Hoi allemaal.
Dus alle paarden opnieuw aan het eten.
Eentje van de drie begon inderdaad na de bute weer normaal hooi en brokjes te knabbelen. Dus zal hij gewoon wat last van zijn kaakgewricht gehad hebben. Hij is ook die met het kleinste mondje. Bij hem was er ook weinig uitgevoerd, omdat hij de jongste van de 3 is en de man zei dat hij het beste gebit van allen had.
Nou update van de andere 2 jongens. Bute hielp niet echt, dus maandag is DA opnieuw langs gekomen en heeft vooral op de voorste tanden gewerkt, voor zo ver ik kon zien. Zijn verhaal was, dat beide paarden een 'overhang' hebben, waarmee hij bedoelde dat hun voorste tanden niet op elkaar staan maar net zoals bij een menselijk gebit over elkaar glijden en dat hoort blijkbaar bij een paard niet!?? Weet ik veel. Vandaar heeft hij dit nog verder gekorrigeerd zodat ze precies wat meer op elkaar staan en niet verder over elkaar glijden.
Resultaat na de verdoving zijn ze zo toch wat opnieuw aan het knabbelen gegaan. Sinds woensdag eten ze opnieuw hooi en vollop brokjes. Wel moet ik zeggen dat ik toch nog half opgekauwde proppen hooi onder de hooinet vind en dat ze veel T R A G E R kauwen dan voordien. Het is precies of ze het nogal zwaar vinden. Maar ze eten opnieuw hooi, toch slagen ze er slechts in half de hoeveelheid hooi te verslinden dan voor hun tanden gevijld werden.
Ik ben er zeker van dat bij de eerste visite iets fout gegaan is, en ik heb zo het idee dat dit van die 'overhang' eerder een smoesje is dat de DA me wijsmaakte. Maar ja, ik vond het nogal moeilijk tegen hem in te gaan, vooral omdat ik er weinig van af weet.
Ik blijf het vreemd vinden dat bv. mijn eerste paardje die ik al 5 jaar heb en reeds 6 maal zijn tanden heb laten vijlen door verschillende DA's in Engeland & Nederland me nooit verteld geweest is dat hij blijkbaar een probleem had. Zelfde voor ons andere paard die we nu toch ook al 3 jaar hebben en 3 maal hebben laten vijlen??!!
Ik ben blij dat ze allen opnieuw eten. Zoals ik zei de jongste is weer als voorheen, de andere 2 eten opnieuw maar toch precies moeizamer .
Ik hoop dat dit met tijd bij hen ook opnieuw in orde komt.
Dankjewel voor alle berichtjes die je me stuurden, blijkbaar ben ik dus niet de enige die na 'het vijlen' in de problemen geraakt is.
Groetjes, Patsy.