Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liesje23 schreef:Hier heb ik echt wat aan![]()
Wil je tips, of wil je ze niet? Als je je paard echt wilt helpen, moet je ook openstaan voor suggesties en ook eens van de gebaande paden af durven stappen, of een keer wat uitproberen. Als je dit niet op prijs stelt, kun je beter geen topic hier op bokt plaatsen. Hier zitten niet altijd experts, maar soms kun je ook leren van de praktijkervaringen van anderen (mits je er voor open staat). Niet lelijk bedoeld, maar blijf eerlijk naar jezelf en naar je paard.
Is makkelijker gezegd dan gedaan, paard moet meer naar buiten. Paard staat op een pensionstal, dus die mensen zien me al aankomen dat ik heel de dag de paddock bezet,
Wat is belangrijker? Het welzijn van je paard, of de mening van de andere pensionklanten? Als zij niet begrijpen dat dat het beste is voor je paard, op wat voor stal sta je dan? En kan je paard niet met andere paarden in de paddock, met beschermers om etc.? Beetje praktisch oplossen.., hier vallen toch zeker wel afspraken over te maken? Probeer het anders eerst eens een weekje.
en waar moet ik die tijd vandaan halen?? Welke tijd? Kunnen ze hem 'sochtends niet naar buiten doen en 's middags weer binnen zetten?
Ik zelf denk eerder dat het komt door de voeding en daar ga ik ook eens naar laten kijken,tevens komt vanavond de accepuncturist,
dus ik ben benieuwd.
Paard is klinisch en rontg helemaal goed.
beau_diva schreef:en 2 uurtjes buiten lopen per dag voor een z-paard toch erg weinig.
dus loopt hij 2 uur per dag buiten + nog het rijden erbij, laten we zeggen dan is hij 3,5 uur per dag bezig.
en na het rijden ga je uitstappen (cooling down), en dan zet je hem onder een solarium wat ze spieren weer opwarmt. beetje raar eigenlijk, want je wil juist dat de spieren weer normale tempratuur bereiken. en een solarium met infrarood heeft juist een doorbloedende werking op de bloedsomloop. dus dat zorgt ook dat het zuur word afgevoerd.
(infrarood lampen warmen de spieren op en heeft een werking op de bloedsomloop, en warmtelampen heeft alleen een "verwarmende" werking. maar let wel op dat warmtelampen ook er rood uitzien).
en verzuring is een laagje om de "beschadigde spieren" te beschermen
liesje23 schreef:en ik vind het wel een vreemde reactie dat de andere pensionklanten krom denken,
Je wilt blijkbaar alleen iets aannemen van mensen die ook op Z-niveau rijden of gereden hebben. Dan zal het waarschijnlijk erg stil worden op dit topic. Agnes75 schreef:liesje23 schreef:en ik vind het wel een vreemde reactie dat de andere pensionklanten krom denken,
Dat heeft niemand ooit beweerd...Je wilt blijkbaar alleen iets aannemen van mensen die ook op Z-niveau rijden of gereden hebben. Dan zal het waarschijnlijk erg stil worden op dit topic.
fabienne schreef:Ehh in je profiel lees ik dat hij kissing spines heeft.
Zijn er foto's van zijn rug gemaakt om te bevestigen dat dit goedgekomen is?