NU nog scheren i.v.m. huidaandoening??? Kan dat???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 23:25

beantsje schreef:
nou....uh.. wat een felle reactie. Als het psoriasis is, oid, waarom dan wassen met betadine of imaverol? Dan zou je beter met iets kunnen wassen dat de huid kalmeert.
Het is toch logisch dat ik dan vraagtekens zet?
Trouwens, uit je eerste verhaal heb ik helemaal niet gehaald dat onder de deken de vacht wel super is.
en wat die deken betreft, volgende week wordt het een stuk warmer. Ik denk dat ik mijn paard dan ook weer onder de deken uithaal. Ze is al flink aan het verharen, je ziet al niet meer waar ze geschoren is. Ze krijgt dan alleen nog in de wei in de regen een regendeken.

Dat was ook helemaal niet van belang bij de vraag die ik stelde! De vraag ging over het scheren nergens anders over. En destijds moest ik hem er ook mee wassen zodat het goed ontsmet werd en naderhand met een Kamille zooitje geloof ik dat het was. En daar deed hij het goed op!
Je mag best vraagtekens hebben hoor, maar stel die vragen waar je vraagtekens bij hebt dan gewoon en ga niet uit jezelf allerlei overhaaste conclusies lopen trekken!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:29

nou je bent niet de enige die liever een keer te veel de DA belt of zo.
mischien een optie om alleen die plekken te scheren waar die last heeft en niet helemaal zodat die irritatie vlekken weg gaan.
laten rollen in de modder dan helpt dat ook niet dat werkt verkoelend.

En dat de zomer vacht binnen 2 dagen niet daar is dat snap ik ook nog wel
er staat duidelijk bij leg er dan een lichtere deken op!

zoals ik al zei mischien een optie om de plekken te scheren waar die irritatie zit

stefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:36

'officieel' wordt het afgeraden een paard te scheren na 1 januari. Ik heb een 29-jarige merrie op stal die we vorig jaar ergens eind maart nog hebben geschoren. Iedereen raadde het af, maar het moest gewoon want ze had zo'n dikke vacht aangemaakt dat het ging klitten en inderdaad ook ging schimmelen en ze kwam niet door haar vacht heen, het zat haar in de weg, het was vreselijk onhandelbaar, bij ietsje opwinding zweten onder de dekens, stinken. Geschoren en zomers was ze ietsje doffer dan anders, maar dat zag je alleen als je wist hoe ze er andere jaren uitzag. Achteraf vond iedereen het effect geweldig... Dat was het ook. Ik had altijd mijn bedenkingen maar ik heb gezien dat het prima kan, zorgvuldig met dekens de eerste tijd erna, maar dat is logisch. Ze heeft geen kuchje gegeven daarna.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:29

Ja kijk wij hebben vorig jaar een shet geschoren in juni..
Het was dik 25 graden en ze zat nog in der wintervacht, (nooit een deken op gehad)
En dan doe je het echt om gezondheidsredenen en omdat ze er anders echt NIEt door kwam..