Cushing en hoefbevangenheid???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:01

De DA is vandaag geweest en ze is chronisch hoefbevangen, nu komt volgende week vrijdag de hoefsmid en dan is het afwachten we hebben weer een lading pijstillers gekregen voor als het weer wat erger word.

AHRik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:56

Ik heb vorig jaar ook een bevangen Cushing paardje bekapt en dat loopt weer rad. Elke 10 dagen laten bekappen, de teen laten wegraspen tot tegen of net doorheen de witte lijn zodat de druk uit de hoef kan en er een gemakkelijke "roll" in komt. Niet wanhopen. Het kan best weer allemaal goed komen!

AH Rik

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:16

snowylover schreef:
De DA is vandaag geweest en ze is chronisch hoefbevangen, nu komt volgende week vrijdag de hoefsmid en dan is het afwachten we hebben weer een lading pijstillers gekregen voor als het weer wat erger word.

Arme Snowy.
Maar je laat haar wel leven, vind ik ook wel zielig eigenlijk als ze zoveel pijnstillers moet hebben.

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:56

Ze krijgt nu geen pijnstillers alleen als het erger word. Zoals het nu is heeft ze niet zoveel pijn, alleen wanneer het vriest enzo is het voor haar heel pijnlijk. Zolang ze nog normaal eet en het land in wil laten we haar idd leven.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:05

Heel lief van je snowylover, je doet je naam eer aan !!!!

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:29

Dank je wel. Ben ook blij dat ze nog een waardig leven kan leiden.

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:42

Foutje, zat onder me vriendin haar account.

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:39

Vandaag is de hoefsmid geweest en hij was zeer optimistisch. Hij zei dat ze waarschijnlijk van het zomer weer normaal een buitenritje kan maken

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:16

Mijn paard was dit jaar licht bevangen. Van de DA kreeg hij ook pijnstillers. Ik was daar niet blij mee maar ik had even tijd wat anders te zoeken. Pijnstillers nemen de kwaal niet weg dus dat was geen oplossing behalve een hele tijdelijke, hoewel ik moet zeggen dat het een verademing was hem gewoon te zien lopen.

Ik heb Steffie van de Laarse gemaild, die heeft homeopatische aangeraden die ik gelijk heb besteld via het net. Het waren middelen om de afvalstoffen snel af te voeren.

Voor de bevangenheid kun je mss eens kijken op www.hoefnatuurlijk.nl
Vorig jaar zochten ze paarden die bevangen waren om ze met hun manier van bekappen te helpen.

Blij te horen dat het er weer beter uitziet met haar.
Heel veel succes met haar.

snowylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 20:17

Wat voor homeopatisch bedoel je?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:26

Ik kreeg toen hoefcompositum van de Groene Os. Dat is ook homeopatisch. Werkte best goed voor de zere voetjes. Volgens mij werkt Steffi ook met De Groene Os.