Anoukie schreef:Je paard staat zonder band de hele avond (overdag ben ik er niet, dus dat weet ik niet) aan 1 stuk door te zuigen. Dat is en niet goed voor hem, maar ook niet goed voor de andere paarden. Er blijft nl. altijd een risico dat andere paarden het na gaan doen en dat is niet wenselijk. Dus ja, ik ben een van die stalgenoten die vindt dat hij een band om moet, of in een stal moet komen te staan waar anderen het niet zien of horen. Ik vind het alleen niet zo netjes van je om dit zo op Bokt te zetten. Je stalgenoten hebben er nl. ook niet om gevraagd om een luchtzuiger erbij te krijgen
Over het eventueel overnemen van luchtzuigen zijn de meningen nogal verdeeld. Volgens mij loopt dat allemaal niet zo'n vaart. Wij hebben op stal ook een luchtzuiger die door een complete stalgang paarden de hele dag gezien wordt. Geen enkel paard heeft het overgenomen. Een van mijn paarden (jong beestje) heeft er bijna een jaar naast gestaan en veel 'contact' gehad met dat paard. Er zat nl. geen dichte wand tussen de boxen maar boven tralies. Dit luchtzuigende paard draagt geen band, is kerngezond, loopt Z-dressuur en de andere paarden nemen het dus niet over.
Ik zie verder niet in waarom het niet netjes is van TS om te zeggen dat haar paard van stalgenoten een band om moet. Dat is toch ook zo?

Ik weet nu wie op donderdagavond de paarden uit de trainingsmolen haalt dus ik weet wie ik moet hebben....
.
.