Mijn paard hoest, wat kan ik er tegen doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:49

Laat nou in godsnaam een dierenarts je paard even onderzoeken,wij kunnen je van allerlei adviezen geven,maar wij zijn geen van allen dierenarts!
Hoe langer je je er mee wacht,des te minder je paard kans op genezen heeft!
Vanzelf zal het niet over gaan!

Thinky

Re: Mijn paard hoest, wat kan ik er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:40

Mijn paardje hoest al 4 dagen maar ze heeft geen koorts of snot. Ze is zo levendig als iets. Ze krijgt wel equirespsiroop want foenegriek is niet straf genoeg. Die hoestsiroop is veel straffer. Maar ik haal er zelf niet vlug de dierenarts bij omdat ze eigenlijk niet veel kunnen doen dan vanalles voorschrijven. Dus ben ik gewoon zelf naar die dierenarts die siroop gaan halen en zien dat ze veel buiten staat en niet teveel stoffige omgeving staat. Mijn dierenarts zei dat ze niet te vlug naar antibiotica mag gaan. Daar ben ik zelf ook mee eens. Ik blijf gewoon goed observeren en die siroop geven.

sjorsie

Re: Mijn paard hoest, wat kan ik er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:42

Thinky schreef:
Mijn paardje hoest al 4 dagen maar ze heeft geen koorts of snot. Ze is zo levendig als iets. Ze krijgt wel equirespsiroop want foenegriek is niet straf genoeg. Die hoestsiroop is veel straffer. Maar ik haal er zelf niet vlug de dierenarts bij omdat ze eigenlijk niet veel kunnen doen dan vanalles voorschrijven. Dus ben ik gewoon zelf naar die dierenarts die siroop gaan halen en zien dat ze veel buiten staat en niet teveel stoffige omgeving staat. Mijn dierenarts zei dat ze niet te vlug naar antibiotica mag gaan. Daar ben ik zelf ook mee eens. Ik blijf gewoon goed observeren en die siroop geven.

je zij eerder dat ze met kerst al hoestte dat ik toch niet meer pas te noemen?

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 15:46

Huh ik ben de TS hoor we laten er ook een dierenarts naar kijken als ze over een paar dagen niet beter is.
En ik zal het nog even duidelijke uitleggen: Ze heeft met kerst een paar dagen gehoest en toen een hele tijd niet meer maar ze is sinds een week(of iets meer) weer aan het hoesten.
Vandaag weer helemaal niet en ze hoest gelukkig steeds minder.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:57

om eerlijk te zijn vindt ik dat je beetje dom bezig bent
je paard hoest vakker waaorm laat je niet is een da er bij komen
beschien heeft je paardje wel virus of allargie

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:08

Nou ja zeg, het gaat beter met haar (ze hoest nu juist minder) en als ze ma of di nog hoest dan laten we er idd een da bijkomen. Ik laat mijn paard heus niet nog zieker worden.. Ze is ook aangestoken door een ander paard dus ik denk dat het geen virus is o.d.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:15

alleen de laste zin al Ze is ook aangestoken door een ander paard dus ik denk dat het geen virus is o.d.

KAN HET JUIST wel een virus zijn

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:21

je hoeft niet meteen ZO te reageren hoor! Jemig hee!! Ik bedoelde allergie ipv virus SORRY HOOR

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:55

een paard kan best verkouden zijn en zo maar een paard kan ook een iritatsie hebben .benauwd zijn
ik zou gewoon de da bellen en niet alleen maar af wachten sorry maar zo denk ik er over

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:17

Oke snap dat je er zo over denkt maar wij wachtten wel soms even een weekje af want het kan net zo goed toch verkoudheid zijn. En zoals ik al eerder zei als mijn paard morgen of overmorgen nog steeds hoest komt er zoiezo een da naar haar kijken.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:22

ben benieuwd

pirelli_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:39

jee wat een bitchfight hier!

Jongens rustig... Mijn paard heeft al voor de 2e winter een chronische hoest en in de lente is het steeds weer weg.
Ik heb er nog steeds geen vee arts naar laten kijken, maar mijn paard heeft ook last van Headshaken.
Ik houd het hoesten op een laag pitje door hem fenegriek te geven, zijn hooi nat te maken en hem de hele dag van 's morgens vroeg tot 'savonds laat in de wei met zijn vrienden te houden.
Hij heeft heel af en toe snot, en dan houd ik hem op de been met egina forte. Dit zijn homeopatische druppels.
Ik denk dat veel paarden van deze tijd toch zwakker zijn doordat ze zijn doorgefokt. Dit is egter geen reden om de veearts overuren te laten draaien. Ik geef toe, als het erger wordt en het ook niet over gaat, zou ik zeker de veearts bellen!

Succes ermee!

Groetjes Pirelli girl

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:55

(Tja klein menings verschilletje ) Eindelijk iemand die mij begrijpt zeg! Ik ga niet al bij de eerste en het beste hoestje er een da bijhalen en ik ga gewoon kijken hoe het nu gaat. Mijn paard staat gewoon lekker van 8 uur s'ochtends tot 11 uur s'avonds buiten. Dus dat is ook wel fijn..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:15

Ook hier een slotje. De post in dit topic voegen niets toe, een hoestende paard/pony moet je een DA bij laten komen als dat aanhoudt. Er over heen en weer posten heeft weinig zin. Alleen een DA kan kijken wat de oorzaak van de hoest is. Daarom hier een slotje.