Merrie al vrij lang hengstig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:07

nomes schreef:
Wat is er nou echt te doen aan die extreme hengstigheid?
Laten dekken is voor mij geen optie. Steriliseren al helemaal niet!

Er zijn geloof ik wel pillen voor (toch?), maar om een gezond paard nou medicijnen te gaan geven alleen omdat je dan zelf lekkerder kan rijden...

Een homeopatisch middel zou een uitkomst zijn, maar werken deze echt? Iemand ervaring?

Ik heb Moody Mare van de Paardendrogist (geen doping!) gebruikt en dat werkte erg goed. Pismerrie vind ik ook een rotwoord. De merries kunnen er niks aan doen. Het is hormonaal en het KAN zelfs een teken zijn van een ernstiger probleem aan de eierstokken of baarmoeder (gezwellen of ontstekingen). Dus het is altijd wel goed, als het zo erg is, de DA om raad te vragen.

Niet zomaar gaan dekken in de hoop dat het over gaat! Ik vind het jammer dat mensen het over zeikerds en pissers hebben. Dan maar de fokkerij in? Beetje raar, deze dieren gedragen zich zo met een reden en tegenwoordig kun je ze op vriendelijke manieren in balans brengen. Ze doen het echt niet expres hoor!

Mijn merrie krijg ik niet gevangen, die wil bij de ruinen in de wei blijven, maar verder geen last. Wel irritant natuurlijk, Moody Mare deed wonderen. Maar als zij zich zo zou gedragen, zou ik toch een inwendig onderzoek laten doen....

Succes!

simodi

Re: Merrie al vrij lang hengstig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:22

Mijn merrie had het niet zo heftig, maar is aan het begin van het voorjaar wel erg veel hengstig en piest alles onder. Bij haar helpt Moody Mare erg goed (te bestellen bij Paardendrogist). Is een kruidenmengsel dat door de biks kan.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:44

PhiaBink schreef:
Vraag een DA om advies bij extreme hengstigheid. Tegenwoordig kunen ze er meer aan doen dan vroeger!

Eleonoor schreef:
Ik bedoel beide Phia. En bij merries waar de hormonen van slag zijn kan wel degelijk wat mee gedaan worden.

Ik geloof dat ik dat al neer had gezet Beter lezen!

Maar er zijn altijd mensen of dieren die niet goed of helemaal niet op medicijnen, homeopathies of niet, reageren.
Bij de ene helpt Moody Mare wel en bij de ander niet!
Dus...... Vraag aan je DA om advies!!! Die heeft er voor geleerd en heeft er meer verstand van dan de meeste hier op deze topic.

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 19:23

dankjulliewel voor de reacties. Ik zal het met de eigenaresse bespreken, misschien ziet ze wel wat in moody mare, maar toch denk ik dat we het eerst even met de DA bespreken.

Bedankt!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:45

ik heb ook zo'n pismerrie, die zichzelf echt in de weg zat. Heb haar laten nakijken door Erik Laarakkers, hormonen waren van slag. Op wedstrijd was het ook heel irritant want iedere keer als ik een hulp gaf met mn been ging zij pissen en tegen mn been aanhangen, vond het ook echt beetje zielig voor haar.

Heb provarium breeding voorgeschreven gekregen van de Groene Os, en werkt super!! mijn merrie is nu gewoon weer een 'normale' merrie met een redelijk normale cyclus, voorheen was ze 24 uur per dag 7 dagen per week hengstig.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:44

Een kennis van me heeft ook een merrie die veel te veel hengstig is, ze is dan ook een heel moeilijke om mee te rijden en als ze dan nog eens hengstig is is het niet meer te doen .
Ze geeft ze altijd van die kruiden voor hengstige merries , dat zou moeten helpen ...
Je kan altijd eens bellen ofzo naar de DA , hij weet misschien een goed middeltje ?..