Bronchoscopie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:04

Savannah staat op de wei, en krijgt kuil.

@hardi: We modderen al vanaf half januarie, ze is nu met de 3e fles ventipulmin bezig, 1200 gram anibiotica achter de knoop en 3 weken prednisolon gehad. Ze begint weeer te hoesten. Ik hoop dat er maandag wat uitkomt. Wat fijn dat het met jou paardje beter gaat. Je moet echt voorzichtig zijn met hoesten.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:16

liezzie schreef:

@hardi: We modderen al vanaf half januarie, ze is nu met de 3e fles ventipulmin bezig, 1200 gram anibiotica achter de knoop en 3 weken prednisolon gehad. Ze begint weeer te hoesten. Ik hoop dat er maandag wat uitkomt. Wat fijn dat het met jou paardje beter gaat. Je moet echt voorzichtig zijn met hoesten.

OEI dat is inderdaad wel heel erg lang en jou paard heeft ook inderdaad al wat kuren weg als ik dit zo lees.
Hoop ook voor je dat er maandag wat uit gaat komen.

Ja ik ben hier ook altijd heel erg huiverig voor (hoesten). Dit is dan ook de reden dat ik een maand alleenmaar gestapt heb en het nu pas weer heel erg langzaam op aan het bouwen ben. Dit terwijl het paard zich naar mijn inziens toppie voelde. Ze was het stappen dan ook snel zat en ik hing er als een vlaggetje aan.

Wat ik al aangaf, hoop echt voor je dat ze je maandag wat kunnen vertellen, dan kan er wat aan gedaan worden. Zonder oorzaak heb je ook geen oplossing.

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 12:24

hardi schreef:
liezzie schreef:

Wat ik al aangaf, hoop echt voor je dat ze je maandag wat kunnen vertellen, dan kan er wat aan gedaan worden. Zonder oorzaak heb je ook geen oplossing.

mooi gezecht. Savannah is ook vrolijk en blij en adhd als altijd. tis moeilijk en ben nu machteloos. Maar kan zo kwaad worden van mensen in mijn omgeving die hun paard maar laten hoesten.... ja als die maar goed hooi krijgt gaat het beter. ja dat is hooikoorts dan denk ik, laat het nakijken

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:58

Yep. Bij mij op stal is iedereen altijd heel erg voorzichtig en ik heb na een dag of twee ook direct een arts gebeld. Ze hoest wel eens met weersverandering en dat doet ze dan twee dagen bij aanvang van het werk. Ze hoest dan twee keer en proest direct. Houdt het dan goed in de gaten en is het ook altijd over na een dag of twee. Nu stond ze twee dagen haar longen uit haar lijf te blaffen op stal en dit heeft ze in die vier jaar dat ik haar heb echt nog nooit gedaan, dus direct een arts. Kreeg toen Ventipulmin en moest na twee weken het hoesten over zijn. Het was een heel stuk minder, maar nog niet over, had toen besloten om nog een weekje te blijven stappen of het dan over zou gaan of in ieder geval weer minder. Stappen kan immers geen kwaad en moeten de paarden ook blijven doen als ze aan medicijnen zitten. Ik had de mazzel dat ze dus na die extra week eigenlijk hoestvrij was. Heb er toen nog een week stappen achteraan geplakt en nu weer langzaam begonnen haar op te pakken.

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 13:48

pfff ik hou het bijna niet meer van de zenuwen voor maandag...
@hardi je onderschrift is cool.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:13

Kan het me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Probeer er met een zo'n leeg mogelijke manier naartoe te gaan,(makkelijk gezegd natuurlijk) dan kan het altijd meevallen. Laten we in ieder geval hopen dat ze nu iets kunnen vertellen. Wat ik al eerder aangaf, zonder oorzaak heb je ook geen oplossing.

Wil je nogmaals sterkte wensen en houdt ons op de hoogte he?

liezzie: Bedankt voor je leuke reactie over mijn onderschrift.

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:54

ja ik hou jullie op de hoogte. Vandaag heb ik der gelongeerd, en zelfs gedraaft en heeft ze niet gehoest, wel veel geproest!

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:25

liezzie schreef:
ja ik hou jullie op de hoogte. Vandaag heb ik der gelongeerd, en zelfs gedraaft en heeft ze niet gehoest, wel veel geproest!

Dat klinkt al een stuk beter.

Sjen

Re: Bronchoscopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:45

En hoe is het gegaan? Vandaag ben je dan tcoh terug geweest? Ik hoop dat het goed nieuws is!

Ik heb dit topic even doorgelezen omdat mijn paard ook hoest sinds een paar maanden en na Sputolysin is dit niet helemaal over gegaan. Ik moet nu denk ik ook een bronchoscopie laten maken, toevallig ook bij de Lingehoeve, dus ik weet nu in elk geval de prijs . Konden ze van de Lingehoeve niet naar jou toe komen? Ik heb nl. geen trailer en bij mij heeft Siena dus ook nooit in een trailer gestaan dus weet niet eens hoe ze erop zou reageren.

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:14

De opening naar de buis van eustachies was wel rood maar niet meer kwabbig, er lag nog wel best veel slijm in de luchtpijp maar niet meer zoveel etensresten! Dus het verslikken is verminderd! Omdat er nog wel slijm in de luchtpijp was is er een longspoeling gedaan. Ze zijn met een slangetje de luchtpijp ingegeaan tot deze niet verder kon en hebben vocht in de longen gespoten, en vervolgens er weer uitgehaald. Dit vocht word op kweek gezet en met kleurstof gespeelt. Daaruit moet blijken of ze allergies of dat er toch iets anders aan de hand is. Donderdag krijg ik de uitslag. Dus ik ben erg benieuwd.

@ Sjen, de lingehoeve komt ook langs bij je thuis, maar ik weet niet of dat ook voor dit is. Welke DA heb je? En is er niemand in je omgeving die je kan rijden? Een vriendin heeft mij gereden omdat ik ook niet zelf kan.

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:15

Het is fijn om te lezen dat het allemaal een stuk minder is dan het is geweest. Er is dus een verbetering.
Nu de uitslag nog even afwachten en hopen dat hier iets duidelijks uit komt.

Succes nog verder

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 19:33