plotselinge vermagering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:35

Paarden kunnen idd in de winter wel wat meer energie verbruiken doordat het kou is bijv. Maar dat zal misschien wat geleidelijker gaan dan zo in 3 weken?

Vindt het raar dat de meningen zo ver uiteen lopen: van ontvetten door weers omstandigheden tot tumor...
Ben benieuwd wat DA zegt!!
(als de eigenaar hem er niet bij haalt, kan je hem misschien bellen voor advies).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:36

ja inderdaad ik ook hoop dat ik de eiegnaar zover krijg morgen dat er een arts komt

simodi

Re: plotselinge vermagering

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:21

Hoi, even voor de duidelijkheid: toen ik schreef dat je wel moet bewegen, maar dat hij veel energie nodig heeft, deed ik helemaal geen uitspraak over of je wel of niet moet gaan rijden. Dat kun je het beste zelf beoordelen. En je hebt rijden en rijden .... Als je paard echt geen puf meer heeft op dit moment denk ik dat a.d. hand stappen en longeren de beste optie is, omdat ie dan zelf zijn tempo kan aangeven. Met verbruik van energie bedoelde ik dat je paard weinig energie over heeft om volop te sporten, maar dat was jou al lang duidelijk en volgens mij wil je dat ook niet. Onder het zadel stappen en wat draven als ie daar zelf zin in heeft - en dat merk je snel genoeg als je je paard kent - lijkt me niet zo'n probleem, tenzij je DA adviseert om echt alleen maar a.d. hand te stappen natuurlijk. Sterkte met 'm!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:01

Cinnepin schreef:
als het paard loopt dus zijn benen verzet zie je zijn ribben.
( nog niet helemaal duidelijk dat je het gevoel hebt je handen er tussen te kunnen steken )
Maar een maand geledenw as dat dus totaal anders

@ Sabrina we weten nu wel dat je altijd alles beter wilt weten, zou je nu kunnen ophouden met reageren in MIJN topics?
bij voorbaad dank

Sorry hoor, maar het is gewoon de waarheid. Als je geen reactie wilt, dan moet je niet iets plaatsen. Het is een openbaar forum, dus ik maak zelf wel uit waar en wanneer ik reageer.
het gaat hier niet om wie het beter weet! Het gaat erom wat het beste op dit moment voor zo'n dier is, en dan is dan niet rijden.. Als jij dat vind overkomen als betweterig.. sja dat kan ik ook niet helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:03

Sammiej schreef:
Wíé zegt dat ze dan nu rijdt?
Ik schiet niet meteen in verdeding, ik reageer op een stomme reactie.

Én omdat ik weet dat jij het beter wilt weten bij ons.

''Maargoed als je graag wilt rijden''

Dat zegt zij zelf kijk t veen topic maar na.
als jij dat een stomme reactie vind.. ok best kan ik mee leven

Eh maar natuurlijk dus als ik advies geef over iets, dan is het gelijk betweterig? Jullie doen nu wel heel erg para en vreemd hoor.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:05

als een paard ineens sterk vermagert kan het betekenen dat er iets mis is met de mild, of dat ze leukemie heeft

van wormen worden ze geleidelijker mager, niet binnen enkele weken

Ilsuuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:10

Bij ons op stal was er ook een pony die ineens heel erg mager werd, DA erbij... pony blek hartruis te hebbe, helaas is hij anderhalve week geleden overleden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:14

Crossmonster.. van gewone wormen niet inderdaad, maar als ze bloedwormen heeft wel Wete nou niet hoe het precies zit met een lintworm eigenlijk...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:51

Sabrina, jij hebt Galant niet gezien, hoe weet je nou of het in deze toestand is beter niet te rijden??? Doe eens ff nromaal zeg!
En ja je denkt altijd alles beter te weten en ik heb vriendleijk gevraagt mij met rust te laten...hou je niet op tem ik even. Ik ehb jouw advies nergens voor nodig!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:54

Dan tem je toch lekker? je maakt mij er niet bang mee hoor... vrijheid van meningsuiting.. waar jij een drama van maakt...

[quote="Cinnepin"] en nu zie je zijn ribben ernorm als ie loopt en wordt hij erg ingevallen. Kortom hij ziet er slecht uit.
Dis is zo ineens op komen zetten.quote]

Dit zegt genoeg lijkt mij.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:55

ja maar je ehbt rijden en rijden, jij doet net alsof we hebben 3 uur in z oefeningen laten lopen ....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:57

nee hoor dat hoor je mij JUIST niet zeggen.. zou nog maar eens beter terug lezen wat mijn reacties zijn voordat je ook maar enigzinds een conclusie kan trekken...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:58

wie trekt er hier nou conclusies

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:00

*haha sorry hoor*
Je moet eens niet zo kinderachtig doen Cindy.. En trouwens.. ik dacht dat jij mij ging negeren...
maar back ontopic... : ben erg benieuwd wat de da zegt over zijn toestand

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:02

en wie doet er hier nou kinderachtig???

sorry hoor ik blijf je comisch vinden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:04

maargoed je kan nieuwacheirg zijn naar de uitslag maar dat is toch niet goed, want de uitslag van balou dat ik moest longeren van DA was toch ook verkeerd? dat wist je toch ook beter dan de DA ??
Alsjeblieft laat me gewoon met rust!
in dit topic regaeer ik niet meer op jou!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:07

Wat heeft de uitslag van Balou hier nu weer mee te maken.. En ik weet helemaal niet beter dan de da.. ik heb er niet voor gestudeerd

nou ja de uitslag van galant kan meevallen... *laten we het hopen*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:09

Ik doe niet kinderachtig... nou ja aan je reacties te zien vind je het alles behalve comisch

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:21

Laten we het topic houden waar het voor bedoeld is.
Ze steld een vraag waar ze mee zit en waar ze graag andwoord op wil en denk niet dat ze zich zou moeten verdedigen voor iets wat ze wil verhelpen.

on topic.

Een paard wat ineens sterk vermagerd kan ook met pijn lopen.
Een Da erbij is echt een verstandige keuze om uit te zoeken wat er aan de hand is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:38

Ze hosft zich nergens voor te verdedigen ook juist ik ben erg nieuwsgierig naar wat hierachter zit, dus waarom Galant zo is.. Er wordt van een mug een olifant gemaakt terwijl dat niet nodig is

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:41

Blijft onhandig soms om te weten wat de andere precies bedoelt hé.
Nou niet onaardig, gelukkig maar.

Ik ben nieuwschierig hoe het met Galant gaat en of er morgen nog iets gaat gebeuren misschien.
Houd ons op de hoogte

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:51

Gallant wordt helemaal niet veel gereden helemaal nu niet..
gewoon een beetje rustig kan echt geen kwaad.. En sabina het gata hier om gallant en niet om jouw gelijk
Ik hoop ook dat de da komt want dit is niks zo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:07

Amarins.. als je nou eens goed terug leest, is dat ook mijn hele bedoeling. Het gaat JUIST om Galant, maar het wordt allemaal weer lekker opgeblazen..
Ik dacht dat de da vandaag zou komen? Als ik zo een aantal reacties van mensen lees?

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:19

Zie ze ruzie maken

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:27

hmm zielig voor galant man! eerst balou en nu galant, jullie hebben het wel zwaar oudere paardjes worden altijd snel dunner maar dit wel extreem.. ben benieuwd wat er aan de hand is,,succes ermee enne, hou ons op de hoogte over de da-uitslag hea!