simodi schreef: Zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven begrijp ik zelf nog steeds niet waarom mijn merrie dit nu opeens heeft gekregen, omdat er werkelijk niets veranderd is aan haar leefomstandigheden (stal, beweging, hoefsmid). Het enige wat misschien wel ook een rol kan hebben gespeeld is dat ze moeite heeft gekregen met haar voedsel goed kauwen gezien haar leeftij (22) en we daardoor aan het uitproberen zijn wat en hoeveel ze nu moet eten. Ze heeft enige tijd onvoldoende voedingsstoffen binnengekregen/opgenomen, dus de kwaliteit van het hoorn zal daarmee wellicht ook verslechterd zijn en de vatbaarheid voor de rotstraal-bacterie groter. (?)
Ik denk ook dat idd het tekort aan voedingsstoffen een grote rol heeft gespeeld en nog speelt. Beweging en dus een optimale bloedtoevoer zijn erg belangrijk, maar als het toegevoerde bloed onvoldoende bouwstoffen bevat krijgt de hoef nog niet wat hij nodig heeft om gezond te zijn en dus voldoende weerstand te kunnen bieden aan bijv. rotstraal. Goed dat je dit nu weet en op zoek bent naar een uitgebalanceerde voeding!!
Off-topic:
Ik denk dat de actie op bovengenoemde link wel aangeeft met wat voor vreemde mensen ik te maken heb gehad.
Op bovengoemde site worden traditionele hoefsmeden en hoefijzers compleet de grond in geboord. Maar ik mag mijn ervaringen met het zelf natuurlijk bekappen niet op mijn website vermelden? Ik heb geen namen genoemd en heb duidelijk aangegeven dat het om mijn ervaringen/mening gaat.
Dat men mij beschuldigt van een soort stalking is gewoon waanzin.
Ik (en anderen) weet denk ik wel wat de achterliggende gedachte is, maar ga daar verder niet op in, want ik heb geen zin om mensen zwart te maken of aan te vallen.
Ik denk dat uit het verhaal op mijn website duidelijk op te maken is, dat mijn website enkel bedoeld is om paardeneigenaren te waarschuwen over de mogelijke gevaren van het natuurlijk bekappen.
Dat ik uit zou zijn op een soort van wraak is echt onzin.
Ik was blij dat ik met het hele gebeuren niets meer te maken had en ga dat dus absoluut niet meer opzoeken. Deze reactie is ook de enige en laatste hierover.
Ik vind het wel erg laag dat men mijn volledige naam en (email)dialogen, die zo nooit hebben plaatsgevonden (verdraaid, verzonnen , nagemaakt!!!!), zonder mijn toestemming op hun website openbaar heeft gemaakt.
Maar goed....ik ga geen energie meer in dit soort praktijken steken en richt me nu op het herstel van Ivanhoe en vele andere belangrijkere dingen!!
ON-topic
PS: De stal van mijn paard was 2 nachten terug onder water gelopen, dus hebben zijn hoeven een hele nacht in het water gestaan en ik heb het idee dat zijn hoeven dat nodig hadden, want ze zagen er goed uit en voelden veerkrachtig aan!
Ik was even bang dat zijn hoeven en stralen te week waren geworden......niet dus!!
Blijkbaar neemt een hoef zoveel water op als nodig!!
De natuur weet het blijkbaar allemaal wel.....alleen denken wij mensen het altijd nog beter te weten