Oh Nouran, nog iets: ik had in eerste instantie zo'n volledige kap gekocht bij de paardendrogist, zodat het hele hoofd bedekt is. Maar zodra ik die opdeed brak hier de pleuris uit! Ik denk dat mijn oudste merrie de rest niet meer herkende of zo! Dat was echt heel vreemd; ze ging accuut in de aanval! Die heb ik toen teruggestuurd en met het kapje en het frontje gaat het wel goed. Zal wel weer een uitzondering zijn (beetje rare snijboon soms, mijn oudste merrie), maar misschien kun je het in je achterhoofd houden.
Ik had voor mijn pony dat kapje van de paardendrogist. Weet niet of ze er nu nog op staan maar zal vast wel. Hielp echt heel erg goed en mijn pony heeft geen last meer gehad van een verbrande neus, en scheelt mij een heleboel keren fietsen om te smeren!
Ik heb ook zo'n kapje. Het werkt heel goed. Het materiaal is goed, maar de bevestiging wat minder. Na een maand heeft een ander paard hem gesloopt (vorig jaar). Ik laat hem nu door de schoenmaker vastnaaien aan een halster, denk ik. Verkrijgbaar bij de paardendrogist overigens. maaar dat was al gezegd.
Geen vaseline, dan verbrandt ie nog erger/ Als je toch gaat smeren, neem dan P20 (drogist) een olieachtig goedje met een sunblock met als supergroot voordeel dat het de hele dag werkt. Andere middelen moet je elke 2 uur herhalen, dit niet. Werkt echt super!