle tijd voor je paard, werkt alles super netjes af, als je hem met spoed nodig hebt komt hij vrijwel direct. Echt een SUPER hoefsmit!!! Een aanbeveler. Wie zijn gegevens wil hebben moet maar effe pm-en, of hier iets laten horen.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:31

Ik woon zelf ook in de Hoeksche waard en heb een mannelijke hoefsmid. Hij is dan niet altijd even vriendelijk tegenover mensen (tenminste dat vind ik), misschien dat het wel aan mij ligt, mijn vriend heeft namelijk nergens last van.
Maar die doet zijn werk prima. Ik heb een veulen gefokt, die van nature niet correct stond. Moest dus regelmatig worden bekapt en binnen enkele maanden stond ze er weer goed op.
Ze zijn schaars, maar er zijn wel degelijk goede hoefsmeden!

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:49

vraag mij af of dit de eerste keer is dat je paard is beslagen door die hoefsmid. Denk n.l. dat je al langer bij deze smid zat en dat het elke keer slechter eruit is gaan zien. Op zich ga je er van uit dat de smid het goed doet, maar de ervaring is dat je dus zelf altijd goed moet blijven opletten. En niet afwachten tot het helemaal fout is en dan de hoefsmid de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:10

Ik kan mij niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat ze zo een paard beslaat en dat jij het enige paard hebt dat ze zo beroerd op zijn voeten zet.

Elke smid heeft zijn eigen manier van werken, maar er is maar 1 manier en dat goed of fout en iemand die het niet kan doet het altijd fout. Bij deze dus. Jullie zouden met elkaar kritisch moeten zijn en goed kijken en kijk eens naar de paarden hoe ze lopen, of niet lopen maar krabbelen.

Typisch weer zo een 3 maands cursusje smidje dat idd zijn/haar zakken vult. heb zelf ook zo een ervaring, heb verschillende discussies met die vent gehad, want ik was dus nooit tevreden en vertelde hem hoe ik het wilde hebben, die vent heeft dus in een aantal beurten mijn paard fantastische rugproblemen gegeven en verpeste voeten. Een goede smid is niet makkelijk te krijgen, de meesten nemen geen nieuwe klanten bij, velen komen hun afspraken niet na, dus ik was gedoemd bij die vent te blijven.

Komt wel goed hoor, maar heeft zijn tijd nodig. Als je een goede smid hebt geeft hij je paard een week een pijnstiller want zo is het bij mijn paard ook gegaan, alle steunen weggesneden en in het leven genageld met een te klein ijzer. Het nieuwe beslag was meteen goed en met een pijnstiller 2 weken rustig laten kuieren, niet rijden, hersteld het weer, de hoef groeit met dit weer snel aan. Niet meer kreupel en daarna zorgen dat de hoef weer in zijn oorspronkelijke vorm terug komt.

Dit bewijst maar weer dat je kritisch moet blijven en je moet blijven verdiepen een goede smid en goede DA is goud waard!!

De hoeven van mijn paard hadden zo geleden dat hij nu stukken beter loopt zonder ijzers. Probeer dat eens een jaartje en zie hoe veel sneller dat alles zich zal herstellen. Wellicht gaat je paard lopen zoals je nooit hebt gemerkt, want ik vind die hoeven er echt belachelijk uitzien en dat kan ook niet van 1 keer zijn, zo wel schandalig. Dat beest kan idd zo niet lopen.

Succes

Michelle_Don

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 08:28

jomaro schreef:
vraag mij af of dit de eerste keer is dat je paard is beslagen door die hoefsmid. Denk n.l. dat je al langer bij deze smid zat en dat het elke keer slechter eruit is gaan zien. Op zich ga je er van uit dat de smid het goed doet, maar de ervaring is dat je dus zelf altijd goed moet blijven opletten. En niet afwachten tot het helemaal fout is en dan de hoefsmid de schuld geven.

Ze was idd al langer mijn smid, maar het sluipt er gewoon langzaam in. En ik heb nooit de info die een gecertificeerd hoefsmid heeft. Dus je gaat er gewon niet van uit dat die dan niet weet wat ze aan het doen is. Wel heb ik meerdere keren gevraagt of ze hem rechter op wil zetten.
de laatste keer heb ik haar terug laten komen op er PD andre ijzers onder te zetten.....die waren nl. nog kleiner als op de foto.
Ik denk dat ik haar alle kansen heb gegeven. En ik neem mijzelf niets kwalijk......want ik ben geen smid!

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:06

Ik heb nu een andere ( mannelijke ) smid bij ons uit de buurt. Ik moet zeggen dat mijn paard er nu bijzonder netjes op staat, hij heeft zelfs speciaal beslag aangelegd waar Winnie nu weer goed op loopt.

Je kan als leek niet altijd bepalen of het goed is of niet. Wat ik nu wel zie is dat mijn fjord er anders op staat als voorheen, veel netter als ik het zo zie.

Ik heb nu het beslag van van Nassau gezien en weet waar ik enigsinds op moet letten.

noba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:05

Hoi allemaal, wil wel ven mat nadruk zeggen dat deze vrouwelijk smid absoluut Nora Sikkens niet is. Zij komt nl ook in de Hoeksche Waard maar dit is echt een supersmidje!! Zij heeft ook een paard dagen bij Rob van Nassau gelopen en gaat nog verder bij hem. Ik zou het zo rot voor haar vinden wanneer zij erop aan gekeken zoun worden!

Groetjes en bedankt voor het lezen!