Verbrande neus..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nouran

Re: Verbrande neus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:22

Nou ik heb in ieder geval genoeg inspiratie om uit te proberen.. Pip ziet me weer aan komen.. hahaha..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:36

Oh Nouran, nog iets: ik had in eerste instantie zo'n volledige kap gekocht bij de paardendrogist, zodat het hele hoofd bedekt is. Maar zodra ik die opdeed brak hier de pleuris uit! Ik denk dat mijn oudste merrie de rest niet meer herkende of zo! Dat was echt heel vreemd; ze ging accuut in de aanval! Die heb ik toen teruggestuurd en met het kapje en het frontje gaat het wel goed. Zal wel weer een uitzondering zijn (beetje rare snijboon soms, mijn oudste merrie), maar misschien kun je het in je achterhoofd houden.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 17:14

Pip heet op papier Pip HT, en we waren er al over eens dat HT voor Histerisch Typje staat.. Dus waarschijnlijk werkt dat bij haar ook niet.. haha..

Bedankt voor de tip.. haha..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:37

Ik had voor mijn pony dat kapje van de paardendrogist. Weet niet of ze er nu nog op staan maar zal vast wel.
Hielp echt heel erg goed en mijn pony heeft geen last meer gehad van een verbrande neus, en scheelt mij een heleboel keren fietsen om te smeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:04

Nouran schreef:
Zonnebrand is geen optie.. werkt gewoon niet goed genoeg voor haar!! Pip is een spierwitte arabische merrie, met dus er dun en weinig haar..

Werkt bij ons eigenlijk ook niet echt nee. Dat kapje zal vast de moeite waard zijn.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 23:22

Ga ik zeker proberen.. Pip hysterica zal het wel helemaal niks vinden, maar ik ga haar proberen uit te leggen dat dit echt beter voor haar is..
haha..

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:21

Ik heb ook zo'n kapje. Het werkt heel goed. Het materiaal is goed, maar de bevestiging wat minder. Na een maand heeft een ander paard hem gesloopt (vorig jaar).
Ik laat hem nu door de schoenmaker vastnaaien aan een halster, denk ik.
Verkrijgbaar bij de paardendrogist overigens. maaar dat was al gezegd.

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 16:43

Afbeelding

Kijk zo roze is Pip dr neus, hij is trouwens nu wat bleker.. Ze moet zeer binnenkort veulenen, en voelt zich niet helemaal op te top..

RoozJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 20:50

Hoi,

Mijn vorige pony had het ook, soon lief rose neusje. Je kan er het beste gewoon Vaseline op smeren, van die vette zooi.

Tis wel even smeren maar soon verbrande neus is ook sielig, de Vaseline blijft wel gewoon de hee dag sitten!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:21

Geen vaseline, dan verbrandt ie nog erger/
Als je toch gaat smeren, neem dan P20 (drogist) een olieachtig goedje met een sunblock met als supergroot voordeel dat het de hele dag werkt. Andere middelen moet je elke 2 uur herhalen, dit niet.
Werkt echt super!