Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Barvrouwke schreef:bedankt voor jullie reactie's. Fries (zo heet mijn paard) reageert nogal heftig op de oefeningen en zocht dus wat ervaringen. Wanneer ik de oefeningen doe, dan tilt hij een voorbeen op, of zet zijn achterbeen schuin onder zijn lichaam naar voren op rust. Had Gert Jan al gebeld, en die zei, dat het geen kwaad kon. Fries maakt meer ruimte zegmaar, om te bollen, eigenlijk goed dus. Die longeer oefeningen zijn zo moeilijk he..... Probeer een paard maar eens te vertellen dat hij zijn bekken moet kantelen :s Hij moet dus vanuit zijn eigen tempo de pas afmaken en dan de achterbenen goed onderzetten waardoor dus het bekken kanteld, maar hij draaft dan gewoon weg, of een pasje harder......... Moeilijk, moeilijk moeilijk. Het is zo moeilijk om een paard duidelijk te maken dat iets anders moet, voor zijn eigen bestwil. Maargoed, geduld bewaren, niet alles kan in een weekendje. Hoe hebben jullie dat gedaan, of kwam het met de dagen wel, dat ze beter gingen "dragen"?
Motje schreef:Ik loop nu al een paar maanden met mijn paardje te tobben. Ik heb het idee dat het vanuit de rug/lendenen komt. Welke klachten hadden jullie paarden voordat KS werd geconstateerd??
Groetjes Monique
Motje schreef:Ik loop nu al een paar maanden met mijn paardje te tobben. Ik heb het idee dat het vanuit de rug/lendenen komt. Welke klachten hadden jullie paarden voordat KS werd geconstateerd??
Groetjes Monique
jongleurtje schreef:Bij het lezen van deze tpic en alle meningen van iedereen lkrijg ik weer buikpijn !!!
Mijn paard was verkocht en is nadat er kissing spine is geconstateerd toch doorgereden tot klasse ZI
Wij hadden hem teruggekocht en hij werd met de dag slechter !
We hebben er alles aan gedaan ook accupunctuur etc geeft wel verlichting maar oplossen / genezen deed dit niet !
Wij hebben ons paard na 5 maanden behandelen alsnog laten afmaken omdat het dieronvriendelijk is hem door te laten lopen !!!!
Nogmaals dit is in overleg gegaan met de dierenarts Valei (woudenberg) en ons paard had wel aan 7 wervels problemen .....
Toch blijft zo"n paard een rugpatient en kan zeker niet meer worden ingezet in de sport !
dat is mijn mening en inspuiten / verlichting geven ander rijden zal allemaal wel maar nogmaals paard is gewoon rugpatient !! waarschijnlijk al met een verleden en niet correct gereden ......
mochten er vragen zijn over kissing spine mag je altijd mailen
Motje schreef:@ Liesje: De klachten van jou paard komen erg overeen met de klachten van mijn paard. Alleen wil mijn paard juist heel erg diep lopen, en krijg je haar niet opgericht. Behalve wanneer ze gaat staken gooit ze haar hoofd hoog in de lucht en d'r oren plat in d'r nek.
Zijn dr misschien nog meer mensen die de klachten van hun paard met KS kunnen vertellen?? Zoiezo gaat ze binnenkort door de malle molen hoor, maar ik ben toch een beetje informatie aan het zoeken.
Groetjes Monique
SisLeone schreef:Alles wat ik doe met mijn paard is in overleg met twee dierenartsen(Gertjan en Cobien van de Vallei in Woudenberg) en de aquatrainster. Tevens loopt mijn paard niet in de sport.
jongleurtje schreef:prima als je paard recreatief rijdt ! en oplet waar je mee bezig bent.
Dierenarts woudenberg is inderdaad een van de betere die goed verstand van zaken heeft.
Zal inderdaad per paard verschillen, maar ook paarden / pony's die nog steeds hoog presteren na behandeling kunnen wel degelijk pijn hebben.
Jammer dat paarden niet kunnen praten !
Ik ben blij dat ik ons paard had teruggekocht en uit zijn lijden hebt gehaald, ons paard is ook twee jaar succesvol uitgebracht in de sport ondanks zijn kissing spine bleef hij uitstekend presteren, kwestie van karakter en mentaliteit !!!
Diegene die hem heeft doorgereden ondanks zijn pijn moet er maar mee leren leven maar heeft alleen willen presteren en niet naar welzijn van het paard geluisterd / gekeken en dat stoort mij in dit topic.
Als je rijdt op hoog nivo moet je paard gezond zijn en niet kunstmatig aan het lopen worden gehouden omdat je wil starten in wedstrijden, rij hem dan recreatief of geef hem een training die hij wel aankan, dus niet hoger dan L dressuur .......
Meningen zijn verschillend inderdaad, maar dit is echt heel pijnlijk voor een paard .....
Tyrza schreef:Tolstoi heeft ook KS en die heeft ook nog jaren intensief in de sport gelopen. Het hoeft echt niet altijd het einde te betekenen.
jongleurtje schreef:prima als je paard recreatief rijdt ! en oplet waar je mee bezig bent.
Dierenarts woudenberg is inderdaad een van de betere die goed verstand van zaken heeft.
Zal inderdaad per paard verschillen, maar ook paarden / pony's die nog steeds hoog presteren na behandeling kunnen wel degelijk pijn hebben.
Jammer dat paarden niet kunnen praten !
Ik ben blij dat ik ons paard had teruggekocht en uit zijn lijden hebt gehaald, ons paard is ook twee jaar succesvol uitgebracht in de sport ondanks zijn kissing spine bleef hij uitstekend presteren, kwestie van karakter en mentaliteit !!!
Diegene die hem heeft doorgereden ondanks zijn pijn moet er maar mee leren leven maar heeft alleen willen presteren en niet naar welzijn van het paard geluisterd / gekeken en dat stoort mij in dit topic.
Als je rijdt op hoog nivo moet je paard gezond zijn en niet kunstmatig aan het lopen worden gehouden omdat je wil starten in wedstrijden, rij hem dan recreatief of geef hem een training die hij wel aankan, dus niet hoger dan L dressuur .......
Meningen zijn verschillend inderdaad, maar dit is echt heel pijnlijk voor een paard .....