Groene Os - Rugspray??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrie

Re: Groene Os - Rugspray??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 09:02

Neem ook even contact op met de Groene OS die maken het nl...

Vaak kunnen zij je meer vertellen dan alleen maar crediteren..wat overigens geen slechte service is maar je nog niet veel duidelijkheid verschaft...

https://www.vanderpigge.nl/

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:39

Gerrie schreef:
Neem ook even contact op met de Groene OS die maken het nl...

Vaak kunnen zij je meer vertellen dan alleen maar crediteren..wat overigens geen slechte service is maar je nog niet veel duidelijkheid verschaft...

https://www.vanderpigge.nl/

Precies, je moet je eigenlijk ook afvragen waarom je paard zo reageert?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:24

Ja waarom kan ik niet tegen Nivea zalf....dat is waarschijnlijk dezelfde vraag! Hij zal er toch wel een reactie op hebben gehad en daar ben ik wel wat van geschrokken, maar ik kan niets veranderen aan zijn reactie op dat spul.....wel navragen of dit soort reacties vaker voorkomen toch?? Dus dat doe ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:08

Hmm, 6 sprays is ook wel erg veel
Ik ken een paard die dit krijgt door rugklachten en die krijgt 1 spray op der rug en 1 onder der sjabrak. Het is ook niet zomaar een ontspannend middel, maar het is ook bij klachten als hernia enzo, dus je zou het kunnen zien als medicijn.
Ik denk dat je gewoon iets teveel gesprayt hebt hoor..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:05

Ik lees dat ze het een dag of vijf ,zes gebruikt heeft

Het komt best precies met rugspray, twee keer, is mij verteld op de rug genoeg!

Bij bijverschijnselen kun je gewoon even stoppen en met minder sprays verder gaan.

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:09

Miirthe schreef:
Heb geen ervaringen, maar ik weet dat het soepeler maken van de rugwervels ondersteunt en ook werkt op de tussenwervelschijven. Het heeft tevens een ontspannende werking voor de rug

klopt helemaal! althans voor mijn merrie wel. die is in het verleden ook behandelt aan haar rug en de DA heeft me dit spul toen ook meegegeven. die fles heb ik opgemaakt en nu heb ik het niet meer nodig. moest het toen ook op haar nekwervels en bekken spuiten omdat die scheef zaten en rechtgezet waren.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:51

Zit er ook aan te denken om dit eens bij mijn paard te gaan proberen.

Maar weet iemand of het onder de dopingwet valt, dus mag je het gebruiken tijdens wedstrijden????

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:56

frunnik schreef:
Zit er ook aan te denken om dit eens bij mijn paard te gaan proberen.

Maar weet iemand of het onder de dopingwet valt, dus mag je het gebruiken tijdens wedstrijden????

valt daar niet onder...is toch homeo? of niet...

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 10:10

Bedankt Gerrie, had het inderdaad een dag of vijf/zes gebruikt niet zes keer staan sprayen! Maar...ik lees wel dat jullie echt erbij te horen hadden gekregen, twee keer sprayen is genoeg, dat wist ik dus niet!

Het valt niet onder doping, is homeopatisch.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:37

Sommige paarden moet je dagelijks 1 x sprayen.
Sommige maar 1 x per week. Nogmaals het is een medicijn. De reaktie is vreemd. Ik zou willen weten waarom het paard er zo op reageerde. Het kan zijn dat je paard allergisch reageert, maar het kan ook wat anders betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:22

Sorry! Lezen is ook een vak apart he

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:44

Hallo Mensen,

Ik gebruik de spray nu om de dag maar ik heb hem de eerste 1 en een halve fles dagelijks gebruikt. Op het advies van de paardendrogist hun zeiden dat dit geen enkel probleem was. Mijn paard heeft een beginnende nekhernia en ik heb er echt baat bij. (nou ja m'n paard dan). Als ik jou was zou ik de groene os bellen om te vragen of deze verschijnselen vaker voorkomen. Want misschien heeft je paard wel iets onder de leden waarbij je deze spray helemaal niet mag gebruiken. Bij mijn paard is de hernia vastgesteld.
Veel succes. Gr Mariska

Laurierhaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:06

Ik heb het ook gebruikt, maar bij mijn tinker werkte het niet echt.. jammer genoeg :;) maar veel succes ermee

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:52

Ken een paard waarbij het ook dagelijks wordt gebruikt en zij reageert er goed op!
Je moet het langs de ruggenwervels sprayen en bij haar moest het ook nog langs de kont. Niet inwrijven en dus ook niet boven op de rug spuiten.

Hoop dat je er wat aan hebt

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:18

Ik vraag me nog wat af: ik gebruik ook rugspray voor het rijden (ongeveer 10 min voor rijden 2x sprayen), krijg je op den duur geen irritatie onder het dekje? Ik heb het nu pas een paar keer gebruikt. Wie van jullie gebruikt het ook voor het rijden onder het dekje?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:02

Ken iemand die dit dagelijks doet, nooit klachten over gehoord.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:07

Ik heb het bij twee paarden die ik reed/rijd gebruikt en vind het wel fijn spul. Bij beide paarden dagelijks (na een tijd wel afgebouwd) en zeker wel een spuitje of 5. Geen vreemde reacties op gehad.

Luxlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:32

Miirthe schreef:
Ken iemand die dit dagelijks doet, nooit klachten over gehoord.

Bedankt, ben weer gerustgesteld.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:47

Gerner > het is idd een medicijn, maar ik gebruik het op aanraden van Laarakkers voor en na het rijden!

Gebruik het voor het rijden en onder het dekje, gebruik het ook op wedstrijden en allemaal geen probleem! Ik smeer ipv rugspray ook nog wel eens haar rug in met multimilk na het rijden, zeker als ze hard heeft moeten werken. Vorenstaande was allemaal oké bevonden door Laarakkers.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:53

baudyh schreef:
goed spul.
Ik heb het leren kennen via de paarden fysio.Als die mijn paard helemaal behandeld had en alles los had gemasseerd sprayde ze het daarna er op.Alles blijft dan wat beter los.

Same here: zelfde fysio als het paard van Baudy, zelfde reden. Ik gebruik het dus ook op advies van de fysio.

Ik zag dat iemand in dit topic de Multi Milk noemde. Ik gebruik beide, de Rugspray en de Multi Milk, op de dagen dat ik actief met mijn paard werk, dus niet als ik een rustig ritje maak. Op die manier kan ik het ook niet te vaak gebruiken. Ik gebruik beide het nu 3-4 keer per week, ik spray idd licht voordat ik het zadel of de longeersingel erop leg en na het rijden smeer ik het gedeelte achter het zadel in met Mult Milk.

Ik heb wel het idee dat het hem soepel houdt. Misschien zou ik het ook moeten gebruiken op de dagen dat hij lichte arbeid verricht, maar ik ben al snel te bang dat ik het te vaak gebruik en dat ik dan vervelende bijwerkingen krijg. Als ik de fysio spreek, zal ik het eens navragen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 07:59

Off Topic: Die Multi Milk, smeer je dat dan op die kniegewrichten ofzo?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:58

Ik smeer het op het gebied achter het zadel: rond ruggengraat, bekken en heupgewrichten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:28

Ok

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:48

ik smeer het idd ook op het ruggebied en rsi gewricht, soms ook de pezen (bv na het springen ofzo)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:41

Echt irritant, bij Van der Pigge stond voorheen info bij de producten, nou alleen de 'ingedrienten' ervan. En de site van de Groene Os is al weken 'Under Construction'
Sorry, ga een beetje Offtopic.