Thermografie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Thermografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:28

Mijn vorige paard, Liberty is bij de Vallei van top tot teen 'getermografeerd'. We kwamen eigenlijk voor een kleinigheidje, maar er werd ons gevraagd of hij misschien proefpaard kon zijn. Wij vonden dat wel leuk en toen is werkelijk ieder onderdeel van Liberty op de termografie gegaan. Zelf stond ik er ook op en als mijn eigen knieen kwamen niet erg goed uit de test

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:20

@needje Waar ben jij destijds geweest?

Tot nu toe heb ik alleen maar klinieken gevonden die ruim boven de rivieren liggen. Kent iemand ook een kliniek in Brabant die therografische scans maakt?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:36

Ik ben ook bij de Vallei geweest.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:59

Erg intessant! Mijn paard heeft sinds een paar dagen/klein weekje ineens last van ' voorbeeld 1' bij wanneer Thermografie van de site. Hij wil ineens linksom (terwijl dat eingelijk altijd zijn 'makkelijke' kant was) niet meer lekker inbuigen of een volte op. ook de galop (mn links) is dramatisch. Daar zou het dus wel eens heel goed voor kunnen zijn. Om erachter te komen heb ik echt wel 125 euro over (wordt het eigenlijk gedekt door de verzekering?). Zijn er ook klinieken in de buurt van Den Haag die het hebben voor zover iemand weet?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:24

Je kan je verzekering even bellen daar over. Maar in principe zou t vergoedt moeten worden. Echo's en foto's worden toch ook vergoedt?!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:26

Ligt aan de voorwaarden van je verzekering, die moet je er even op nakijken. Ook niet iedere verzekering vergoedt foto's en echo's.

Coby10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:17

Op zich is die 125 euro natuurlijk ook wel gewoon op te brengen, maar het zou wel fijn zijn als je er een deel van terug krijgt Bij mijn verzekering krijg ik in ieder geval foto's en echo's voor 80% vergoed.

Maar, weet iemand of er ook een kliniek in Zuid Holland is die dit kan? Is er ergens een overzicht van klinieken die de apparatuur hebben?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:22

Ik heb geen overzicht kunnen vinden, ik probeer er hier eentje te maken:

Karin schreef:
Ik had al wel een oproep gedaan op EA-Diensten: thermografie: waar in NL?

Coby10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:58

Hmmm...dan is Kootwijkerbroek volgens mij het dichtst bij...

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:26

Woudenberg is toch dichterbij dan Kootwijkerbroek?

Coby10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:33

O ja, Woudenberg ligt nog voor Amersfoort en Kootwijkerbroek erna. Je hebt gelijk.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:03

Karin schreef:
De reden waarom ik over thermografie denk, is met het doel zoals genoemd onder punt 3 en 4 op http://www.thermografie-paard.nl achter het kopje 'Wanneer thermografie' - dus als controle op het genezingsproces (zit er toch niet nog een restje?) en t.z.t. als preventieve controle (kan ik alweer veilig wedstrijden rijden?).

Ik ben ook zeer geinteresseerd, mijn paard is al 3 maanden aan het stappen en het zal nog zeker 3 maanden duren voor ze echt een beetje iets mag doen. Het lijkt mij erg zinvol om dan te zien of het er goed uitziet, inderdaad als controle.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:11

Ik zie op die site dat ze het ook aan huis kunnen doen! Zouden de resultaten dan net zo betrouwbaar zijn als wanneer je naar de kliniek toe gaat?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:00

Ik denk t niet. De ruimte moet iig tocht-dicht zijn en op een constante temperatuur.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:19

ik heb een afspraak bij de vallei, ik ga er volgende week heen met m'n paard...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:29

Dat artikel in de P&S heeft een hoop mensen naar de Vallei gebracht. Me stalgenootje is daar DA-assistente, die vertelde dat er echt enorm veel aanvragen zijn.
Veel succes volgende week, en laat maar weten wat er uit is gekomen!

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 08:25

Ja doe ik!

voordat dat artikel in de P&S geplaatst was, wist ik er eigenlijk ook niets vanaf

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:33

Ik hoorde t ook van me stalgenoot dat t kwam. Had er wel eens van gehoord, maar wist er nix van. Het kwam precies op de goeie tijd voor mij. Ik was net aan t revalideren met m'n paard. En dankzij de thermo ben ik niet te vroeg begonnen met opbouwen.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:07

De Vallei heeft ook nog de mogelijkheid tot aquatraining. Er zijn veel paarden daar kreupel binnengekomen die na de aquatraining allemaal weer goed liepen.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:20

Maar vergeet niet dat dat een heel ander kostenplaatje meebrengt. Het is 30 euro per keer, en ze moeten er voor t beste resultaat 2x per dag in en dat voor 2 weken lang is mij verteld.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:44

Een keer per dag is goed hoor. Maar het is een keus die je zelf moet maken. Er zijn paarden geweest die anders afgeschreven waren maar door de aquatraining nu weer goed lopen. Mijn paard staat daar nu nl in aquatraining en heeft er veel baat bij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:44

Needje schreef:
Maar vergeet niet dat dat een heel ander kostenplaatje meebrengt. Het is 30 euro per keer, en ze moeten er voor t beste resultaat 2x per dag in en dat voor 2 weken lang is mij verteld.

Dat is dus 840 euro totaal voor twee weken en dan komt de stalling etc. er nog bij? Dat is dan bij elkaar een behoorlijk bedrag

Aan de andere kant... als je je paard daarna weer helemaal gezond terugkrijgt.

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:47

Ik heb ook veel interesse in de die aquatraining en thermografie. Maar ik zal mijn paard daar niet neerzetten, gewoon een paar keer daarnaartoe. Ik hoop dat het dan ook nog zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:52

Overigens zou ik naar Woudenberg gaan voor een thermografie en (nog) niet naar Kootwijkerbroek. In Kootwijkerbroek geven ze nu wel korting i.v.m. researchproject. Ik zou echter helemaal niet willen betalen voor zo'n researchproject.

Mijn eigen paard is ook als 'proefpaard' gebruikt in Woudenberg. Niet met korting, maar helemaal gratis en met de vriendelijke vraag of we wat extra tijd hadden en het een goed idee vonden om hem voor 'research' te gebruiken.

Dit is alweer een tijd geleden en ik ga er dus van uit dat ze in Woudenberg al veel meer ervaring hebben met thermografie. Vandaar het idee dat het waarschijnlijk slimmer is om hiervoor naar Woudenberg te gaan (in ieder geval voorlopig dan).

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:16

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen thermografie en scintigrafie? Of is dit hetzelfde?