Bandida schreef:Een holistisch dierenarts is een gewone dierenarts die zich in alternatieve geneeskunde heeft bijgeschoold. Dit omdat hij/zij zich geen dierenarts of veearts mag noemen als er geen klassiek diploma diergeneeskunde (Univ. Utrecht) in huis is. Dierenarts is nl. een beschermd beroep.
Eric is tijdens en na zijn studie diergeneeskunde opleidingen gaan volgen in o.a. Chinese en Japanse acupunctuur, klassieke homeopathie, manuele therapie, chiropractie, neuraaltherapie, osteopathie, fytotherapie en diverse andere behandelwijzen.
Hij is als docent verbonden aan diverse instituten, en is
erkend paardendierenarts.
en dus aangesloten bij vko
Citaat:
Hierbuiten heb je holistische genezers en therapeuten, en dat mag je jezelf noemen zonder geneeskundig diploma.
helemaal juist
en hier moet je dus super kritisch zijn voordat je met zo een persoon in zee gaat !! LET WEL: er zijn goede en NIET goede.....
Citaat:
Persoonlijk zou ik bij een medisch probleem bij
geen van beiden met mijn ziek paard langs gaan. Dit omdat ik van iemand die medische problemen behandelt zowel een regulier diploma als een kritische wetenschappelijke houding verwacht (waarin homeopathie, chacra's enz.. voor mij niet passen), en beide soorten holisitische genezers vallen daar naar mijn mening buiten.
Waar moet jij dan nog heen als je met je paard een medisch probleem hebt?
Citaat:
Naar mijn mening alvast in het vet, want ik heb niet zo'n zin in een eindeloze wel waar-niet waar discussie. Er werd hier enkel gevraagd naar 'hoe staan jullie daar tegenover'. Et Voilà

Naar mijn mening heb je dus dierenartsen die wat holistische bijscholing doen en dierenartsen die afgestudeerd zijn in holistische opleidingen en gewone regulieren dierenartsen die zijn alleen regulier afgestudeerd.