Kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:25

Jellie, wat klote!! Heel veel sterkte!

Annick

Re: Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:30

he jellie wat rot zeg, ik weet wat je doormaakt ik heb precies het zelfde met damian , mok en toen opeens op 3 benen staan en niet meer kunnen lopen, bij hem geen schurft, maar de mok komt van binnen uit, uit de fotos bleek een gekneusde kogel, door dat hij jeuk had en zijn been tegen zijn drinkbak schuurde.

maar artrose, tjee zeg, wat erg meid.
ik wens jullie heel veel sterkte, kop op he

knuffels

Annick

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:34

Jellie heel veel sterkte met je knollie en als je een keer wil rijden moet je maar bellen. Dan mag je wel een keer op die fjordenmans rijden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:21

wauw jellebell!! dit is dubbel nieuws! enerzijds goed dat ze de oorzaak van haar plekken hebben getraceerd, anderszijds de eventuele artrose.
goed dat je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar verwerken en dan kijken naar de mogelijkheden... top hoor

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 13:33

Heel, heel erg bedankt voor jullie reacties!! Dat is echt zo fijn om te lezen.

Marcella, dat vind ik helemaal te gek van je

Annick, wat ze al niet van de jeuk kunnen gaan doen he...

Pel, volgende week krijgt ze ook weer lekker reiki. Dat zal haar iig wat goed doen. Vorige x stond ze daar ook van te genieten.
Ik (en Jan ook) hoop echt nog jaren plezier van en met haar te kunnen hebben... dus doen we alles wat we kunnen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:47

Balen van de artrose Jellie, hoop dat jullie het met middeltjes als Joint Supplement of Primeval oid een halt toe kunnen roepen. Paard van mijn vriendin is 18 en heeft ook artrose maar wordt gewoon iedere dag nog goed gereden (MET poeders!). Misschien nog een troost dat het bij Flanna nog lichte artrose is

De mok door schurft is makkelijker weg te krijgen...

Heel veel sterkte, het is niet leuk als je meissie wat heeft!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:56

Hoi Jellie. Kwam er pas net achter wat er met Flantekind aan de hand is. Balen meid! Maar goeie hoop houden, schurft en mok zijn te bestrijden en hopelijk kun je de artrose tot stilstand krijgen, daar heb ik geen verstand van. Springen zal wel uit den boze zijn denk ik met het landen op de voorbenen.
Vraagje: moest je haar ook op ander voer zetten van Utrecht, dit ivm de mok?

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:00

Jellie schreef:
Marcella, dat vind ik helemaal te gek van je

Je heb mijn mobiele nummer alleen zondag heb ik wedstrijd (2e keer L2).

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 23:06

Bedankt voor de berichtjes

Chev, fijn om te horen dat het met t paard van je vriendin ook allemaal nog te doen is. Geeft ook weer extra 'moed'.

Soxje, artrose hoeft idd niet te verergeren begreep ik. Springen doen we niet meer met Flan. Balkjes draven zou nog wel kunnen. Springen is idd niet goed en we willen nog zo lang mogelijk kunnen genieten van ons Flantekindje dus niets forceren natuurlijk.
Ander voer was niet nodig. T wordt puur door die mijt veroorzaakt zover we begrepen hebben.

Marcella, je nummer heb ik idd nog. (komende week zit ik trouwes nog heel vol met afspraken) Wat gaaf dat je zondag die wedstrijd hebt. En al L2, superrrrrrrr Heel veel succes. Ik heb tp de laatste tijd niet kunnen volgen. Moet ik maar weer eens gaan doen

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:51

He jellie wat een naar bericht, ik hoop toch zo voor jullie dat er wat voor is zodat je er nog lang van kan genieten,
wel prettig dat je nu weet waar je mok vandaan komt he.

sterkte meid.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 10:02

Bedankt!! Ik hoop ook echt dat we nog jaren gelukkig mogen zijn mijn ons paardenbeestje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:10

En zo te lezen doen jullie daar ook echt alles aan Het is toch allemaal best serieus zo te lezen, enerzijds balen dat het een artrose lijkt te zijn, en anderzijds 'mooi' dat je nu weet dat het schurft is Heel veel succes en beterschap voor Flanna en dat ze snel mag genezen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:38

Jeetje Jellie, wat een rotnieuws voor jullie zeg,
Heel veel sterkte ermee

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:50

Bedankt MM en Maya

Dat het artrose is staat wel vast. Wel willen ze t verder onderzoeken. Ik wil ook foto's laten maken van d'r andere be(n)en om te kijken of daar ook wat te vinden is. Dat hebben we in de kliniek aangegeven en dat is wel fijn dat ze dat doen. En dan kunnen we jaarlijks foto's laten maken om te zien of het erger wordt of niet.
Wel is dit altijd haar zwakkere kant geweest dus mss toch door verkeerd belasten dat die 'slijtage' ontstaan is.
Ook willen we laten kijken of het erfelijk is of niet. Wellicht dat we toch ooit een veulentje van haar kunnen krijgen. Maar goed dat is ook maar een droom...
Eerst maar zien hoe het over een paar weken uitpakt.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:51

Jellie , Jan en Flan ,
Wat een rot nieuws zeg !
Ik weet precies hoe je je voelt.

De mijt / mok is gelukkig op te lossen !
Maar artrose...dat is wel erg onverwacht.....

Fijn dat je de moed niet laat zakken , kop op !
Heel veel sterkte , ik weet wat je mee maakt...

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:22

Jellie schreef:
Marcella, je nummer heb ik idd nog. (komende week zit ik trouwes nog heel vol met afspraken) Wat gaaf dat je zondag die wedstrijd hebt. En al L2, superrrrrrrr Heel veel succes. Ik heb tp de laatste tijd niet kunnen volgen. Moet ik maar weer eens gaan doen

Hoor het wel veel sterkte met Flanna.

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:05

Hoi hoi Jellie!
Jij was samen met mij in de kliniek! Dat ik je hier tegen kom op Bokt. Zat net info te zoeken over kreupelheid. Onze paarden werden gelijktijdig beoordeelt in Utrecht. Helaas...die van mij staat er nog, ze kunnen er niet achterkomen wat hij mankeert, zéér fustrerend. De diagnose artrose was niet fijn om te horen voor je he? Goed dat je het verder laat onderzoeken.
Sterkte met je paard!

Gr. Irm.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 10:59

Shay, thanx.

Marcella, is goed

Nachony, ik was ook al zo benieuwd hoe het met jouw paardje verder gegaan is. Balen dat ze nog niets gevonden hebben. Onzekerheid is absoluut niet fijn Ik hoop dat ze er snel achter zijn.
Wij waren zeker wel geschrokken... t kwam best onverwachts.
Ik probeer je wel even 'te volgen' want ik ben ook benieuwd wat ze uiteindelijk bij je paardje vinden. Jij ook sterkte met je paardje.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:29

He Jellie, heb het bericht nu pas volledig gelezen. Vanuit hier een hart onder de riem meid. Heb even geen woorden. voor jullie allemaal.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:34

Bedankt Boya
Maandag weten we iig meer..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:37

Hé Jell

Ik had je mok/mijt trubbels nog wel gelezen, maar niet meegekregen dat artrose is geconstateerd en hopelijk blijft t redelijk stabiel en kunnen jullie nog lang vooruit met haar ...

en eventueel een veulentje

veel succes ermee

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 21:42

Grid, ook bedankt! We hopen zeker dat het stabiel blijft. Wil nog jaren van Fantje genieten

Overigens ze is 2x behandeld met het mijtenspul. Haar glans komt terug op haar vacht en de plekken lijkt minder te worden.... dus dat is iig positief.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:27

Fijn dat het mijtenspul aanslaat Jellie. Ik denk dat als ze tijdelijk een andere stal kan krijgen je haar huidige box ook eens goed moet ontsmetten, lekker schuren met een anti-alles schoonmaakmiddel.

En nu maar duimen voor maandag....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 07:11

jeetje, wat klo*te voor jullie en Fantje, heel veel sterkte maandag.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:37

Sterkte Jellie Is niks als je paardje niet goed in haar vel zit.....
Ben benieuwd naar maandag..... Duim voor jullie