Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:28

Thunder4ever schreef:
@ oosterhoff, handige site, dank je wel!
@ Blue_star, ja mn paard krijgt nu volledige boxrust! Als je er nu gewoon aan de hand mee stapt, loopt hij niet meer kreupel! Maar de bobbel zit er nog wel! Jij suc6 met jouw vzpaard!

Dankje
Tja,die bobbel zal blijven,het been zal nooit zo dun worden als de andere
Hoop dat je ook een scan hebt gemaakt?Dat maakt je geruster omdat je de preciese behandeling hebt

En verder,luister vooral naar je paard,kijk naar hem.Hij zal aangeven of hij het aankan of niet

Succes én sterkte

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:25

@ Blue_Star, nee ik heb geen scan gemaakt! Volgens de instructrice was het niet nodig. En ja ik zal goed nar mn paard kijken wanneer hij aangeeft of hij iets wel of niet kan! dankje wel

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:03

Thunder4ever schreef:
@ Blue_Star, nee ik heb geen scan gemaakt! Volgens de instructrice was het niet nodig. En ja ik zal goed nar mn paard kijken wanneer hij aangeeft of hij iets wel of niet kan! dankje wel

Toch zou ik een scan laten maken,heb al genoeg verhalen gehoord van dingen dat ze over het hoofd zagen,te snel begonnen opbouwen en dat allemaal omdat er geen scan was.Je spreekt altijd over je instructrice,waar is de DA naartoe?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 14:03

@ Blue_Star de pony waar het omgaat is niet mijn eigen, maar mijn verzorgpony en hij is van mijn instructrice! Zei zegt dat ze dit al vaker had meegemaakt, en wou geen DA laten komen, dus dan sta ik machteloos en kan ik er niets tegen in brengen! Ik zou vanavond is met haar over een eventuele scan praten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:18

Thunder4ever schreef:
@ Blue_Star de pony waar het omgaat is niet mijn eigen, maar mijn verzorgpony en hij is van mijn instructrice! Zei zegt dat ze dit al vaker had meegemaakt, en wou geen DA laten komen, dus dan sta ik machteloos en kan ik er niets tegen in brengen! Ik zou vanavond is met haar over een eventuele scan praten

Nu heb ik hem beet! Tja,helaas sta je er machteloos tegenover
Hoe gaat het nou met je verzorgpony?Persoonlijk vind ik het laks van de instructrice ondanks de ervaring maar goed
Wat is jouw mening eigenlijk?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:48

Vaak worden peesproblemen ZO erg onderschat. Je instructeur zal best heel veel verstand van paarden en pezen hebben. Maar geloof me, en DA weet toch net ff iets meer.

Snap dat je machteloos staat. Maar probeer haar erop te wijzen!

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:05

mijn paard heeft ook heel ernstige peesblesure gehad
zie voorste been die bult gaan dus echt nooit meer weg maar ja ach maakt het wat uit las ze er maar geen last van hebben
Afbeelding

heel erg veel s6 dr mee

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:05

Dank jullie wel allemaal!!

@Blue_Star, je hebt volkomen gelijk, ik wou heel graag een DA erbij hebben want ik vertrouwden het echt niet! Ze zei ook: Als het erger wordt halen we er een DA bij, maar de dagen er op werd het (volgens haar) niet erger dus! Nu gaat het al een stuk beter met hem, maar toch zou het goed zijn als er alsnog een DA kwam, omdat ik dan pas echt zekerheid erover heb

@ CarpeDiem, ja ik probeer het haar ook duidelijk te maken, maar ze beweert dat het echt niet nodig is....

@ Never, je ziet die bobbel nog zitten ja! Suc6 verder met je paard!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:17

Thunder4ever schreef:
Dank jullie wel allemaal!!

@Blue_Star, je hebt volkomen gelijk, ik wou heel graag een DA erbij hebben want ik vertrouwden het echt niet! Ze zei ook: Als het erger wordt halen we er een DA bij, maar de dagen er op werd het (volgens haar) niet erger dus! Nu gaat het al een stuk beter met hem, maar toch zou het goed zijn als er alsnog een DA kwam, omdat ik dan pas echt zekerheid erover heb

@ CarpeDiem, ja ik probeer het haar ook duidelijk te maken, maar ze beweert dat het echt niet nodig is....

@ Never, je ziet die bobbel nog zitten ja! Suc6 verder met je paard!

Heeft het paard dan van de instructrice ontstekingsremmers gekregen?En evt pijnstillers?Dit is écht nodig in het begin.Je hebt helaas een enorme onzekerheid en vele vragen:
Groeit het wel goed?
Hoe ernstig is het?
Wat mag hij wel en niet doen?
....

Je zegt op een gegeven moment "volgens haar" maar wat is het VOLGENS JOU?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:18

Kun je niet zelf een DA laten komen? Ook al riskeer je daarmee dat je mag blijven rijden. Liever dat hij zonder mij wel de goede behandeling krijgt. Als je zo doorgaat rijd je nooit meer!

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:25

Oke, het gaat nu al weer een stuk beter met hem, hij loopt al (bijna) niet meer kreupel en de bult is al aan het weggaan.

@ Blue_Star over dat 'volgens haar was het niet erger geworden' volgens mij was het toen een beetje gelijk gebleven, niet veel erger maar ook niet minder dus

@ CarpeDiem, ik kan best zelf een DA laten komen, maar waar ik het geld vandaan? Ik ben 13 jaar en heb alleen een krantenwijk dus daar kan ik geen DA van betalen En mn ouders zien me al aan komen, die vinden dat het niet mijn verantwoordelijkheid is!

Maja ik sta dus als het ware echt machteloos. Ik kan alleen zn been zo vaak mogelijk koelen en zo goed mogenlijk mn best doen dat ie snel beter is! Gelukkig gaat het al een stuk beter met hem

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:29

peesblessures zijn nooit van et ene op et andere moment over. Snap best dat je als je 13 bent je niet zelf een VA kunt laten komen. Maar waarom dreig je niet om van je spaargeld er 1 te laten komen.
Ik heb et zelf ook gedaan met mijn verzorgpaard. Eig liet geen DA komen toen ze lichte koliek had. Is goed. pakte me telefoon en belde de DA. Voordat ik t nummer had ingetoetst was ze zelf al aant bellen..

Ik hoop voor je dat ie morgen op 3 benen staat, dan ziet ze misschien in dat een peesblessure geen kattepis is!
(hoop et niet echt voor je, maar dan ziet ze misschien in dat het goed fout kan)

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 22:34

Haha CarpeDiem ja je hebt wel gelijk!! Naja ik wacht nog een dag af en anders dreig ik ook een DA te bellen! Ik ga nu slapen, we discuseren morgen wel verder haha

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:36

Toppie!!

NathalietjeB

Re: Warme dikke bobbel op been, peesblessuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:38

dit klinkt idd als een peesblessure want die van mij staat er momenteel ook mee en dat begon ook zo ook met bobbel bij ze pees en voelde ook warm(heet) aan....DA naar laten kijken en bleek peesblessure

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:41

Slaap maar gerust
Mijn Pb box staat ook open,ik discussieer graag(met de hoop dat er acties worden ondernomen)

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:50

ow ja ps.....uhm bij mij was het eerst ook een hele dikke bobbel volgende ochtend weer minder en volgende dag weer heel erg...
maar probeer hem enkel t laten stappen op de harde ondergrond (mits het een peesblessure is) t liefste met hem op de openbare weg lopen ....stoep fietspad etc...
doe vooral voorzichtig met hem al gaat het toch om een peesblessure je moet cold legs eens proberen dat is echt goed spulletje....werkt echt onwijs...

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 08:40

Dank jullie wel alemaal
@ Buster4ever, ja ik stap op de harde ondergrond.
Maar wat zijn cold legs precies?

Straks weer naar Thunder toe. en als het de instructrice geen DA belt bel ik er zelf eentje!!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:07

Thunder4ever schreef:
Dank jullie wel alemaal
@ Buster4ever, ja ik stap op de harde ondergrond.
Maar wat zijn cold legs precies?

Straks weer naar Thunder toe. en als het de instructrice geen DA belt bel ik er zelf eentje!!

Weet je dat de laatste zin me blij maakt? Je onderneemt stappen
Coldlegs ken ik niet,ik ken wel cold gel en cold pack,geloof dat B4 dat ook bedoelt

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:11

Afbeelding

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 13:09

oosterhoff schreef:
Afbeelding

Schaamt zich héél diep
Ik heb dat ook gebruikt voor mijn verzorgpaard Maar vast nog nooit naar de naam gekeken

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 18:16

Dat Cold Legs, waarvoor is dat dan precies? Is dat net zoiets als Coolgel?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:02

Hoe was het met je paardje?

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:14

Beter alweer, hij stond te springen in zn stal, hij wordt alweer vrolijker hij was echt super fit volgens mij. Maja heb er niet mee kunnen dreigen om zelf een DA te bellen, de instructrice had de hele dag een wedstrijd, en maandag heb ik vakantie dus dan kan ik de hele dag dreigen

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 18:38

Iemand op stal is DA-assistente en die kijkt er morgen naar! En die kan dan evt. een DA regelen!