Xox schreef:De meeste antibiotica enz worden niet in de bloedbaan gespoten. Maar het kan een nekele maal voorkomen dat de naals toch een ader raakt en het in de bloedbaan trecht komt en daar kan een paard aan dood gaan en plots klaps omvallen. Daarom trekt de DA altijd even aan de spuit (als hij er al inzit) of er ook bloed terug komt zodat hij weet of hij goed zit of niet. Spuit zelf ook altijd antibiotica en heb van al die keer maar één maal een ader getroffen. Dan zet je de injectie op nieuw. Maar ik kan me goed voorstellen dat het eens mis gaat. Mijn DA en tevens Chefin heeft het ook in haar opleiding eens gehad en is daardoor extra voorzichtig maar toch...
dat is waar XOX ,Antibiotica mag niet in het bloed maar moet in de spier ,wij hebben ooit lang geleden per ongeluk een paard in het bloed antibiotica ingespoten e het paard werd gewoon hysterisch en klom zo de boxwanden op . Wij hebben toen onmiddelijk de kliniek gebeld die zijn in allerijl afgekomen en hebben iets ingespoten waarna het paard terug normaal werd . Iets later en de merie was er niet meer geweest,toen zij de DA ook
ooit antibiotica in het bloed spuiten !!!!Wij geven nu trouwens antibiotica in poedervorm