Middel met dezelfde werking als Ventipulmin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:41

ja, je hebt ook echinasiroop van de kruidvat, werkt ook.

IndianSummer

Re: Middel met dezelfde werking als Ventipulmin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:17

Wat jou paardje heeft Tequiro, dat heeft mijn pony ook ongeveer..
Ze heeft een soort Chronische Bronchitis, maar hoest ook eigenlijk nooit..
Ze krijgt ook dezelfde medicijnen als die van jou..
Ventipulmin en prednisolon.
Maar die van mij is drachtig(35 dagen uitgeteld)en mag dus nu geen medicijnen hebben, alleen als ze een soort 'aanval' heeft(ze is namelijk nogal snel benauwd, terwijl ze niets doet op dat moment..).
Nu ben ik ook wel benieuwd naar een soort onderhouds-middel.
De dierenarts zegt dat ik straks na het veulenen het best prednisolon als onderhouds-middel kan blijven gebruiken..

Maar weet niemand een homeopatisch middel wat wel écht helpt?
We hebben al zoveel dingetje geprobeerd, maar niks helpt bij haar.. Van sommige dingen wordt het alleen maar erger..
We hebben als die montana bronchiaal brokjes gehad van Sectolin, foenegriek krijgt ze nogsteeds, zo'n liksteen heeft ze ook al eens gehad voor de luchtwegen..
Niks helpt bij haar..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:33

IndianSummer schreef:
Wat jou paardje heeft Tequiro, dat heeft mijn pony ook ongeveer..
Ze heeft een soort Chronische Bronchitis, maar hoest ook eigenlijk nooit..
Ze krijgt ook dezelfde medicijnen als die van jou..
Ventipulmin en prednisolon.
Maar die van mij is drachtig(35 dagen uitgeteld)en mag dus nu geen medicijnen hebben, alleen als ze een soort 'aanval' heeft(ze is namelijk nogal snel benauwd, terwijl ze niets doet op dat moment..).
Nu ben ik ook wel benieuwd naar een soort onderhouds-middel.
De dierenarts zegt dat ik straks na het veulenen het best prednisolon als onderhouds-middel kan blijven gebruiken..

Maar weet niemand een homeopatisch middel wat wel écht helpt?
We hebben al zoveel dingetje geprobeerd, maar niks helpt bij haar.. Van sommige dingen wordt het alleen maar erger..
We hebben als die montana bronchiaal brokjes gehad van Sectolin, foenegriek krijgt ze nogsteeds, zo'n liksteen heeft ze ook al eens gehad voor de luchtwegen..
Niks helpt bij haar..

wanneer zou je anders die prednison moetne gebruiken hele jaar door !!ik geef mijn pony alleen in de zomer ter ondersteunig prednison omdat ze dan gauw benauwd heeft en staat te pompen en te hoesten enzo..nou heeft ze geen last en krijgt ze het hele jaar door bronchokruiden..gaat perfect nergens geen last en staat dag en nacht buiten die kruiden kun je kopen op www.homeovet.nl

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:11

http://jordenshippo.nl en dan bij ademhaling staan ook homeopathische middelen ter bevordering van de luchtwegen. misschien kun je daar is kijken?

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:16

Ik geef bronchiaal Elixer, verkrijgbaar bij de paardendrogist maar ook vaak bij de ruitersport zaken.

Omschrijving:
Leovet bronchiaal Elixer bevat kruiden die vroeger voedingsbestanddeel waren op goede kruidenweiden. Voedingstekorten en invloeden uit het milieu die tot een storing van de ademwegen en aanvullend tot een verminderde weerstand leiden, kunnen worden opgeheven. Vermindert tevens stofallergie die door een eenzijdige voeding kan ontstaan.

Mijn paard heeft bronchitus gehad. En dit blijft een zwak punt bij hem. Hij doet het hier erg goed mee. Proberen waard!

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 09:37

Die van mij heeft zijn laatste kuur vorig jaar gehad, dus het gaat al best een tijd goed, maar soms merk je dat het net niet goed is, hij zet zich vast met rijden, daar merk je het eigenlijk het eerste aan.
En je hoort dan dat ie het wat benauwd heeft...
Soms wordt het erger dan moet er een DA aan te pas komen en soms blijft het een beetje twijfel achtig....heeft ie nu wel of geen last...

Ik ben nu maar begonnen met thijmsiroop en echinforce druppels

carolien1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:22

je paard kan ook allergies zijn voor vlas, 2 maal toe is mij dit overkomen en dat geintje heeft mij ongeveer aan da € 2000,- gekost en 2x 3maanden een ziek paard. Tot ik alles na ben gaan lopen en mijn veranderingen op een rijtje had gezet. Ik heb haar weer op stro (wel in overleg met da) gezet en met 2 dagen was er verbetering en na 1,5 week de da langs laten komen voor controle en mijn paard was van een bijna dampig paard weer 99% goed en natuurlijk de nodige medicatie.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 11:24

Hij heeft eerst op stro gestaan, daar hebben we hem vanaf gehaald en is hij op zaagsel gegaan, daarna pas op vlas en sindsdien blijft ie wel beter...dus aan het vlas ligt het niet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:58

Voor onze pony gebruikte we altijd Respiraze ( via de paardendrogist).
Dat hielp altijd goed.
Wij gaven altijd opkikker van de paardendrogist als ze weer eens Ventipulmin had gehad, omdat dat niet alleen de slechte bacterieen aanpakt, maar ook de goede dood. Dus om de weerstand op te bouwen.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 12:01

Voor zijn weerstand geef ik nu echinaforce van dr. Vogel