nomes schreef:Wat is er nou echt te doen aan die extreme hengstigheid?
Laten dekken is voor mij geen optie. Steriliseren al helemaal niet!
Er zijn geloof ik wel pillen voor (toch?), maar om een gezond paard nou medicijnen te gaan geven alleen omdat je dan zelf lekkerder kan rijden...
Een homeopatisch middel zou een uitkomst zijn, maar werken deze echt? Iemand ervaring?
Ik heb Moody Mare van de Paardendrogist (geen doping!) gebruikt en dat werkte erg goed. Pismerrie vind ik ook een rotwoord. De merries kunnen er niks aan doen. Het is hormonaal en het KAN zelfs een teken zijn van een ernstiger probleem aan de eierstokken of baarmoeder (gezwellen of ontstekingen). Dus het is altijd wel goed, als het zo erg is, de DA om raad te vragen.
Niet zomaar gaan dekken in de hoop dat het over gaat! Ik vind het jammer dat mensen het over zeikerds en pissers hebben. Dan maar de fokkerij in? Beetje raar, deze dieren gedragen zich zo met een reden en tegenwoordig kun je ze op vriendelijke manieren in balans brengen. Ze doen het echt niet expres hoor!
Mijn merrie krijg ik niet gevangen, die wil bij de ruinen in de wei blijven, maar verder geen last. Wel irritant natuurlijk, Moody Mare deed wonderen. Maar als zij zich zo zou gedragen, zou ik toch een inwendig onderzoek laten doen....
Succes!
Beter lezen!