Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Iepoetjuh schreef:Paard bij ons op de manege had het van hooi. Hij as er allergisch voor. Nu ze kuil geeft is het over. Misschien moet jij dan juist hooi voeren of deed je dat al. Dan kan het over gaan.
tomcat701 schreef:Gister heb ik de veearts laten komen omdat mijn paard ook deze bultjes heeft. De veearts zei dat het drukkingen waren.
Maar mijn zadels liggen echt goed op hem.
Nu heeft hij al een jaar zo,n bultje, die echt heel erg hard is en sinds vorige week heeft hij er meerdere ook op de andere kant.
Zou bij mij ook dat azijn werken?
tomcat701 schreef:Ik ga het proberen, werkt het bij jou?
Nu heb ik wel een spulletje van de veearts gekregen wat ik op die bultjes moet doen, om de zwellingen (?) en bultjes weg te krijgen.
Dus ik ga het alletwee proberen.
mrblueeye schreef:tomcat701 schreef:Ik ga het proberen, werkt het bij jou?
Nu heb ik wel een spulletje van de veearts gekregen wat ik op die bultjes moet doen, om de zwellingen (?) en bultjes weg te krijgen.
Dus ik ga het alletwee proberen.
Ik heb nog geen idee, ik geef het pas een paar dagen.
Ik wacht het nog even af. maar het is al wel iets minder (denk ik) maar hij krijgt al minder kuil dan voorheen...... dus misschien dat het toch ook daar aan ligt.
Krijgt de jouwe ook kuil?
_Madelon schreef:Ik ga mijn paard ook maar is alleen maar op hooi zetten denk ik.
Pajero heeft ook last van die bultjes. Maar wel alleen onder de zadelplek, het doet hem verder ook geen pijn.
Helpt die Azijn al bij iemand?
mrblueeye schreef:Iepoetjuh schreef:Paard bij ons op de manege had het van hooi. Hij as er allergisch voor. Nu ze kuil geeft is het over. Misschien moet jij dan juist hooi voeren of deed je dat al. Dan kan het over gaan.
Hij kreeg bij zijn vorige eigenaar tot 2 weken terug alleen maar kuil en dan de hele dag door onbeperkt. Nu dus 1 x kuil en 2 x hooi. Ik zit er op te wachten totdat het wat minder wordt.....of niet natuurlijk.
Hopelijk hoopt azijn over zijn voer heen......
mariska75 schreef:Mijn paard heeft ook snel last van bultjes onder het zadel, ze voelen best hard als ze er zitten. Ze heeft er eigenlijk alleen last van als ze wat gestrester is, bijv. door spanning tijdens het rijden. Als ze met rijden heel erg ontspannen gaat krijgt ze ook geen bultjes.
Dus je snapt wat mijn doel is met rijden ... ontspanning altijd! Maar dat valt niet altijd mee met zo'n bloedtypje.
Volgens de veearts kan je ze ook weg laten halen als ze lang zouden blijven zitten, maar dat kan littekenvorming geven en dat wil ik absoluut niet onder het zadel.
Dus probeer ik door iedere keer ontspanning van de rug met rijden en longeren (door o.a. rechtrichten), de boel bubbelvrij te houden en dat werkt behoorlijk goed.
viefdepief schreef:Mijn pony krijgt 's zomers altijd net boven zo'n kogels een soort bultjes.
Hij heeft er absoluut geen last van en 's winters trekt het altijd weg, maar het zijn gewoon een soort zachte bultjes, volgens mij komt het ook door een teveel aan eiwitten.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
tomcat701 schreef:Ik ga zo azijn kopen. Maar vast geen wijnazijn denk ik? witte of rode?
En dan ga ik dat ook door de muselie heen gooien.
Mijn paard heeft al anderhalf jaar 1 builtje, en sinds anderhalve week ineens ook op de andere kant.

Oydis schreef:Bij Suf waren de bultjes in het begin een raadsel voor de DA en wij hebben er toen een stuk of 4 weg laten halen ( 2x rug, 1x hals en 1x buik ) en op kweek gezet. Van het weg laten halen zie je niets meer, en heeft ze geen last van.
Wij behandelen haar niet met azijn, ze krijgt gewoon hooi en mag het land niet op, op advies vd DA.![]()
Als de bultjes te erg worden wordt ze ingespoten met foreensuspensie, dit 1x in de 3 dagen.
Maar vorig jaar is het gebleven bij een paar bultjes en zat ze niet helemaal onder.
Oydis schreef:Bij Suf waren de bultjes in het begin een raadsel voor de DA en wij hebben er toen een stuk of 4 weg laten halen ( 2x rug, 1x hals en 1x buik ) en op kweek gezet. Van het weg laten halen zie je niets meer, en heeft ze geen last van.
Wij behandelen haar niet met azijn, ze krijgt gewoon hooi en mag het land niet op, op advies vd DA.![]()
Als de bultjes te erg worden wordt ze ingespoten met foreensuspensie, dit 1x in de 3 dagen.
Maar vorig jaar is het gebleven bij een paar bultjes en zat ze niet helemaal onder.