radeloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarosxx

Re: radeloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:48

russel schreef:
Goed zo, dat van "de natuur moet het maar doen" daar houd ik ook niet vanl Hij kan dan wel aardig zijn, maar te aardig is al snel nonchalant.

Ik denk dat je blij zult zijn als hij weer onder je eigen handen is en je paardje ook, zij hechten zich ook aan een plek en een vaste verzorger met vaste gewoonten.

Volgens mij hecht een paard zich niet aan een plek maar wel aan de paarden die er op die plek staan In het wild blijven de paarden ook niet op een vaste plek maar wel bij een kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 06:52

Waar slaat dat nou weer op. Onze paarden leven niet in het wild, iets wat in elk topic weer van kast wordt gehaald.

Wij bieden onze paarden een surrogaatleven en dit HUISDIER proberen we met de beperkte middelen gezond en happy te houden.

Maar jij mag jouw paard aan moeder natuur overlaten hoor. Idd heelt het alle wonden op zijn tijd en als het niet lukt, ach zo gaat het in de natuur he?

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:15

Een vraagje : voordat je hem naar het rusthuis bracht, gaf je hem dan nog wel beweging ?
Want mij hebben ze altijd gezegd dat rust roest. Zeker als ze artrose hebben. Dus als hij voor zijn verhuis nog wel beweging kreeg en daarna niet meer, kan dat ook voor aftakeling zorgen. Ik weet niet of hij elke dag buiten kan, want dat is echt heel belangrijk bij artrose. Anders komen zijn gewrichten echt vast te zitten. En je zegt dat je nog niet geprobeerd hebt om hem glucosamine te geven, ik spreek uit ervaring dat je dat misschien beter wel kan proberen. Bij sommige paarden helpt het echt heel goed.
Ik heb zelf een oude pony van 26 jaar. 10 jaar geleden heb ik hem naar huis gehaald en dacht ik dat hij aan zijn pensioen toe was. Hij stond toen op een manege en kwam enkel uit de stal om te rijden en een uurtje op de wei. Hij was stijf en had altijd stalbenen. Thuis kreeg hij een stal met vrije uitloop. Hij was veel minder stijf en had nooit geen stalbenen meer. Hij was/is ook echt heel gelukkig met zijn nieuwe plek en voelt zich nog steeds goed. Resultaat : ik rijd hem nog steeds. Natuurlijk werkt hij niet meer zwaar, gewoon buitenritjes en lichte dressuur. Ik ben ervan overtuigd dat als ik hem geen beweging meer geef, hij vlug zal aftakelen. Hij heeft dat nodig. Ik bedoel hiermee niet dat jij jou paard moet gaan rijden, want zoals je aangeeft heeft hij wel erge artrose. Maar misschien kan je er wel mee aan de hand gaan wandelen ? Rustig op zijn tempo. Of ervoor zorgen dat hij de hele dag buiten kan als hij dat wil, samen met een vriendje. Dat in combinatie met glucosamine kan al veel verschil maken. Bij de paardendrogist verkopen ze glucosaminecomplex speciaal voor erge artrose. Ik dacht dat daar ook een plant in verwerkt zit dat een pijnstillend effect heeft. Als hij natuurlijk echt een hartprobleem heeft, dan is dat een andere zaak. Maar vaak houden paarden ook vocht vast omdat ze niet bewegen ... Ik hoop voor jou dat je paardje vlug terug opfleurt. En als hij toch blijft aangeven dat het geen zin meer heeft, dan zou ik ook nadenken over een spuitje.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 08:40

Hallo Allemaal,

Zaterdag ben ik bij Fardos gaan kijken, en ja ik heb mijn ogen uitgekeken.
Ik heb me veel te veel zorgen gemaakt om dit schatje!.
Hij is ongeveer een maand geleden intern verhuisd naar een andere groep samen met zijn maatje, deze verhuizing heeft hem heel erg goed gedaan!

Toen ik aankwam was hij lekker aan het spelen oortjes naar voren echt een heerlijk gezicht!
Ik heb hem van top tot teen gepoetst, en toen zag hij er uiteraard nog veel beter uit!

Toen ik even wilde gaan wandelen ging hij helemaal in de stress en zijn maatje ook die 2 zijn echt onafscheidelijk! lief joh.
Ik heb hem lekker terug in het land gezet en hij ging gelijk knuffelen en gek doen met zijn vriendje.
Hij is weer lekker een beetje aangekomen ds alles is nu echt wel een beetje rond.

Toen ik hoorde dat hij weer flink eigenwijs was geworden en samen met zijn vriendje het naastgelegen bos was gaan verkennen wist ik het zeker hij blijft!! hij gaat helemaal nergens heen als hij op deze manier 30 word vind ik het helemaal perfect!

Ze zijn dus samen ontsnapt met het binnen halen !! hihihi stout he! ze hebben er 2 uur over gedaan om die twee schurken weer te vangen!

Het komt helemaal goed met mijn vriendje!
Ik zal vanavond een paar foto's plaatsen!

heel erg bedankt voor alle woorden en adviezen!!

en ja hij kan hier veel meer bewegen dan bij mij
Bij mij staat hij de hele dag in zijn stal hij word er wel eens uitgehaald om even in de paddock te staan maar dat zal misschein 3 a 4 keer per dag zijn 4 uur ongeveer dus
Waar hij nu staat gaat hij smorgens 8.30 het land op en komt rond 18/19.00 uur weer binnen. en over 3 weken gaan ze naar het 24 uurs land

verder wat ik met hem deed toen hij nog bij mij stond was veel minder. ik heb een full-time baan dus ik kwam pas in de avond uren.
dan ging ik of met hem wandelen even poetsen en losgooien. maar hij stond zo lang in die stal dat hij er heel stijf uit kwam enzo dat ging echt niet meer op een gegeven moment had hij wel een uitloopje dat ging indd een stuk beter maar een heel land met vriendje is toch veel beter!!

groetjes Renee en fardos
Laatst bijgewerkt door Fardos op 27-03-06 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:43

Nou gelukkig maar, dus zo kan het ook.

Fardos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 08:48

ja gelukkig wel weer een verhuizing zou niet goed voor hem zijn maar als hij hier echt niet op zijn plek was had ik het uiteraard wel gedaan. maar ik ben heel erg blij dat het niet nodig is!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:54

Nou gelukkig maar maar voor je dat alles toch nog meevalt. Dat scheelt weer een hoop zorgen!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:48

russel schreef:
Waar slaat dat nou weer op. Onze paarden leven niet in het wild, iets wat in elk topic weer van kast wordt gehaald.

Wij bieden onze paarden een surrogaatleven en dit HUISDIER proberen we met de beperkte middelen gezond en happy te houden.

Maar jij mag jouw paard aan moeder natuur overlaten hoor. Idd heelt het alle wonden op zijn tijd en als het niet lukt, ach zo gaat het in de natuur he?

Volgens mij kun je niet tegen kritiek Het is gewoon een feit dat een paard zich niet hecht aan een plek maar wél aan andere paarden. En dat die toevallig op die plek staan wat jij bedoeld is iets anders.
Sorry ik ben geen natuurmiep maar ik kijk wel verder hoe een paard in elkaar zit en een paard zit helaas anders in elkaar als een mens!

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:03

Fijn voor jou en je paard dat het toch nog allemaal is goed gekomen. Ik zou hem lekker daar laten als het zo goed gaat. Nu snap ik ook waarom je hem hebt verhuist van je oude stal naar het rusthuis. En als je paard weer lekker in je vel zit dan heb je zelf ook een fijner gevoel toch? Laat hem daar maar lekker genieten! Heel veel succes verder met je paard en geniet er samen maar van!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 20:06

Het is gewoon een feit dat een paard zich niet hecht aan een plek maar wél aan andere paarden. En dat die toevallig op die plek staan wat jij bedoeld is iets anders.
Sorry ik ben geen natuurmiep maar ik kijk wel verder hoe een paard in elkaar zit en een paard zit helaas anders in elkaar als een mens![/quote]
"
Dat is niet zo voor alle paarden. In de eerste plaats kunnen ze wel degelijk gehecht (of beter: gewend) zijn aan een bepaalde plek, waar ze goede herinneringen aan hebben.
Ten tweede hechten niet alle paarden zich aan soortgenoten.
Mijn eigen merrie is een voorbeeld, ze wil het liefst naast een rustig, kleiner paard staan op stal, maar als de paarden wisselen en hieraan blijft voldaan maakt het haar absoluut niet uit wie er naast haar staat. Ze wordt daar niet onrustig van, mits de nieuwe buurman maar rustig van karakter is. Ze is een eenling (ik weet dat het uitzonderlijk is, maar het kan dus wel).