Sand-ex/SandClear/Lijnzaad enz.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:17

soesie schreef:
GEEL lijnzaad hoeft niet gekookt te worden. En heeft dezelfde werking als lijnzaad wat wel gekookt moet worden. Prijs is ook zeer gunstig. Dit scheelt veel tijd en genknoei. Op homeovet.nl staat meer info hierover.

Prijs zeer gunstig? 25 kg voor 129 € is wel iets duurder dan 20€ denk ik. 1 Kg van dit lijnzaad kost meer dan psyllium bij de apotherker...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:03

Psyllium vind ik behoorlijk prijzig, hoewel ik er zeker van ben dat dat gunstiger is voor de échte zandeters i.p.v. lijnzaadolie, lijnzaadolie heeft nl. (als je kijkt waarvoor je het bij zandeters gebruikt dan) alleen een postieve werking op de slijmlaag in maag/darmwand en door psyllium wordt er in de darmen een soort brei gevormd waaraan het zand als het ware blijft plakken, daarbij stimuleert het de bewegingen van de darmen en zorgt zo voor een goede afvoer van overtollig zand in het maag- darmkanaal.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:09

ik wil mn pony ook iets geven tegen het zand eten maar ben er nog niet uit wat,ik wil er niet aan vast blijven zitten maar zo nu en dan een kuurtje geven, wat raden jullie mij aan? en waar kan ik het kopen, voor een niet hele dure prijs?? bedankt!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:13

niemand?

Bravura

Re: Sand-ex/SandClear/Lijnzaad enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 00:02

Ik heb Sand-ex bij mijn DA gehaald. Het is ook te krijgen bij ruitersportzaken. Prijzen van dergelijke middelen zijn ongeveer tussen de 30 en 45 euro per emmertje (1 kuur).

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:07

Bonny4life schreef:
niemand?

Bij de paardendrogist verkopen ze 2 soorten zandweg.
Ik geef die van mij elke keer sand-clear.
Je kan het vinden op
www.paardendrogist.nl

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:14

Excellent Zand Weg
Sand Gear etc. van Paardendrogist

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 15:51

werkt het goed? en hoe vaak geef je het? kan je er ook nog andere supplementen bij voeren? ik voer namelijk dagelijks e plus omdat die van mij snel stijve spieren heeft..

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:05

Sand-Ex is uitsluitend te verkrijgen via vee-artsen of dealers van Equimins produkten.

Sandguard (NAF) is bij de paardendrogist en bij jordenshippo te krijgen.

Sandclear (Farnam) is bij alle bovengenoemden verkrijgbaar.

Bonny4life: je geeft het over het algemeen in een kuur van ca. 7 dagen en je kunt ondertussen gewoon je gebruikelijke vitaminen voeren!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 16:39

Tender schreef:
Sand-Ex is uitsluitend te verkrijgen via vee-artsen of dealers van Equimins produkten.

Sandguard (NAF) is bij de paardendrogist en bij jordenshippo te krijgen.

Sandclear (Farnam) is bij alle bovengenoemden verkrijgbaar.

Bonny4life: je geeft het over het algemeen in een kuur van ca. 7 dagen en je kunt ondertussen gewoon je gebruikelijke vitaminen voeren!

mooi gelukkig dat ze niet ineens overdossiser ergens van krijgt..
maar ik twijfel nog wel steeds wat ik moet nemen, denk dat ik gewoon naar de ruitersportzaak toe ga.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:45

vandaag een zand testje gedaan, ik zag ongeveer iets minder dan een theelepeltje zand in de mest? reden om me zorgen te maken? ik doe het nog een paar dagen om te kijken hoe het dan is.. is zand weg hetzelfde spul? verkopen ze in de ruitersport zaak, moet goed helpen.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 12:29

misschien beetje oftopic maar paard op mn stage had altijd snel last van koliek, nu krijgt hij elke dag zonne bloem olie en heeft al heel lang geen koliek meer gehad.. maar zonne bloem olie werkt toch helemaal het zand er niet uit? ik geloof ook echt dat alleen middelen met psyllium dat helpen eruit te krijgen.

oh ja ik ga waarschijnlijk sand clear proberen bij mn pony maar hoe vaak hebben jullie de kuur herhaald? ik kan er 2 keer mee doen aangezien mijn pony een halve schep (90 gram) moet.

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:25

Even een ander vraagje waarvan ik denk dat ik hier wel een goed antwoord op krijg.
Sinds kort begint mijn paard in de (zand) paddock aan zand te knabbelen cq te likken. Is dit een teken van tekort aan iets? Hij doet het niet door verveling oid. En is dit een geval waarbij je ook sand-clear of één van de andere producten moet geven?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:13

het hoeft niet een tekort aan iets te zijn hoor, kan echt puur verveling zijn doet die van mij ook, doe je helaas weinig aan, ik ga een kuur bestellen ja, want denk toch echt dat ze aardig wat binnen krijgt op lange termijn..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 04:30

@Paradiso; een zoutsteen in het weiland leggen kan helpen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:33

Bonny4life schreef:
vandaag een zand testje gedaan, ik zag ongeveer iets minder dan een theelepeltje zand in de mest? reden om me zorgen te maken? ik doe het nog een paar dagen om te kijken hoe het dan is.. is zand weg hetzelfde spul? verkopen ze in de ruitersport zaak, moet goed helpen.

In dat geval zou het zand voor mogelijke verstoppingen kunnen zorgen en kun je het best een psyllium kuurtje gebruiken .
Psylliumzaad heeft het beste effect als je het 7 dagen voert.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:45

ja ik ga sand ex proberen, daar zit ook nog iets in voor evenwchtige darmflora! doe het wel voor de zekerheid, vooral als aankomende dagen weer zand word gevonden door middel van de test!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:42

Zit zeker iets van pro biotica in=
In ieder sterkte met je pony!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:47

wij hebben zowel sand weg als sandclear gevoerd bij een pony van 23 en een pony van 14.

beide hadden geen bijwerkingen.

we deden het door het voer.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:06

Miirthe schreef:
Zit zeker iets van pro biotica in=
In ieder sterkte met je pony!

dankje,

weet jij waarom sand ex eigelijk goedkoper is dan zand weg en sand clear? er zit bij beiden psyllium in maar bij sand ex ook pro biotica ja, klinkt als anti biotica (is het toch niet?) het scheelt maar een paar euro maar toch.
maakt dus eigelijk niks uit welke variant ik probeer? ik voer ook elke dag vitamine e en selenium.
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 19-02-06 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:06

en ohja wat is het verschil met sand clear en sand ex qua voeren?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:58

Welke site heb je't vandaan?
Misschien daar iets te vinden, anders Google.
En als het goed is staat op de verpakking hoe je't moet voeren (hoeveelheid enzo)

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:03

kijk ff in t profiel van Tender, daar heb ik veel info van gehad en bij haar ga ik t waarschijnlijk bestellen, staat een link naar haar site, wacht ik plak m wel even! sand ex ga in dan waarschijnlijk proberen, vandaag zat er weer iets in de mest... niet heel veel maar toch wat, gister niet veel maar ik vertrouw het toch niet helemaal zeg maar.

http://www.equi-services.nl/

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:11

mijn paardje staat in een best wel kaal land (k voer dr wel kuil bij) maar als ze gras gaat eten, krijgt ze denk ik ook wel zand binnen,,
ik gooi wel zonnebloemolie door dr brokken heen, maar helpt dit ook tegen het zand?
en hoe kan ik controleren of mijn paard te veel zand binnenkrijgt?

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:13

lees het topic maar even goed door, staat er allemaal in! zonnebloemolie haalt het zand er niet uit.