Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Re: Holistisch dierenarts, hoe staan jullie daar tegenover??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:53

lolclub schreef:
wat een leuke site izzy1985,

ik heb even de 30 vragentest losgelaten op mijn drie totaal verschillende paarden.

het is een feest der herkenning.

bedankt voor de tip, leuk om me hier eens wat in te verdiepen.

Ik kan de test niet vinden

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:28

Een holistisch dierenarts is een gewone dierenarts die zich in alternatieve geneeskunde heeft bijgeschoold. Dit omdat hij/zij zich geen dierenarts of veearts mag noemen als er geen klassiek diploma diergeneeskunde (Univ. Utrecht) in huis is. Dierenarts is nl. een beschermd beroep.
Hierbuiten heb je holistische genezers en therapeuten, en dat mag je jezelf noemen zonder geneeskundig diploma.
Persoonlijk zou ik bij een medisch probleem bij geen van beiden met mijn ziek paard langs gaan. Dit omdat ik van iemand die medische problemen behandelt zowel een regulier diploma als een kritische wetenschappelijke houding verwacht (waarin homeopathie, chacra's enz.. voor mij niet passen), en beide soorten holisitische genezers vallen daar naar mijn mening buiten.
Naar mijn mening alvast in het vet, want ik heb niet zo'n zin in een eindeloze wel waar-niet waar discussie. Er werd hier enkel gevraagd naar 'hoe staan jullie daar tegenover'. Et Voilà

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:18

ik was er erg sceptisch over, geloofde ok niet dat een holistisch DA iets kon wat een gewone DA niet had kunnen doen of vinden
maar na 3 jaar ellende met Q, niet goed lopen en de DA's die niets konden vinden, ben ik bij steffi vd laarse terecht gekomen, en ineens had ik weer een 100% gezond en fit paard!
ik had al goede verhalen over haar geoord, maar was toch wat terughoudend, tot ik zag hoe Q voor t eerst in jaaaaaren zn rug en achterhand kon ontspannen, veel minder ging kramptrekken en weer zuiver liep!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:05

Ik ben met mijn paard (headshaker) bij Eric Laarakker geweest. Aardige, eerlijke vent. Hij heeft wel wat geholpen maar gaf zelf heel duidelijk aan dat het oplossen van een headshaking probleem heel lastig is. Ben uiteindelijk op een andere manier gaan rijden en daar lijkt mijn paard meer baad bij te hebben dan bij de behandeling van Eric Laarakker. Ondanks dat ben toch redelijk positief en zou ik nog wel teruggaan.

Wat mij aanspreekt is dat hij tracht verder te kijken dan zijn neus lang is. Mijn paard had rare opgezwollen kaken. De regulier arts gaf het advies om vochtafdrijvers te geven. Symptoom bestrijding dus. Op mijn vraag wat te doen als het daarna toch weer dik werd kreeg is als antwoord dat ik dan maar even moest bellen, kreeg ik weer een kuurtje. Tja, daar schiet ik ook niet zoveel mee op naar mijn mening. Dan ga ik liever naar iemand die tracht uit te vinden waarom mijn paard opgezette kaken heeft, een holistisch DA dus.

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:32

ik ga a.s maandag met mijn 2 jarige naar eric laarakker.
hij heeft vocht in zijn benen en sleept met zijn achterbenen.
de regulieren dierenarts heeft altijd gezegt, afwachten en met voedersupplementen maar dit heeft niet echt gewerkt.
ik ben ook heel benieuwt wat eric maandag ovver hem zegt.
heb in ieder geval veel goede verhalen over hem gehoord.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:05

Ik bn ook met mijn draver naar een HD geweest voor stijfheid. Hij wist direct waar het za (eierstokken) en na een behandeling en een kuur is het bijna gedaan. Ik doe nu ook stage bij zo'n dierenarts, en het is eigenlijk allemaal logich als je er over nadenkt. Ik ben nu volledig tegen de klassieke geneeskunde gworden, als ik beide resultaten vergelijk.

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:06

@palomino, hou je me op de hoogte?

@astragirl, Ik doe nu opleiding paraveterinair en zoek nog een vervolg opleiding. Heb al informatie aan gevraagd bij silverlinde, die heeft een 5-jarige hbo-natuurgeneeskunde voor dieren (opleiding)

Sybelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:21

izzy1985 schreef:
Zijn er nog meer mensen die evt. ooit een holistisch dierenarts hebben ingeschakeld??

Ik, kan alleen maar zeggen dat ik dat eerder had moeten doen. Twee van mijn paarden zijn onder behandeling geweest. Twee keer zelfs. Eentje was er zonder die behandeling niet meer geweest. Hele fijne praktijk.

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:36

izzy1985 schreef:
, Ik doe nu opleiding paraveterinair en zoek nog een vervolg opleiding. Heb al informatie aan gevraagd bij silverlinde, die heeft een 5-jarige hbo-natuurgeneeskunde voor dieren (opleiding)

Ik heb ook de opleiding paraveterinair gedaan en ben nu op de School voor Homeopathie ( 4jarige HBO-opleiding) aan het studeren voor veterinair homeopaat http://www.schoolvoorhomeopathie.nl
Misschien is dit ook iets voor jou?

Iemand bij mij in de klas heeft ook bij Silverlinde gestudeerd maar vond het wat te oppervlakkig.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:07

@ Izzy
Heb je ook al eens hier gekeken? http://www.angnn.nl/
Een van de docenten daar is Mariette Kelfkens

Ik zie trouwens dat Steffi van de Laarse op de school voor homeopathie lesgeeft

Allebei ook werkzaam bij Erik Laarakker

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:13

Gerrie schreef:

Ik zie trouwens dat Steffi van de Laarse op de school voor homeopathie lesgeeft

Allebei ook werkzaam bij Erik Laarakker

Steffi geeft idd les bij ons op school. Wij krijgen van haar de medische vakken ze doet dat erg goed.
Ze werkt trouwens al bijna 2 jaar niet meer bij Eric Laarakker maar voor zichzelf.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:21

je hebt helemaal gelijk vwb Steffi

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:27

ik zou ook wel die opleiding homeopaat willen volgen, maar het is zo ver in Nederland vanuit belgie, grrr

izzy1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 23:14

Bedankt voor de tips, zal zeker ff op de sites kijken...

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:34

steffi was vandaag nog hier, en zodner haarw as Q er idd ook niet meer geweest
3 jaar alle DA's in de regio gehad, foto's en scans etc gemaakt, uiteindelijk naar Utrecht gegaan waar Q werd afgekeurd, niemand kon wat voor hem doen, niemand vond ook t echte probleem

steffi wel en ben nogsteeds blij dat ik ondanks dat ik er eerst niet echt in geloofde haar toch bij Q heb gehaald

steffi werkt idd alweer een aardig tijdje voor zichzelf
www.steffivanderlaarse.nl hier voor werkte ze inderdaad bij eric laarakker

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:37

Astragirl schreef:
Ik bn ook met mijn draver naar een HD geweest voor stijfheid. Hij wist direct waar het za (eierstokken) en na een behandeling en een kuur is het bijna gedaan. Ik doe nu ook stage bij zo'n dierenarts, en het is eigenlijk allemaal logich als je er over nadenkt. Ik ben nu volledig tegen de klassieke geneeskunde gworden, als ik beide resultaten vergelijk.

astragirl,wil jij mij daar wat meer over vertellen,ik heb het zelfde probleem met mijn merrie.
heeft jouw merrie er ook een oedeem probleem bij?[hormonaal]

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:53

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:58

Citaat:
Iemand bij mij in de klas heeft ook bij Silverlinde gestudeerd maar vond het wat te oppervlakkig.

de silverlinde is een pittige 3 of 5 jarige opleiding die zeker niet oppervlakkig is, ik denk eerder dat het te moeilijk was of die iemand is bovengemiddeld in studeren.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:14

Ik zelf heb de ISPH, een 3 jarige holistische opleiding gedaan waar ook o.a. Eric Laarakker les geeft. Hij heeft inmiddels een stichting opgericht waar hij mensen opleid om zijn werk voort te zetten en bereikbaarder te maken. http://www.stehd.nl/stehd.htm let wel alleen dierenartsen e.d. !!!!!
@ir111 dat is nu ook het eerlijke aan Laarakker hij had je ook aan het lijntje kunnen houden, maar sommige aandoeningen zijn moeilijk te behandelen en hij denkt ook aan de portomonee van de klanten.
Het is precies wat astragirl zegt, als je er goed en logisch over nadenkt kan er niet omheen en is het zo klaar als een klontje. Je moet er alleen wel voor openstaan. Er zijn helaas op dit gebied ook een hoop kwakzalvers en die doen meer kwaad dan goed ook bij de eigenaren.........

@ palomino ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren maandag en wat eruit komt!!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:29

Bandida schreef:
Een holistisch dierenarts is een gewone dierenarts die zich in alternatieve geneeskunde heeft bijgeschoold. Dit omdat hij/zij zich geen dierenarts of veearts mag noemen als er geen klassiek diploma diergeneeskunde (Univ. Utrecht) in huis is. Dierenarts is nl. een beschermd beroep.

Eric is tijdens en na zijn studie diergeneeskunde opleidingen gaan volgen in o.a. Chinese en Japanse acupunctuur, klassieke homeopathie, manuele therapie, chiropractie, neuraaltherapie, osteopathie, fytotherapie en diverse andere behandelwijzen.
Hij is als docent verbonden aan diverse instituten, en is
erkend paardendierenarts.

en dus aangesloten bij vko

Citaat:
Hierbuiten heb je holistische genezers en therapeuten, en dat mag je jezelf noemen zonder geneeskundig diploma.

helemaal juist

en hier moet je dus super kritisch zijn voordat je met zo een persoon in zee gaat !! LET WEL: er zijn goede en NIET goede.....

Citaat:
Persoonlijk zou ik bij een medisch probleem bij
geen van beiden
met mijn ziek paard langs gaan. Dit omdat ik van iemand die medische problemen behandelt zowel een regulier diploma als een kritische wetenschappelijke houding verwacht (waarin homeopathie, chacra's enz.. voor mij niet passen), en beide soorten holisitische genezers vallen daar naar mijn mening buiten.

Waar moet jij dan nog heen als je met je paard een medisch probleem hebt?

Citaat:
Naar mijn mening alvast in het vet, want ik heb niet zo'n zin in een eindeloze wel waar-niet waar discussie. Er werd hier enkel gevraagd naar 'hoe staan jullie daar tegenover'. Et Voilà

Naar mijn mening heb je dus dierenartsen die wat holistische bijscholing doen en dierenartsen die afgestudeerd zijn in holistische opleidingen en gewone regulieren dierenartsen die zijn alleen regulier afgestudeerd.

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:47

ik ben ook heel benieuwt.
het wordt een hele reis want ik moet hem eerst ophalen uit texel waar hij in de opfok staat. maar ik heb het er voor over.
nog even wachten.....

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:54

Ik heb hele goede ervaringen met meerdere paarden waaronder die van mezelf emt Steffi van der Laarse. Niks zweverigs oid. Gewoon open en eerlijk en ze kijkt gewoon verder als dat de reguliere DA dat doet. Dat wil voor mij zeggen dat ik dus voor acute zaken de reguliere DA inschakel en bij de aanhoudende problemen Steffi. En wat ik fijn vindt is dat zij ook een reguliere DA is.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:22

Ik heb hier dus niks mee. Heb wel eens zo iemand bij het paard gaat mar vond het niks. Als een paard hier ziek is komt de reguliere Dierenarts erbij. Heb ook kennissen die zo'nm iemand laten komen bij elk dingetje. Keertje kreupel noem maar op. Mijn mening is dat als een paard wat mankeert er eerst een DA nar moet kijken en als die echt niks meer kan of weet dan zou ik misschien iets anders proberen. Je hoort vaak dat mensen eerst een hollistich iemand erbij haalt en dan helpt het niet en dan komt uiteindelijk de DA erbij en dan ben je met veel dingen al zover heen en datis zo jammer. Heb wel hele goede eervaringen met Homeopathie

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:27

bedankt voor de sites!!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 13:30

ik heb ze gelukkig nog niet nodig gehad, maar als ik er niet meer uitkomt met de gewone reguliere geneeskunde dan zou ik ze zeker inschakelen, en dan met name een Moniek, Steffie vd Laarse of Erik Laarakkers.
Mijn vriendin laat haar paardje behandelen door Moniek die nauw samenwerkt met steffi en erik en je ziet dat het paardje er baad bij heeft en als dat zo is moet je het gewoon doen.

ik hou niet van zweverige gebeuren ik ben meer van het eerst zien en dan geloven maar ik sta er wel open voor, maar je moet niet beginnen over magische krachten gidsen enz enz haahaha dat vind ik eng

Maar voor mn paard zou ik alles doen hoeveel het ook kost!!!